Benne van az X-faktor az új Opel Mokkában

Opel Mokka X menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harmonikusabb külsőt, LED lámpákat és mindenekelőtt új nevet kapott az Opel megújult kis SUV-ja. Végre ki is próbáltuk.

Valamiért a legtöbb márka szükségesnek érzi SUV típusainak nevébe belecsempészni egy x-et. Persze így valóban messziről kiszúrható a palettán, hogy melyik autó miféle, és bizony ez tényleg fontos lehet, mert a SUV-szekér továbbra is fáradhatatlanul fut világszerte. Az eladások alapján csak a kis szabadidő-autók piaca megháromszorozódott az elmúlt 3 évben. Az Opel pedig egy x-szel bővítette az Opel Mokka nevét, miközben ellátta a szükséges újításokkal, ahhoz, hogy továbbra is kategóriája kedvence maradjon.
Opel Mokka X, 2017 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4275178116582555356-1372

Manapság főleg a kis SUV-k között szokványos az a trend, miszerint inkább csak megjelenésükben szabadidő-autók némely típusok, tudásukban jóval közelebb állva a hagyományos személyautókhoz, mint a terepjárókhoz. Úgy értem ezt, hogy a Mokka X egy-két konkurense egyáltalán nem is kapható összkerékhajtással, nagy, peres abronccsal viszont annál inkább. Az Opel viszont továbbra sem ezt az irányt követi, a menetpróbán is büszkén hangsúlyozta a típus 4x4-es képességeit. Ezt ugyan csak egy enyhén saras erdei úton megtett néhány kilométer erejéig tehettük próbára, ám előtte és utána is tartogatott izgalmas pillanatokat a Mokka X-szel megtett néhány száz kilométer.
Hirdetés
Egy menetpróba esetében sok minden múlik a helyszín megválasztásán, és az Opel ügyesen megoldotta, hogy mindenki számára izgalmas legyen a Mokka X-szel történt első találkozás: Skóciába invitált bennünket. Nem szokványos helyszín, mégsem tűnik különösebben érdekesnek, amíg rá nem döbbenünk, hogy a szigetországban a másik oldalon zajlik a közlekedés, mint nálunk. Ez már önmagában megadta a menetpróba alaphangulatát, amit sikerült azzal fokozni, hogy az autók viszont „nem odavalósiak” voltak, hanem az itthon megszokott balkormányosak. Így legalább nem kellett bal kézzel fokozatot váltani, a körforgalmakban viszont furának tűnt balra kanyarodni.
Opel Mokka X - benzinmotorok
1.4 Turbo1.4 Turbo aut.1.4 Turbo 4x41.4 ECOTEC 4x4 aut.1.6 ecoFlex1.4 Turbo LPG
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]1364139915981364
Hengerek/szelepek száma4/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6automata/6kézi/6automata/6kézi/5kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]140 (4900-
6000)
140 (4900-
6000)
140 (4900-
6000)
152 (5600)115 (6200)140 (4900-
6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]200 (1850-
4900)
200 (1850-
4900)
200 (1850-
4900)
245 (2200-
4400)
155 (4000)280 (1850-
4900)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,910,79,99,712,510,2
Végsebesség [km/h]196191186193170197
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]5,9-6,06,2-6,56,4-6,56,4-6,56,6-6,76,1
CO2-kibocsátás [g/km]138-140144-149149-152148-150153-155142
Saját tömeg [kg]139414091445148113551450
Megengedett össztömeg [kg]182818431879191517891842

Az utak Skóciában sem mindenhol hibátlanok, bőven akadnak a hazaihoz hasonló minőségű szakaszok, így hamar kiderült, hogy a Mokka X futóműve rossz úton is helytáll, hatásosan tompítja az úthibákat. Száraz úton, aszfalton egyébként csak az első kerekek hajtottak, s csupán szükség esetén továbbítja a rendszer a hátsó kerekekhez a nyomaték maximum 50 százalékát. A fent említett erdei szakaszon azt is megtapasztalhattuk, hogyan állja a sarat az újdonság, szó szerint. A könnyű, mindössze 65 kilós többletterhet jelentő összkerékhajtás élvezetes autózást biztosított sáros úton, részben azért is, mert a nyomatékot a hátsó kerekekhez talán kissé lassan továbbító rendszer jóvoltából készségesen csúszkált a Mokka kanyarról kanyarra.
Opel Mokka X - dízelmotorok
1.6 CDTI 110 LE1.6 CDTI 136 LE1.6 CDTI aut.1.6 CDTI 4x4
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]1598
Hengerek/szelepek száma4/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6automata/6kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]110 (3500)136 (3500-4000)136 (3500-4000)136 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]300 (1750-2000)320 (2000-2250)320 (2000-2250)320 (2000-2250)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,99,910,910,3
Végsebesség [km/h]181190188187
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]3,9-4,04,1-4,34,9-5,04,5-4,7
CO2-kibocsátás [g/km]103-105106-114128-132119-124
Saját tömeg [kg]1449144914621504
Megengedett össztömeg [kg]1883188318961938

Az összkerékhajtás - vagy a hatfokozatú automataváltó - a bevált 140 lóerős, 1,4 literes turbófeltöltős benzinmotorhoz és a Skóciában is próbált, 136 lóerős, 1,6 literes dízelhez rendelhető. Ez utóbbi remek partner, ha a fordulatszámmérő mutatója elhagyja a 2000-es számot. Mellettük az Astrában megismert új, közvetlen befecskendezéses, 152 lóerős és szintén 1.4-es, turbós benzinmotor párosítható a 4x4-es rendszerrel, akár hatfokozatú automataváltóval is. A kínálat legolcsóbbja az 1,6 literes, benzines szívómotorral hajtott, elsőkerék-hajtású és egyedüliként ötfokozatú váltós alapmodell, 5,09 millió forintért. Az utastér csinosabb díszítőelemekkel, kevesebb gombbal is több funkciót adó, friss műszerfallal és műszerekkel, illetve akár nem túl finom bőr/műbőr kárpitozással fogad. A középkonzolon 7 vagy 8 colos színes érintőképernyőről kezelhető az Astrából ismert IntelliLink rendszer, Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal, valamint akár 3D-s navigációval és az Opel OnStarral. Tolatókamera képe is megjeleníthető a kijelzőn. A vezetőasszisztensek közül a jelzőtáblákat látó és a műszerfalon is megjelenítő rendszer, a ráfutásos baleseteket megelőző vészfékasszisztens és a 60-as tempó felett működő sávelhagyásra figyelmeztető rendszer található meg a Mokka X-ben. Megjelenésével és tudásával tehát továbbra is megkerülhetetlen ajánlat az Opel Mokka X a józan kis SUV típust keresők számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?