Beteges a dízel? Vegyszert a (szívó)torkába!
Új lehetőség a BG motormosó rendszerrel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Immár a dízelmotorok szívórendszere is tisztítható megbontás nélkül. Az új eljárás állítólag hatásosan növeli a motor élettartamát.
Szívórendszerének tisztítása előtt és után is finoman járt a Punto motorja, de a mosással eltűnt a szívórendszerében látható olajsár
Korábban már írtunk a BG megbontás nélküli motormosó, illetve –tisztító rendszerről. Az eljárás lényege, hogy különféle adalékokkal tisztíthatók ki a tökéletlen égést okozó lerakódások a motorból. A szennyeződések „kiégetésével” minden motor közelebb kerül eredeti teljesítményéhez, a tökéletesebb üzemanyag égetéssel pedig fogyasztása és károsanyag kibocsátása is csökken. A nem túl makacs szennyeződések egy-egy komolyabb hajtással, az átlagosnál nagyobb szívócső-nyomással is kitakaríthatók (ezen lerakódásoknak tudható be amúgy a motor „ellustulása”), de a makacsabbak bizony csak alapos megbontással vagy speciális tisztítóanyag bevitelével tisztíthatók ki.
Kompresszor nyomására, speciális tartályból, egy adapteren keresztül jut a szívócsonkba a tisztító adalék
A tavaly bemutatott rendszer eddig csak benzines motoroknál tudott teljes értékű munkát végezni, azoknál az üzemanyaggal és a légtorkon keresztül is be lehetett juttatni a speciális adalékot, mely egyrészt lebontja, másrészt a szennyeződésekkel a motortérbe érve elégeti a lerakódásokat. A dízeleknél azonban eddig csak a befecskendező-rendszert takarította a BG-mosórendszer. Most ismét ellátogattunk a Morvai Autójavítóhoz, ugyanis immár a dízelek szívórendszeréhez is van tisztító-berendezésük, illetve adalékuk.
A szívócsonkra kötött tisztítóval a teljes szívórendszer átmosható
Kisebb motoroknál 17, nagyobbaknál 12 másodpercenként jut be egy-egy adag mosófolyadék, de összességében azonos mennyiség kell hozzájuk, így a nagyobbak tisztítása gyorsabb
A szakemberek tapasztalata alapján ezen eljárással akár koros, rakoncátlankodó motorok is komoly költségspórolással, megbontás nélkül javíthatók, de azon előrelátó autósoknak is ajánlják, akik hosszan, komolyabb javítás nélkül kívánják használni autójukat.
További információ: www.morvaiauto.hu
Ez mind rendben is lenne,de mi van a dugókra,gyűrükre lerakódott úgy mond jótékony korom réteggel ami bizonyos mértékig javítja a kompressziót.másik dolog a partikelszűrő vagy részecske szűrő.Vajon tudható mérhető a károsodása,eltömődése?Vagy megint bedobtunk egy kis paraszt vakítást,lehúzást.Erre már volt elég példa! Aztán később rájött a”pógár”,hogy ez is egy drága játék volt.Várom az érveket.Zsukov