Bírságelkerülés, melyik kihangosítóval kényelmes?
Segítünk kihangosítót választani
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alsó hangon 10 ezer forint jár a kézben tartott mobiltelefon vezetés közbeni használatáért. Ennyiért már akár életképes kihangosítót is kapni, segítünk megtalálni a legjobbat.
Íme a teljes mezőny, 2-től 23 ezer forintig vetettünk össze készülékeket, de a viszonyításhoz megnéztünk két gyári kihangosítót is
Nem tagadom, velem is előfordult már, hogy autóban, vezetés közben, kihangosító nélkül telefonáltam, ugyanakkor iszonyatosan balesetveszélyesnek tartom e műveletet. Sok autósról lerí, hogy telefonálás közben nem tud a vezetésre koncentrálni. Büntetik, de sokan legyintenek rá és a következő képen vélekednek: „Jó esetben egy tízesből megúszható a bírság. Minek vegyek kihangosítót?!”. Talán azért, mert kötelező, és mert fontos, valamint nem is túl drága tartozék, hiszen a bírság legkisebb összegéért lehet már kapni készülékeket.
Két gyári, profi kihangosítót és a Speedshop kínálatából három fülhallgatót, valamint négy beépítés nélküli, egyszerűen autóból autóba tehető rendszert vetettünk össze. A legolcsóbb ára 1 990 forint, a legdrágábbé nehezen értelmezhető, hiszen a Mercedes-Benz CLS (teszt hamarosan) csúcsprofi rendszere nem extratartozék, a 17 230 000 forinttól kapható modellben szériafelszerelés. Megnéztük, melyikkel mennyire kellemes telefonálni, melyik milyen hangminőséget tud.
Érintőképernyős navigáció és kihangosító, könnyű kezelhetőséggel, kielégítő hangzással az idén frissített Opel Corsában
Aki új autót vesz, annak vásárláskor nem érdemes a kihangosító árán spórolnia, kényelemben minden kétséget kizáróan ezek tudják a legtöbbet. A prémiumos Mercedes mellé szándékosan egy olcsóbb modellt tettünk, nevezetesen az idén frissített Opel Corsát, melynél kiviteltől függően 71-165 ezer forint között mérik az érintőképernyős, profi (teljes Európa) navigációs, 7 hangszórós, Bluetooth-kihangosítós, kormányról vezérelhető infokommunikációs rendszert. Noha ennek ára nem szerény, komplex szolgáltatása és beépítettsége miatt megéri a ráköltött pénzt. Ha a Mercedes rendszeréhez viszonyítjuk, kezelése sokkal egyszerűbb, itt például a menürendszer átláthatóbb, és az érintőképernyő is nagyságrendekkel kézre esőbb, mint a Mercedes iDrive-ja, azaz a Comand Controller, igaz, ott a hívás a kormányról is fogadható.
Hangminőségével a kihangosítók közül kimagasló a Mercedes-Benz alapáron kínált rendszere a CLS-ben
Hangminőségben, az autóban egyik rendszer sem rossz. A vonal másik végéről beszélő mindkét rendszerrel jól hallható, minket azonban a Mercedesből értettek jobban, a zajszűrés ott olyan magas szintű, hogy alig lehet megmondani, hogy nem a kézi-beszélőről telefonálunk, míg a Corsából egyértelműen azonosítható a kihangosítás, sőt, egy kissé emelt hangon is kell ahhoz beszélni, hogy minket jól halljanak – a rendszer persze ennek ellenére a kihangosítók között jónak számít.
Jobbról balra áll tudás és ár szerinti sorrendben a 2, 5 és 23 ezer forintos fülhallgató, azaz a DuinO BH-95, a Nokia BH-105 és a Plantronics Voyager Pro+
Ez a parányi készülék, azaz a DuinO BH-95 1 990 forintba kerül, ennyit meg is ér, de aki teheti áldozzon többet fülhallgatóra
Vállalható megoldás a nem egész 5 ezer forintba kerülő Nokia BH-105
Képességeivel és árával is prémiumos a Bluetooth-on keresztül zenelejátszásra is fogható, egyszerre két készülék csatlakozását is kezelni képes Plantronics Voyager Pro+
A fülhallgatók között maradva egyértelműen kijelenthető, hogy mindhárom próbált készülék tudása árával arányos, a legésszerűbb választásnak a Nokia egysége tűnik, mely elvileg ugyanúgy 5 nap rendelkezésre állási időt bír, mint a Plantronics. Akkumulátor tekintetében jónak ígérkezik az ugyan csak 100 óra (kevéssel több, mint 4 nap) standby időt író DuinO is, ám ez hangminősége miatt csak végszükség esetén ajánlható.
Bal szélen a legjobb, a jobbon a leggyatrább hangú egység, és ezek a középárasak
Noha ma már sok telefonkészülék saját maga is kínál kihangosítást, e funkció sokszor kevés ahhoz, hogy autóban vagy akár nagyobb szobában is jó hangzást adjon. A beépíthető készülékek helyett (áruk és legfőképp körülményes beszerelésük miatt) a hordozható, rendszerint napellenzőre csíptethető, a fülhallgatókhoz hasonlóan Bluetooth-kapcsolatos kihangosítókat vettük górcső alá. Négy készüléket is próbára tettünk, mindegyik sajátja a 10 ezer forint alatti ár (és a többi készüléknél is magától értetődő, teljesen duplex üzemmód).
Olcsó, de rossz hangminőségű, gyenge mikrofonnal szerelt a BCK-08
Árával és tudásával, hangminőségével is vonzó a Sony Ericssontól próbált HCB-108 kihangosító
Napelemével ígéretes az LG HFB-500, de hangzásával egyáltalán nem megnyerő
Elvérzett a mezőny legdrágábbja, a Nokia HF-210, hiszen a 30 százalékkal olcsóbb Sony Ericsson sokkal jobbnak bizonyult
Míg a fülhallgatóknál a készülékek tudása egyértelműen arányban áll tudásukkal, a hordozható kihangosítóknál egyáltalán nem tapasztalható értékarányosság. A legolcsóbb, ismeretlen márkájú készülék ugyan itt sem kimagasló teljesítményű, de a második legdrágább, napelemes LG még rosszabb hangzású. Nem győzedelmeskedett a legdrágább Nokia sem, hiszen az árával második legolcsóbb Sony Ericsson hangminőségével az első lett. Aki olcsó, kényelmes kihangosítót kíván, annak összevetésünkből leginkább utóbbi készülék ajánlható a kéz nélküli telefonáláshoz, hiszen felára a már kellően jól használható, középső fülhallgatóhoz mérten minimális, a 7 ezer forintos vételár még mindig jóval alatta van a szabálytalan, vezetés közbeni telefonálásért kapható legkisebb bírságnak is.
A Bury kihangosítókról miért nem esik egy szó sem?
Pedig az egyik legjobb a piacon…
[url]http://www.bury.hu/shop/category/5/bluetooth-kihangosito-bluetooth-telefonokhoz.html[/url]
A kihangosító egy „rémület” !! Múltkor a feleségem ül a kocsiban és a kolléganőm telefonál, persze nem tudta, hogy nem csak én hallom. Közvetlenül beszél nyilván ehhez másnak nincs köze és tényleg csak a kolléga viszony van köztünk,szóval az asszony azóta is ezért ordibál…. Férfi társaim! Csak kihangosítót nem!!! Úgy, hogy én azóta kitéptem! Megoldás a FÜLHALLGATÓ!!
Épp most csökkentik az érte járó bírság összegét. Ezek szerint választott jogalkotóink szerint mégsem olyan nagy a baj. Vagy mégis? Ki-ki döntse el maga! Én a különféle bunkó megnyilvánulásokon, meg a bénázásokon túl azért kiemelném a baleseti kockázatot is, mint az ilyen típusú viselkedés lehetséges végeredményét. Lehet, hogy pont ezért valaki megsérül, vagy éppen csak kárt okoznak másoknak. Felelőtlen emberi magatartás, amely bizonyítottan negatív irányban befolyásolja a járművezetési képességeket, akárcsak az ittas vezetés. Emiatt ott konkrétan zéró tolerancia van.
Én is kihangosítós autórádiót használok(Alpine CDE-113BT). Nagyon szuper, ajánlom mindenkinek ezt a megoldást. Érdemes volna egy tesztet összehozni ezekkel is, kifejezetten a kihangosító funkcióra kihegyezve.
Mindenféle sovinizmus nélkül, hihetetlen gyakran futok bele, hogy a női vezető huszadszorra sem tud beparkolni, megfordulni, elindulni, bénázik, de a telefont akkor sem tenné le. És ha rádudálnak, még be is int. Ilyenkor sokat és nagyokat kell nyelni. Nekem a fejegység kihangosítós, de ha másik autóban ülök, fel kell vennem, és kétkezes manőverezés jön, azonnal ledobom. Akkor is, ha a főnököm.
Na ezzel egyetértek.És sajnos itt Kaposváron és környékén szinte minden harmadik autós telefonál.Rendkívül idegesítő számomra.Kanyarban,index nélkül,egyik kezében kormány,másikban telefon,körül sem néz,váltáskor kormány elenged…Ezek úgy gondolják,hogy majd figyel helyettük a másik autós.Legszívesebben lepofoznám az ilyeneket.
A cikkbeli vélemény, hogy „Sok autósról lerí, hogy telefonálás közben nem tud a vezetésre koncentrálni.” igen finom, de inkább mondanám megengedő megfogalmazása a helyzetnek. Én úgy gondolom, hogy autós társaink zöme vezetni sem tud, nem is hatol el a tudatáig, hogy hogyan is kéne viselkedni az úton, reflexe nincs, a forgalmi helyzetet nem ismeri fel időben. Ráadásul még kézből telefonál is. Ez a többi autó lenézése, a közömbösség szerintem megengedhetetlen esete, tehát – finoman mondva – bunkóság. Nem kell őket mentegetni és megértéssel viseltetni irányukban.