0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Corsát

Opel Corsa 2011 – első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frissített Corsa-paletta két végletét, a legtakarékosabb gázolajost és a legizmosabb benzinest is próbára tettük. Mindkettő bőven szerezhet híveket az Opelnek.

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Kispályás a Lamborghini az Opelhez képest, míg az Aventadorról csepegtetve, de azért mégis csak néhány hónapon belül érkezetek a friss infók, a 2006-ban debütált negyedik generációs Opel Corsa megújulása éveken átívelő projekt. Tavaly a gyáriak műszakilag frissítették (addig sem rossz futó- és kormányművét egyaránt áthangolták, motorpalettáját erősebbé és 13 százalékkal takarékosabbá tették), majd idénre maradt a formai megújulás és, hogy legyen technikai csemege is, az eddig is legtakarékosabb EcoFlex verzió Start/Stop elektronikát kapott, így a háromajtós vegyes fogyasztási értéke 3,5 liter/100 kilométerre apadt, szén-dioxid emissziója 94 gramm/kilométer lett, az ötajtós értékei 3,6 l/100 km és 95 g/km. Az elsőként 2008-ban megjelent Corsa EcoFlex így a hajdani 75 lóerősnél 20 lóerővel izmosabb és a mai verzió kereken 1 (!) literrel, azaz több, mint 20 százalékkal takarékosabb.

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor \

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor "áll" készenléti állapotban és mikor van teljesen kikapcsolva

A puding próbája persze az evés, ezért a Corsa formai újdonságait prezentáló bemutatón elsőként a legfőbb újdonság, azaz az EcoFlex verzió kulcsára vadásztam. Utoljára első generációjával, még 75 lóerővel vezettem az Eco-t, ahhoz képest tényleg sokat fejlődött, a plusz 20 lóerőt persze nem érzem 2,5 év után, de az azért egyértelmű, hogy sokkal használhatóbb lett az egykor irdatlanul turbólyukas gép. Most akár 1200/perc fordulatról elhúz, városban, országúton nem csak takarékosan, egészen élvezetesen lehet vele haladni. Futóműve picit ültetett, ezért kicsit keményített, összességében komfortos és egyben élvezetes is. Érdekes módon épp e verzióba még nem került be a váltás esedékesség-jelző elektronika – ezt minden bizonnyal őszre pótolják a gyáriak, ugyanis a többiben már most megvan. A kis dízel erősen kerregő hangja nem túlzottan csábító, de az EcoFlex menetdinamikai értékei megnyerők, végsebessége 177 km/óra, 100 km/órára gyorsítása 12,3 s. A 3,5 l/100 kilométeres kombinált fogyasztást persze utóbbiakkal nyilván nem hozza a gép. Nálunk 10 kilométeres kóborlás és a fotózási ide-oda parkolás után kereken 6,0 litert mutatott a kijelző, amikor is végre megkaparintottam a kormányt és Gerhard Plattner, azaz igazi olcsójános stílusban, a kollégák szerint eléggé életszerűtlenül vezetve megpróbáltam a gyári érték közelébe férkőzni. A 80 kilométeres tesztút vége felé egy pillanatra 4,0 literre tudtam letornászni az átlagot, majd jött egy emelkedő és rögtön visszaugrott 4,1-re a kijelző – végül így zártuk az etapot. Nem rossz érték, de ennél kíméletesebb körülményeket egészen egyszerűen nem lehet normál üzemben generálni, azaz aki Corsa EcoFlexet választ, a 3,5-ös gyári érték ellenére se számítson 4,0 liter alatti fogyasztásra, városban és autópályán pedig jóval többel kalkulálhat. Viszont a gyáriak szerint az extrém körülmények között (legalább 0 fokra melegedett akkumulátor esetén akár -10 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett) is működőképes Start/Stop rendszer 8,7 százalékos spórolást jelenthet városban.

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Noha most csak az EcoFlex fogyasztása apadt, az összes többi Corsa megújult, az új fényszórópár és az átrajzolt, végre jókora fekete betétes első lökhárító a frissebb (Insignia, Astra, Meriva) Opelekre emlékeztető elem. Olyannyira eltaláltan adnak új arcot, hogy az új színekkel együtt már-már elhitetik, hogy a lemezek is változtak egy keveset, de nem, a gyáriak költségtakarékosan nem nyúltak a présgépekhez, hátul pedig még a lökhárítót sem cserélték le. Az új opciók között megnyerő az Enjoy szinttől kérhető, a karosszérián végigfutó fehér csíkokat és 17 colos fehér vagy csillogó fekete felniket jelentő Linea-csomag, de az igazi újdonságok az utastérben találhatók.

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Természetesen változtak az üléskárpitok, friss textúrájú a műszerfal puha műanyag borítása, mely immár három különféle friss, pasztell színben is kérhető, a középkonzolra pedig opcióként friss navigációs rendszer kerülhet, 28 ország térképével, 5 colos érintőképernyővel, bluetooth, iPod, és USB-kapcsolattal és valóban egyszerű kezelhetőséggel. A Németországban 695 euróért, nálunk még olcsóbban, kiviteltől függően 92-165 ezer forintért kínált opció az Opel szerint jelenleg a piac legjobb ajánlata és ez bizony a rendszer összes tudását számba véve valóban így van.

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

A véletlenen múlt, de a legtakarékosabb gázolajos Corsa után a legizmosabbhoz, azaz az 1,6 literes, 192 lóerős, turbós benzines OPC-hez sikerült hozzájutni. A gyári tuningműhely által felpaprikázott csöppség természetesen lökhárítóival is különbözik picit testvéreitől és futóműve is keményített, de csak hajszálnyit. Meglepő, de a kifejezetten sportos kisautó hétköznapi használatra is ideálisnak tűnik, az osztrák utak hibáit nagyon jól csillapította és úgy tűnt, a hazaiak zömével is elbánna. Nem csak erőteljesen (100-ra 7,2 s alatt) gyorsít, mindezt gyönyörű hanggal teszi. Elsőkerékhajtásúként persze picit ráncigálja az amúgy nagyon közvetlen, koppanástól koppanásig nagyjából 2,25 fordulatos kormányt, de összességében nagyon kívánatos, élményautó, ami akár higgadtan is vezethető. Úgy talán hozható is vele a 7,3 l/100 kilométeres vegyes fogyasztási érték, a 225 km/órás végsebességet kóstolgatva mi hajszálnyit 10 liter feletti átlaggal szálltunk ki belőle – ami szintén nem rossz érték.

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Hogy milyen amúgy a Corsa? Négy méteres hosszával, 285 literes csomagterével a kisautók között nagy. Aki hátra is utast kíván ültetni, illetve ki akar látni hátra, az felejtse el a háromajtóst, az ötajtós viszont tényleg alkalmas akár családi használatra is. Kínálata sokszínű, van belőle 7 féle (1,0, 65 LE; 1,2, 70 és 85 LE; 1,4, 87 és 100 LE, 1,6 Turbo, 150 és 192 LE) benzines és 3 (1,3 CDTI, 75 és 95 LE; 1,7 CDTI, 130 LE) turbódízel. Mindegyik motorja Euro5-normás, turbós benzinesei és izmosabb dízelei 6 fokozatú váltót kapnak, a 85 lóerős 1,2-es benzines 5 fokozatú robotizálttal, a 100 lóerős 1,4-es 4 fokozatú automatával is rendelhető. Opcióinak sora a kategóriában szokatlan tételeket, például kanyarfényszórót, a hátsó lökhárítóból kihúzható bicikliszállítót és kormánykerékfűtést is sorol. A már Magyarországon is rendelhető frissített kiadás felára a korábbihoz mérten elenyésző, az alapverzió 20 ezer forinttal drágábban, 2 979 000 forinttól érhető el. Utóbbi kedvező, de nem bázis motorral és ellátmánnyal az árak sajnos eléggé elszállnak, a vezetett, kistafírungozott EcoFlex ára 5 millió forint felett járt. Akkor már inkább az OPC kellene, 6 064 000-től már az is megkapható…

Ez is érdekes lehet:
 

Az amerikai izomautók gyártói nem állnak le: gyorsabb, erősebb, brutálisabb változatok jönnek

A Ford Mustang, a Dodge Challenger, vagy a Chevrolet Camaro jön be inkább? Mindhárom típus rajongóinak...

Megkezdődött az új Mazda2 gyártása, ímhol az első képek

Ha még csak Demióként is, de bemutatkozott az új, a harmadik generációs Mazda2. Kívül-belül kisebb...

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia...

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül

Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy...

Csak a benzin lesz olcsóbb szerdától

Míg múlt héten a gázolaj ára apadt jelentősebben, e héten egyelőre csak a benzin árcsökkentéséről...

Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük...

Piaci körkép: használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig

Három millió forintig bőséges a kabrióválaszték. Lehet sportosabb, vagy hétköznap is használható...

BMW légzsákvisszahívás: koros autók is ingyen kapnak új lufit

A BMW a nagyobb bajok megelőzése miatt cseréli az 1999 és 2006 közötti 3-asokon az utasoldali...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Opel Vivaro Tour Cosmo 2.0 CDTI ecoFLEX teszt

Spórolós, olcsó, tágas - Opel Vivaro ecoFLEX teszt

Új, Euro5-normás, fogyasztás-optimalizált alapmotorjával járt nálunk az Opel legnagyobb személyszállítója, a Vivaro.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Első találkozás: Nissan Pulsar

Egy újabb Golf? Akár sláger is lehet a Nissan Pulsar

Tegnap – Újdonság

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra ősszel érkező Nissan Pulsart. Ígéretes.


Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Downsizing helyett rightsizing a 25 éves Audi TDI-vel

2 napja – Sztori

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak tanulmány izomgépekkel ünnepli a márka.


Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Szentgotthárdon már készül az új, háromhengeres Opel motor

4 napja – Sztori

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük, hogy készül.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA 1.2i City

OPEL CORSA 1.2i City

Ár: 345.000 Ft

Évjárat: 1997 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.4 16V Si Joy

OPEL CORSA 1.4 16V Si Joy

Ár: 209.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.2i Melody

OPEL CORSA 1.2i Melody

Ár: 149.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó