0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Corsát

Opel Corsa 2011 – első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frissített Corsa-paletta két végletét, a legtakarékosabb gázolajost és a legizmosabb benzinest is próbára tettük. Mindkettő bőven szerezhet híveket az Opelnek.

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Kispályás a Lamborghini az Opelhez képest, míg az Aventadorról csepegtetve, de azért mégis csak néhány hónapon belül érkezetek a friss infók, a 2006-ban debütált negyedik generációs Opel Corsa megújulása éveken átívelő projekt. Tavaly a gyáriak műszakilag frissítették (addig sem rossz futó- és kormányművét egyaránt áthangolták, motorpalettáját erősebbé és 13 százalékkal takarékosabbá tették), majd idénre maradt a formai megújulás és, hogy legyen technikai csemege is, az eddig is legtakarékosabb EcoFlex verzió Start/Stop elektronikát kapott, így a háromajtós vegyes fogyasztási értéke 3,5 liter/100 kilométerre apadt, szén-dioxid emissziója 94 gramm/kilométer lett, az ötajtós értékei 3,6 l/100 km és 95 g/km. Az elsőként 2008-ban megjelent Corsa EcoFlex így a hajdani 75 lóerősnél 20 lóerővel izmosabb és a mai verzió kereken 1 (!) literrel, azaz több, mint 20 százalékkal takarékosabb.

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor "áll" készenléti állapotban és mikor van teljesen kikapcsolva

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor "áll" készenléti állapotban és mikor van teljesen kikapcsolva

A puding próbája persze az evés, ezért a Corsa formai újdonságait prezentáló bemutatón elsőként a legfőbb újdonság, azaz az EcoFlex verzió kulcsára vadásztam. Utoljára első generációjával, még 75 lóerővel vezettem az Eco-t, ahhoz képest tényleg sokat fejlődött, a plusz 20 lóerőt persze nem érzem 2,5 év után, de az azért egyértelmű, hogy sokkal használhatóbb lett az egykor irdatlanul turbólyukas gép. Most akár 1200/perc fordulatról elhúz, városban, országúton nem csak takarékosan, egészen élvezetesen lehet vele haladni. Futóműve picit ültetett, ezért kicsit keményített, összességében komfortos és egyben élvezetes is. Érdekes módon épp e verzióba még nem került be a váltás esedékesség-jelző elektronika – ezt minden bizonnyal őszre pótolják a gyáriak, ugyanis a többiben már most megvan. A kis dízel erősen kerregő hangja nem túlzottan csábító, de az EcoFlex menetdinamikai értékei megnyerők, végsebessége 177 km/óra, 100 km/órára gyorsítása 12,3 s. A 3,5 l/100 kilométeres kombinált fogyasztást persze utóbbiakkal nyilván nem hozza a gép. Nálunk 10 kilométeres kóborlás és a fotózási ide-oda parkolás után kereken 6,0 litert mutatott a kijelző, amikor is végre megkaparintottam a kormányt és Gerhard Plattner, azaz igazi olcsójános stílusban, a kollégák szerint eléggé életszerűtlenül vezetve megpróbáltam a gyári érték közelébe férkőzni. A 80 kilométeres tesztút vége felé egy pillanatra 4,0 literre tudtam letornászni az átlagot, majd jött egy emelkedő és rögtön visszaugrott 4,1-re a kijelző – végül így zártuk az etapot. Nem rossz érték, de ennél kíméletesebb körülményeket egészen egyszerűen nem lehet normál üzemben generálni, azaz aki Corsa EcoFlexet választ, a 3,5-ös gyári érték ellenére se számítson 4,0 liter alatti fogyasztásra, városban és autópályán pedig jóval többel kalkulálhat. Viszont a gyáriak szerint az extrém körülmények között (legalább 0 fokra melegedett akkumulátor esetén akár -10 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett) is működőképes Start/Stop rendszer 8,7 százalékos spórolást jelenthet városban.

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Noha most csak az EcoFlex fogyasztása apadt, az összes többi Corsa megújult, az új fényszórópár és az átrajzolt, végre jókora fekete betétes első lökhárító a frissebb (Insignia, Astra, Meriva) Opelekre emlékeztető elem. Olyannyira eltaláltan adnak új arcot, hogy az új színekkel együtt már-már elhitetik, hogy a lemezek is változtak egy keveset, de nem, a gyáriak költségtakarékosan nem nyúltak a présgépekhez, hátul pedig még a lökhárítót sem cserélték le. Az új opciók között megnyerő az Enjoy szinttől kérhető, a karosszérián végigfutó fehér csíkokat és 17 colos fehér vagy csillogó fekete felniket jelentő Linea-csomag, de az igazi újdonságok az utastérben találhatók.

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Természetesen változtak az üléskárpitok, friss textúrájú a műszerfal puha műanyag borítása, mely immár három különféle friss, pasztell színben is kérhető, a középkonzolra pedig opcióként friss navigációs rendszer kerülhet, 28 ország térképével, 5 colos érintőképernyővel, bluetooth, iPod, és USB-kapcsolattal és valóban egyszerű kezelhetőséggel. A Németországban 695 euróért, nálunk még olcsóbban, kiviteltől függően 92-165 ezer forintért kínált opció az Opel szerint jelenleg a piac legjobb ajánlata és ez bizony a rendszer összes tudását számba véve valóban így van.

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

A véletlenen múlt, de a legtakarékosabb gázolajos Corsa után a legizmosabbhoz, azaz az 1,6 literes, 192 lóerős, turbós benzines OPC-hez sikerült hozzájutni. A gyári tuningműhely által felpaprikázott csöppség természetesen lökhárítóival is különbözik picit testvéreitől és futóműve is keményített, de csak hajszálnyit. Meglepő, de a kifejezetten sportos kisautó hétköznapi használatra is ideálisnak tűnik, az osztrák utak hibáit nagyon jól csillapította és úgy tűnt, a hazaiak zömével is elbánna. Nem csak erőteljesen (100-ra 7,2 s alatt) gyorsít, mindezt gyönyörű hanggal teszi. Elsőkerékhajtásúként persze picit ráncigálja az amúgy nagyon közvetlen, koppanástól koppanásig nagyjából 2,25 fordulatos kormányt, de összességében nagyon kívánatos, élményautó, ami akár higgadtan is vezethető. Úgy talán hozható is vele a 7,3 l/100 kilométeres vegyes fogyasztási érték, a 225 km/órás végsebességet kóstolgatva mi hajszálnyit 10 liter feletti átlaggal szálltunk ki belőle – ami szintén nem rossz érték.

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Hogy milyen amúgy a Corsa? Négy méteres hosszával, 285 literes csomagterével a kisautók között nagy. Aki hátra is utast kíván ültetni, illetve ki akar látni hátra, az felejtse el a háromajtóst, az ötajtós viszont tényleg alkalmas akár családi használatra is. Kínálata sokszínű, van belőle 7 féle (1,0, 65 LE; 1,2, 70 és 85 LE; 1,4, 87 és 100 LE, 1,6 Turbo, 150 és 192 LE) benzines és 3 (1,3 CDTI, 75 és 95 LE; 1,7 CDTI, 130 LE) turbódízel. Mindegyik motorja Euro5-normás, turbós benzinesei és izmosabb dízelei 6 fokozatú váltót kapnak, a 85 lóerős 1,2-es benzines 5 fokozatú robotizálttal, a 100 lóerős 1,4-es 4 fokozatú automatával is rendelhető. Opcióinak sora a kategóriában szokatlan tételeket, például kanyarfényszórót, a hátsó lökhárítóból kihúzható bicikliszállítót és kormánykerékfűtést is sorol. A már Magyarországon is rendelhető frissített kiadás felára a korábbihoz mérten elenyésző, az alapverzió 20 ezer forinttal drágábban, 2 979 000 forinttól érhető el. Utóbbi kedvező, de nem bázis motorral és ellátmánnyal az árak sajnos eléggé elszállnak, a vezetett, kistafírungozott EcoFlex ára 5 millió forint felett járt. Akkor már inkább az OPC kellene, 6 064 000-től már az is megkapható…

Ez is érdekes lehet:
 

BMW i3 teszt

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból...

Egy német autós újságíró felgyújtotta kínai BMW X5 hamisítványát

A veteránszakíró Wolfgang Blaubénak nem jött be autója. Fel is gyújtotta TV-kamerák előtt. Mégis...

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

Opel Corsa E: minden eddiginél finomabb, okosabb, takarékosabb

Nem forradalmi, de azért minden eddiginél jobb a legújabb Opel Corsa. 2 990 000 forinttól rendelhető...

Végre itthon is kapható a legújabb Ford Mondeo. Milyen vezetni?

Hatalmas száj jellemezi az Aston Martinokra emlékeztető orrú új Ford Mondeót, amiből elsőként...

Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan...

Történelmi fordulat a használtautó-piacon: többségben a dízeles kínálat

A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotorral rendelkező autók...

Egy ismeretlen férfi lelépett a gyárból az új VW Passattal

Az emdeni VW gyárból már két alkalommal loptak ki egy-egy új Passatot. A rendőrség nyomoz az...

Látványos, de bizony nem szerény trükközéssel forgatott reklámfilmben az Audi Q3

Sokak számára nyomasztó problémára, a parkolóhelyhiányra ad megoldást reklámfilmje szerint az...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Végre itthon is kapható a legújabb Ford Mondeo. Milyen vezetni?

Aston Martin cégautóként? Próbán az új Ford Mondeo

Tegnap – Újdonság

Hatalmas száj jellemezi az Aston Martinokra emlékeztető orrú új Ford Mondeót, amiből elsőként hibrid is van. Kipróbáltuk.


A szemkamera bizonyítja: nézünk, de alig látunk vezetés közben

Te hova nézel? Szemkamerákkal a közlekedés biztonságáért Videó

2 napja – Sztori

Mennyire figyelünk az útra? A szemkamera leköveti a vezető tekintetét, és így látszik, mit kéne néznie. Megdöbbentő eredmények születtek.


Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Gumifüst és koccanás, aztán úgyis a jó nyer a végén Videó

5 napja – Sztori

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik a moziban, avagy kedvenc autós üldözéseim.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA 1.0 12V Comfort DIGIT KLÍMA!

OPEL CORSA 1.0 12V Com...

Ár: 840.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.2 Enjoy 80000 km

OPEL CORSA 1.2 Enjoy 8...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.2 Swing

OPEL CORSA 1.2 Swing

Ár: 219.000 Ft

Évjárat: 1993 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó