0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Corsát

Opel Corsa 2011 – első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frissített Corsa-paletta két végletét, a legtakarékosabb gázolajost és a legizmosabb benzinest is próbára tettük. Mindkettő bőven szerezhet híveket az Opelnek.

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Kispályás a Lamborghini az Opelhez képest, míg az Aventadorról csepegtetve, de azért mégis csak néhány hónapon belül érkezetek a friss infók, a 2006-ban debütált negyedik generációs Opel Corsa megújulása éveken átívelő projekt. Tavaly a gyáriak műszakilag frissítették (addig sem rossz futó- és kormányművét egyaránt áthangolták, motorpalettáját erősebbé és 13 százalékkal takarékosabbá tették), majd idénre maradt a formai megújulás és, hogy legyen technikai csemege is, az eddig is legtakarékosabb EcoFlex verzió Start/Stop elektronikát kapott, így a háromajtós vegyes fogyasztási értéke 3,5 liter/100 kilométerre apadt, szén-dioxid emissziója 94 gramm/kilométer lett, az ötajtós értékei 3,6 l/100 km és 95 g/km. Az elsőként 2008-ban megjelent Corsa EcoFlex így a hajdani 75 lóerősnél 20 lóerővel izmosabb és a mai verzió kereken 1 (!) literrel, azaz több, mint 20 százalékkal takarékosabb.

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor \

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor "áll" készenléti állapotban és mikor van teljesen kikapcsolva

A puding próbája persze az evés, ezért a Corsa formai újdonságait prezentáló bemutatón elsőként a legfőbb újdonság, azaz az EcoFlex verzió kulcsára vadásztam. Utoljára első generációjával, még 75 lóerővel vezettem az Eco-t, ahhoz képest tényleg sokat fejlődött, a plusz 20 lóerőt persze nem érzem 2,5 év után, de az azért egyértelmű, hogy sokkal használhatóbb lett az egykor irdatlanul turbólyukas gép. Most akár 1200/perc fordulatról elhúz, városban, országúton nem csak takarékosan, egészen élvezetesen lehet vele haladni. Futóműve picit ültetett, ezért kicsit keményített, összességében komfortos és egyben élvezetes is. Érdekes módon épp e verzióba még nem került be a váltás esedékesség-jelző elektronika – ezt minden bizonnyal őszre pótolják a gyáriak, ugyanis a többiben már most megvan. A kis dízel erősen kerregő hangja nem túlzottan csábító, de az EcoFlex menetdinamikai értékei megnyerők, végsebessége 177 km/óra, 100 km/órára gyorsítása 12,3 s. A 3,5 l/100 kilométeres kombinált fogyasztást persze utóbbiakkal nyilván nem hozza a gép. Nálunk 10 kilométeres kóborlás és a fotózási ide-oda parkolás után kereken 6,0 litert mutatott a kijelző, amikor is végre megkaparintottam a kormányt és Gerhard Plattner, azaz igazi olcsójános stílusban, a kollégák szerint eléggé életszerűtlenül vezetve megpróbáltam a gyári érték közelébe férkőzni. A 80 kilométeres tesztút vége felé egy pillanatra 4,0 literre tudtam letornászni az átlagot, majd jött egy emelkedő és rögtön visszaugrott 4,1-re a kijelző – végül így zártuk az etapot. Nem rossz érték, de ennél kíméletesebb körülményeket egészen egyszerűen nem lehet normál üzemben generálni, azaz aki Corsa EcoFlexet választ, a 3,5-ös gyári érték ellenére se számítson 4,0 liter alatti fogyasztásra, városban és autópályán pedig jóval többel kalkulálhat. Viszont a gyáriak szerint az extrém körülmények között (legalább 0 fokra melegedett akkumulátor esetén akár -10 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett) is működőképes Start/Stop rendszer 8,7 százalékos spórolást jelenthet városban.

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Noha most csak az EcoFlex fogyasztása apadt, az összes többi Corsa megújult, az új fényszórópár és az átrajzolt, végre jókora fekete betétes első lökhárító a frissebb (Insignia, Astra, Meriva) Opelekre emlékeztető elem. Olyannyira eltaláltan adnak új arcot, hogy az új színekkel együtt már-már elhitetik, hogy a lemezek is változtak egy keveset, de nem, a gyáriak költségtakarékosan nem nyúltak a présgépekhez, hátul pedig még a lökhárítót sem cserélték le. Az új opciók között megnyerő az Enjoy szinttől kérhető, a karosszérián végigfutó fehér csíkokat és 17 colos fehér vagy csillogó fekete felniket jelentő Linea-csomag, de az igazi újdonságok az utastérben találhatók.

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Természetesen változtak az üléskárpitok, friss textúrájú a műszerfal puha műanyag borítása, mely immár három különféle friss, pasztell színben is kérhető, a középkonzolra pedig opcióként friss navigációs rendszer kerülhet, 28 ország térképével, 5 colos érintőképernyővel, bluetooth, iPod, és USB-kapcsolattal és valóban egyszerű kezelhetőséggel. A Németországban 695 euróért, nálunk még olcsóbban, kiviteltől függően 92-165 ezer forintért kínált opció az Opel szerint jelenleg a piac legjobb ajánlata és ez bizony a rendszer összes tudását számba véve valóban így van.

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

A véletlenen múlt, de a legtakarékosabb gázolajos Corsa után a legizmosabbhoz, azaz az 1,6 literes, 192 lóerős, turbós benzines OPC-hez sikerült hozzájutni. A gyári tuningműhely által felpaprikázott csöppség természetesen lökhárítóival is különbözik picit testvéreitől és futóműve is keményített, de csak hajszálnyit. Meglepő, de a kifejezetten sportos kisautó hétköznapi használatra is ideálisnak tűnik, az osztrák utak hibáit nagyon jól csillapította és úgy tűnt, a hazaiak zömével is elbánna. Nem csak erőteljesen (100-ra 7,2 s alatt) gyorsít, mindezt gyönyörű hanggal teszi. Elsőkerékhajtásúként persze picit ráncigálja az amúgy nagyon közvetlen, koppanástól koppanásig nagyjából 2,25 fordulatos kormányt, de összességében nagyon kívánatos, élményautó, ami akár higgadtan is vezethető. Úgy talán hozható is vele a 7,3 l/100 kilométeres vegyes fogyasztási érték, a 225 km/órás végsebességet kóstolgatva mi hajszálnyit 10 liter feletti átlaggal szálltunk ki belőle – ami szintén nem rossz érték.

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Hogy milyen amúgy a Corsa? Négy méteres hosszával, 285 literes csomagterével a kisautók között nagy. Aki hátra is utast kíván ültetni, illetve ki akar látni hátra, az felejtse el a háromajtóst, az ötajtós viszont tényleg alkalmas akár családi használatra is. Kínálata sokszínű, van belőle 7 féle (1,0, 65 LE; 1,2, 70 és 85 LE; 1,4, 87 és 100 LE, 1,6 Turbo, 150 és 192 LE) benzines és 3 (1,3 CDTI, 75 és 95 LE; 1,7 CDTI, 130 LE) turbódízel. Mindegyik motorja Euro5-normás, turbós benzinesei és izmosabb dízelei 6 fokozatú váltót kapnak, a 85 lóerős 1,2-es benzines 5 fokozatú robotizálttal, a 100 lóerős 1,4-es 4 fokozatú automatával is rendelhető. Opcióinak sora a kategóriában szokatlan tételeket, például kanyarfényszórót, a hátsó lökhárítóból kihúzható bicikliszállítót és kormánykerékfűtést is sorol. A már Magyarországon is rendelhető frissített kiadás felára a korábbihoz mérten elenyésző, az alapverzió 20 ezer forinttal drágábban, 2 979 000 forinttól érhető el. Utóbbi kedvező, de nem bázis motorral és ellátmánnyal az árak sajnos eléggé elszállnak, a vezetett, kistafírungozott EcoFlex ára 5 millió forint felett járt. Akkor már inkább az OPC kellene, 6 064 000-től már az is megkapható…

Ez is érdekes lehet:
 

Dodge Charger SRT Hellcat: 707 LE, 880 Nm

A Dodge a Challenger kupé után a Charger szedánnak is bemutatta szerény 707 lóerős SRT Hellcat...

2. International Lada Meeting, Soltvadkert

Jövő hétvégén három napon keresztül számos ország Lada-rajongóinak részvételével Soltvadkerten...

Jövő év végén indulhat az állami járműtörténeti adatbázis

Hogy lehetne kisebb lutri a használtautó-vásárlás? Az Autós Nagykoalíció kilobbizta a komplex...

Autós túraötletek a Dunakanyarban

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek...

Pofátlanul olcsó, nem olyan rossz - Renault Mégane I (1996-2003) használtan

Olcsó családi autó kéne? Van egy titkos tippünk, a Renault Mégane első generációja. Ám vigyázat...

Alkalmi autó: miből nézzük a tűzijátékot?

Ha augusztus 20., akkor nem csak államalapítás, meg új kenyér, hanem tűzijáték is. Mi lenne az...

Skoda Fabia: mi lesz a következő, a hátsó ablaktörlő?

Na, ezért nem tudtál aludni. Mert nem láttad még az új Skoda Fabia integrált irányjelzős tükrét...

Jaguar E-Type Lightweight: ötvenéves elemekből építették meg a befejezetlen szériát

Saját történelmét írta felül a Jaguar azzal, hogy 50 évvel ezelőtt félbemaradt kisszériáját befejezte...

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi teszt

Ez most a legjobb Peugeot. Teszt: Peugeot 308 SW

Mindenben jó a Peugeot kompakt kombija. És egyvalamiben a legjobb. Elég ez a sikerhez? A hatalmas 308 SW-t dízelként teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendőrkanyar volt, nincs. Inkább gondolkodni tanítják a zsarukat

Hogyan tanulnak vezetni a rendőrök? Videó

Tegnap – Sztori

Megnéztük, hogyan tanítják autót vezetni a rendőröket. Nem kézifékes kanyarra, de gondolkodva, biztonsággal, a vezetéstechnikát csiszolva.


Autós túraötletek a Dunakanyarban

Csak egy napra, de már nagyon mennél? Nézzük a Dunakanyart!

5 napja – Sztori

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek lehetőségeket rejt.


Amerikába került a Hollandiában megőrzött Renault 25

28 éves autó 11 ezer kilométerrel! Érdekel?

6 napja – Sztori

Egy alig futott idős autó jó befektetés lehet. Ezért kerülhetett Miamiba a Hollandiában 28 évesen 11 000 kilométerrel talált Renault 25.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA 1.2i City

OPEL CORSA 1.2i City

Ár: 335.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.4 16V Swing

OPEL CORSA 1.4 16V Swing

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 1997 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.5 TD Swing

OPEL CORSA 1.5 TD Swing

Ár: 159.999 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó