0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Corsát

Opel Corsa 2011 – első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frissített Corsa-paletta két végletét, a legtakarékosabb gázolajost és a legizmosabb benzinest is próbára tettük. Mindkettő bőven szerezhet híveket az Opelnek.

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Látványosan újak a nappali fénnyel is kiegészített fényszórók, a márka-társakhoz hasonult az első lökhárító is a Corsán. A lemezek változatlanok

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Továbbra is elkülönül a három és az ötajtós fara

Kispályás a Lamborghini az Opelhez képest, míg az Aventadorról csepegtetve, de azért mégis csak néhány hónapon belül érkezetek a friss infók, a 2006-ban debütált negyedik generációs Opel Corsa megújulása éveken átívelő projekt. Tavaly a gyáriak műszakilag frissítették (addig sem rossz futó- és kormányművét egyaránt áthangolták, motorpalettáját erősebbé és 13 százalékkal takarékosabbá tették), majd idénre maradt a formai megújulás és, hogy legyen technikai csemege is, az eddig is legtakarékosabb EcoFlex verzió Start/Stop elektronikát kapott, így a háromajtós vegyes fogyasztási értéke 3,5 liter/100 kilométerre apadt, szén-dioxid emissziója 94 gramm/kilométer lett, az ötajtós értékei 3,6 l/100 km és 95 g/km. Az elsőként 2008-ban megjelent Corsa EcoFlex így a hajdani 75 lóerősnél 20 lóerővel izmosabb és a mai verzió kereken 1 (!) literrel, azaz több, mint 20 százalékkal takarékosabb.

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

Friss az opciós, érintőképernyős, a korábbinál olcsóbb és okosabb navigáció, a műszerfal új fajta színes betétekkel tehető egyedivé

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor \

A Start/Stop-elektronikás EcoFlexben a fordulatszámmérőn egyértelműen látszik, hogy a motor mikor "áll" készenléti állapotban és mikor van teljesen kikapcsolva

A puding próbája persze az evés, ezért a Corsa formai újdonságait prezentáló bemutatón elsőként a legfőbb újdonság, azaz az EcoFlex verzió kulcsára vadásztam. Utoljára első generációjával, még 75 lóerővel vezettem az Eco-t, ahhoz képest tényleg sokat fejlődött, a plusz 20 lóerőt persze nem érzem 2,5 év után, de az azért egyértelmű, hogy sokkal használhatóbb lett az egykor irdatlanul turbólyukas gép. Most akár 1200/perc fordulatról elhúz, városban, országúton nem csak takarékosan, egészen élvezetesen lehet vele haladni. Futóműve picit ültetett, ezért kicsit keményített, összességében komfortos és egyben élvezetes is. Érdekes módon épp e verzióba még nem került be a váltás esedékesség-jelző elektronika – ezt minden bizonnyal őszre pótolják a gyáriak, ugyanis a többiben már most megvan. A kis dízel erősen kerregő hangja nem túlzottan csábító, de az EcoFlex menetdinamikai értékei megnyerők, végsebessége 177 km/óra, 100 km/órára gyorsítása 12,3 s. A 3,5 l/100 kilométeres kombinált fogyasztást persze utóbbiakkal nyilván nem hozza a gép. Nálunk 10 kilométeres kóborlás és a fotózási ide-oda parkolás után kereken 6,0 litert mutatott a kijelző, amikor is végre megkaparintottam a kormányt és Gerhard Plattner, azaz igazi olcsójános stílusban, a kollégák szerint eléggé életszerűtlenül vezetve megpróbáltam a gyári érték közelébe férkőzni. A 80 kilométeres tesztút vége felé egy pillanatra 4,0 literre tudtam letornászni az átlagot, majd jött egy emelkedő és rögtön visszaugrott 4,1-re a kijelző – végül így zártuk az etapot. Nem rossz érték, de ennél kíméletesebb körülményeket egészen egyszerűen nem lehet normál üzemben generálni, azaz aki Corsa EcoFlexet választ, a 3,5-ös gyári érték ellenére se számítson 4,0 liter alatti fogyasztásra, városban és autópályán pedig jóval többel kalkulálhat. Viszont a gyáriak szerint az extrém körülmények között (legalább 0 fokra melegedett akkumulátor esetén akár -10 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett) is működőképes Start/Stop rendszer 8,7 százalékos spórolást jelenthet városban.

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Hátul immár sötétített felület alól villog az index. A friss navi 5colos érintőképernyője könnyen kezelhető. A menetfény alapáras, opcióként a kategóriában egyáltalán nem általános kanyarfényszóró is elérhető

Noha most csak az EcoFlex fogyasztása apadt, az összes többi Corsa megújult, az új fényszórópár és az átrajzolt, végre jókora fekete betétes első lökhárító a frissebb (Insignia, Astra, Meriva) Opelekre emlékeztető elem. Olyannyira eltaláltan adnak új arcot, hogy az új színekkel együtt már-már elhitetik, hogy a lemezek is változtak egy keveset, de nem, a gyáriak költségtakarékosan nem nyúltak a présgépekhez, hátul pedig még a lökhárítót sem cserélték le. Az új opciók között megnyerő az Enjoy szinttől kérhető, a karosszérián végigfutó fehér csíkokat és 17 colos fehér vagy csillogó fekete felniket jelentő Linea-csomag, de az igazi újdonságok az utastérben találhatók.

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Mindössze 68 ezer forint a kisautók körében egyedülálló kormánykerék-fűtés és az ülésfűtés együttes ára. Az Eco-gomb az EcoFlexben alapesetben mindig aktív, érintésével a Start/Stop-rendszer kapcsolható ki

Természetesen változtak az üléskárpitok, friss textúrájú a műszerfal puha műanyag borítása, mely immár három különféle friss, pasztell színben is kérhető, a középkonzolra pedig opcióként friss navigációs rendszer kerülhet, 28 ország térképével, 5 colos érintőképernyővel, bluetooth, iPod, és USB-kapcsolattal és valóban egyszerű kezelhetőséggel. A Németországban 695 euróért, nálunk még olcsóbban, kiviteltől függően 92-165 ezer forintért kínált opció az Opel szerint jelenleg a piac legjobb ajánlata és ez bizony a rendszer összes tudását számba véve valóban így van.

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Igazi élményautó, mégis hétköznapi használatra is alkalmas a 192 lóerős, 1,6-os turbós Corsa OPC. A Corsa-kínálat körüli dobpergés fenntartására ősszel érkezik az OPC keményített változata, még egy kicsit sportosabb külsővel, hanggal és futóművel, turbómotorjának izmosításával

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

Lapított aljú bőrkormányt kap a Corsa csúcsverziója. Váltója nem csak 6 fokozatával, jobb kapcsolhatóságával is finomabb az EcoFlexénél

A véletlenen múlt, de a legtakarékosabb gázolajos Corsa után a legizmosabbhoz, azaz az 1,6 literes, 192 lóerős, turbós benzines OPC-hez sikerült hozzájutni. A gyári tuningműhely által felpaprikázott csöppség természetesen lökhárítóival is különbözik picit testvéreitől és futóműve is keményített, de csak hajszálnyit. Meglepő, de a kifejezetten sportos kisautó hétköznapi használatra is ideálisnak tűnik, az osztrák utak hibáit nagyon jól csillapította és úgy tűnt, a hazaiak zömével is elbánna. Nem csak erőteljesen (100-ra 7,2 s alatt) gyorsít, mindezt gyönyörű hanggal teszi. Elsőkerékhajtásúként persze picit ráncigálja az amúgy nagyon közvetlen, koppanástól koppanásig nagyjából 2,25 fordulatos kormányt, de összességében nagyon kívánatos, élményautó, ami akár higgadtan is vezethető. Úgy talán hozható is vele a 7,3 l/100 kilométeres vegyes fogyasztási érték, a 225 km/órás végsebességet kóstolgatva mi hajszálnyit 10 liter feletti átlaggal szálltunk ki belőle – ami szintén nem rossz érték.

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Kitűnően tartanak az OPC versenyülései, motorja szép hanggal, erőteljesen húz

Hogy milyen amúgy a Corsa? Négy méteres hosszával, 285 literes csomagterével a kisautók között nagy. Aki hátra is utast kíván ültetni, illetve ki akar látni hátra, az felejtse el a háromajtóst, az ötajtós viszont tényleg alkalmas akár családi használatra is. Kínálata sokszínű, van belőle 7 féle (1,0, 65 LE; 1,2, 70 és 85 LE; 1,4, 87 és 100 LE, 1,6 Turbo, 150 és 192 LE) benzines és 3 (1,3 CDTI, 75 és 95 LE; 1,7 CDTI, 130 LE) turbódízel. Mindegyik motorja Euro5-normás, turbós benzinesei és izmosabb dízelei 6 fokozatú váltót kapnak, a 85 lóerős 1,2-es benzines 5 fokozatú robotizálttal, a 100 lóerős 1,4-es 4 fokozatú automatával is rendelhető. Opcióinak sora a kategóriában szokatlan tételeket, például kanyarfényszórót, a hátsó lökhárítóból kihúzható bicikliszállítót és kormánykerékfűtést is sorol. A már Magyarországon is rendelhető frissített kiadás felára a korábbihoz mérten elenyésző, az alapverzió 20 ezer forinttal drágábban, 2 979 000 forinttól érhető el. Utóbbi kedvező, de nem bázis motorral és ellátmánnyal az árak sajnos eléggé elszállnak, a vezetett, kistafírungozott EcoFlex ára 5 millió forint felett járt. Akkor már inkább az OPC kellene, 6 064 000-től már az is megkapható…

Ez is érdekes lehet:
 

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

Lada újdonságok szakmányban

Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet...

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 autós sírva röhögés

Igen, más méltán népszerű előadók társaságában itt lesz David Hasselhoff, s ha már jön vele K.I.T.T...

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst...

Még mindig utópia az egyablakos autóhonosítás

Az autóvásárlás nekem mindig élményteli kaland, a honosítás viszont rémálmaimban se jöjjön elő...

Élelmes infografikán ábrázolta a Dodge Challenger árát a BBC

Amerikában alapvetően olcsóbbak az autók mint Európában, és ez igaz a piac legerősebb izomautójára...

Bele szabad ugrani? Renault Mégane II (2002-2008)

A kategória legjobb biztonságán túl 12 évvel ezelőtt komoly extrákat is hozott a komfortos Renault...

Amerikában a Volkswagen Passatot szólja le a Dodge Charger

Nem túl szép gesztus, de hatásos kampány. A friss, V8-as Charger hirdetésében a konszolidált...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

2 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Itt danolt a mester, búcsúztassa egy filmes autós toplista Videó

2 napja – Sztori

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is, piedesztálra velük és egyéb hőseinkkel.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA 1.0i 12V City

OPEL CORSA 1.0i 12V City

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.0 12V Comfort DIGIT KLÍMA!

OPEL CORSA 1.0 12V Com...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.2 Bonusz Gyönyörű állapot! 72000km

OPEL CORSA 1.2 Bonusz...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó