Olyan világot élünk, amelyben létezik egy uralkodó korszellem, de mellette egy "korszak igény" is. A korszellem a green washing erőltetése, a villanyosítás piedesztálra emelése. Viszont a kor igénye valójában egy jó dízel SUV. Mindegyik autógyártó próbál megfelelni a korszellemnek, ám, akik pénzt is akarnak keresni, azok a kor igényeire is választ adnak. Így tett a DS is, úgyhogy megszülethetett a jóárasított hetes, dízelmotorral, de megtartva a márka különlegességét.
Szóval a külső ugyanolyan extravagáns, akárcsak a magasabb felszereltségű modelleknél. hatalmas hűtőmaszk, apró, csillogó gyémántoknak tűnő díszítéssel, továbbá az első lökhárítóba rajzolt fénycsíkokkal. Ezek azt az illúziót keltik, mintha a fény a karosszérialemezeken törne át. És ez a fekete fényezéssel még hatásosabb, bár az is tény, hogy az autó látványos vonalait pont a fekete fényezés rejti el. Szerencsére a hátsó LED fényszórók örvényszerűen pikkelyezett mintázatát nem tudja elrejteni, úgyhogy az összkép továbbra is egyedi, már messziről felismerhető egy DS közeledése. A PHEV változathoz képest más az autó orrán az embléma, valamint a hátsó lökhárító kamu kipufogónyílásait befalazták.
Bent az egyetlen kompromisszum az indításkor felnyíló óra száműzése. Habár ez amúgy is sokaknál már a "túl sok" kategóriába tartozott, tehát még kedvező is lehet, például flottavásárlóknak, ha több autót vásárolnak egyszerre, különböző emberek kiszolgálására. Amúgy az anyagválasztásban nem fukarkodtak, az Alcantara szerű felületek tapintása kellemes, a különleges formák ugyanúgy felbukkannak itt, mint a magasabb felszereltségeknél. Az első ülések kényelmesek, a hátsókra sem érkezett panasz, de a közel 4,6 méter hosszú SUV nagyobbnak látszik, mint amekkora valójában az utastér. Ezt persze ne értsétek félre, hátul is kényelmesen elfér akár két átlagos termetű felnőtt, tehát gyerekeknek végképp kényelmes, illetve alapból 555 literes a csomagtér ami tovább bővíthető a 60:40 arányban osztott hátsó üléseknek hála. De akkor is termetesebbnek tűnik kívülről.
Azonban egyáltalán nem baj ez az optikai csalódás, hiszen normális méretű autóval közlekedni is könnyebb. A dízel DS 7-tel ráadásul nagyon kellemes ez az elfoglaltság. Az ominózus motor 1,5 literes, 130 lóerős, ami 300 Nm nyomaták társaságában az első kerekekre jut 8 fokozatú automatikus sebességváltón keresztül. Hangját szépen elrejtették, legalábbis az utastérben még erőteljes gyorsításkor sem tolakodó. Alul is jól húz, már 1750-es fordulatszámnál rendelkezésre áll a maximális nyomaték, és az automatikus váltó sem tétlenkedik. Kivéve az Eco módot, mert ott szándékosan késlelteti a gázreakciót spórolva kissé. Viszont akad még Normál és Sport is. Utóbbi nem sokat tesz hozzá az élményhez, alig érezhetően felkeményedik a kormányzás, valamint tényleg élénkebbek a gázreakciók, de a Normál mód a valódi arany középút és ezt valamint az ECO módot váltogatva, vegyesben 5,9 liter gázolajjal beérte 100 kilométeren az autó. Ami egy ilyen nagy homlokfelületű SUV esetében jó eredmény.
Egy pillanatig sem éreztem, hogy a 130 lóerő kevés lenne az üresen 1,5 tonnás autó mozgatásához. Szépen passzol hozzá, hiszen a futómű hangolása is inkább lágy, ami jól jött a hazai utakon. Nem túlpuhított a hátul többlengőkaros független felfüggesztéssel operáló szerkezet, viszont az elektromos szervós kormánykerék nem ad túl sok visszajelzést, kissé steril, ettől függetlenül pontosan terelgethető az autó, amelynek ugye csak az első kerekei hajtottak, ahogy azt feljebb megemlítettem, ezért inkább telekjáró, mint terepjáró, persze a könnyebb földutakon simán boldogul.
Az Édition France felszereltségben minden benne van, ami manapság fontos egy átlagos vásárló számára, tehát nagy (12,3 colos)digitális kijelzők, a fontosabb biztonsági és kényelmi berendezések, többek között a tolatókamera és parkolóradarok, motoros csomagtér-nyitás, ülésfűtés elöl, holttérfigyelő, sávelhagyás jelző, adaptív tempomat és hadd ne soroljam fel mindet. Ahogy mondtam, minden, ami ma nagyzolás nélkül elvárható.
Na, de mennyiért? Kapaszkodjatok! Most kedvezménnyel 13 790 000 forinttól vihető a dízel Edition France, ami igazából egy nagyon gazdagon felszerelt alsó-középkategóriás kombi ára. Persze ez még tovább extrázható és akkor gyorsan hízik a szám az árcédulán, ám ez így is egy figyelemreméltó ajánlat most a piacon.
Értékelés
Pozitív
Stílus, egyediség, csöndes és takarékos dízelmotor, ár
Negatív
Fekete fényezés nem adja át jól az autó formáját
Árak
Tesztmodell alapára
13 790 000 Ft (2025.08.05.)
Tesztautó ára
16 390 000 Ft (2025.08.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
3000 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automatikus
Nyomaték:
3000 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km