Dízel helyett benzin – több millió forint a tét
Egyre nagyobb veszélyt jelent a félretankolás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A régi dízelmotorok működtek minimális mennyiségű benzin-részaránnyal is, a modern konstrukciók azonban rögtön bedobják a törülközőt.
Ez egy igazi M5 benzinmotorral, de a dízel is kérhető volt M csomaggal
Bárkivel előfordulhat, hogy gázolaj helyett benzint tankol. Például a fejlett autós kultúrával rendelkező Angliában átlagosan három percenként töltenek rossz üzemanyagot az autók tankjába. Hogyan lehet ez? A töltőpisztolyok fizikailag eltérő vastagsága miatt szinte kizárható, hogy benzin helyett gázolaj kerüljön a tankba, azonban megfelelő elszántsággal - és némi türelemmel - minden megvalósítható. Az eltérő átmérő egyébként az ólommentes benzin megjelenéséhez köthető: a pisztoly, illetve a betöltőnyílás szűkítésével próbálták megakadályozni, hogy ólomtartalmú benzint tankoljanak a katalizátoros autókba. Ám ez csak egyik irányba nehezítette meg a félretankolást!
Van, ahol már kupak sincs
Egyértelmű működés: az 1-es és 2-es cső átmérője nem azonos, így a vékonyabb nem tudja szétfeszíteni a 3-assal jelölt szűkítőt, amely kulcsfontosságú a csapóajtó működtetéséhez
A kellemetlenségek elkerülésére, és az esetleges, drága garanciális javítások megelőzősére már egyre több autógyártó készíti olyan betöltő csövet, amely elméletben megakadályozza a félretankolást. Ez lényegében egy csapóajtó, amelynek reteszelését a széles pisztoly tolja vissza. Persze, csodák nincsenek, a ferdén tartott pisztollyal ugyan lehetséges a félretankolás, de azért fél perces küzdelem során talán tudatosul majd a felhasználóban, hogy kapitális bakot próbál lőni. Az összes új BMW, Land Rover, Range Rover rendelkezik félretankolást-megnehezítő rendszerrel, ahogy a Ford Fiesta, a Focus, a Mondeo és a Kuga is, valamint a Jaguar XF.





Tisztelt olvasó !
Sikerült nekem is a diesel opelomba benzint tankolni! rutinból, mivel feleségemnek benzines autója van, és gyakran tankolok bele, és járok is a benzinessel. Nagy félelmem volt mindig is a csere, de szerintem még így jártam jobban és nem úgy hogy a benzinesbe tankoltam volna dieselt. Habár ez is sokba krült , olaj, olajszűrő, gázolajszűrő csere, + munkadíj 30000 ft volt.
Remélem másoknak nem lesz ilyen pechük
Köszönettel
Olasz
Jó a cikk.Nekem tetszik.Én két éve megvettem az első dízel autómat,előtte mindig benzines volt.És emlékszem,hogy mindig azon görcsöltem,hogy nehogy benzint tankoljak bele:-).A megszokás tényleg nagy úr,vigyázni kell.Egyébként egyetértek az előttem szóló úrral,meg tudja az ember tankolni maga is az autót.
Néhány hete a Renault Thália gépkocsiba tankoltak Pécsen a dízelolaj helyett 95-ös benzint 34 litert. Nem vettem észre, pedig még mivel céges autó számlát is kértem a tankolásról. Elindultam és Pécsről Sásdig mentem ami kb. 35 km. amikor elhagytam Sásdot kezdett rángatni és leállt az autó. Egyszer próbáltam újra indítani, nem indult, hívtam a kaposszekcsői Renault szervizt, hogy megállt az autó. Miközben beszéltem velük ugrott be, hogy az előbb tankoltam. Elővettem a számlát és akkor láttam, hogy mit. Behúztak a szervizbe, ott leengedték az üzemanyagot, kicserélték az üzemanyagszűrőt, feltöltöttük gázolajjal és elindítottuk az autót. Szerencsére semmi gond nem volt, ötszáz km. után visszakérték ellenőrzésre és mindent rendben találtak. Azóta is gond nélkül autózom vele.
Biztos nagy szerencsém volt azóta nem engedek a kutasnak tankolni. Ennél a tankolásnál is az volt a félreértés, hogy mindig erőltetik a”jobbik” gázolajat és amikor kérdezték azt mondtam, hogy normál gázolajat kérek. Egyébként a tankfedélre rá van írva, hogy dízel.
Amúgy a kútnál, korrektül rendezték a dolgot.