Drága fegyver
Mitsubishi Colt Ralliart teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mitsubishi Colt Ralliart változatáról ránézésre nem sokan gondolják, hogy motorházteteje alatt 150 lovas, turbófeltöltős erőforrás dolgozik.
Határozottan jól áll neki a piros
Amit a modellfrissítésen átesett Colt formatervével kapcsolatban anno megfogalmaztunk – miszerint nem vágódunk tőle hanyatt -, az a Ralliártnál nem egészen állja meg a helyét. Persze nem arról van szó, hogy a Ralliart kiheverte volna a ráncfelvarrás okozta sebeket, ám az apró kiegészítők, amelyek a kocsit ékesítik, ezzel az élénk piros fényezéssel megfejelve egy egészen más hangulatú autót eredményeznek.
Sokat számítanak az összhatás szempontjából a ralliartos kiegészítők
A Ralliart kivitel része a grafit színű, 16”-os könnyűfém felni, a küszöbök, a hátsó légterelő, a sötétített hátsó ablakok, no meg a Ralliart-emblémák, elöl-hátul. Meglepő, de ezek a csekélységek a Colt esetében valóban lényeges pluszt jelentenek. Kicsit olyan ez, mint egy jó smink, amely egy kevésbé szép nővel is képes kisebb-nagyobb csodát művelni.
Belül alig különbözik egy mezei Colttól
A küszöbdíszléc és a fehér hátterű műszeregység (is) jelzi a csúcsváltozatot
Elég nagy a turbólyuk, más baja nincs.
A Colt ezzel az 1,5 literes, turbófeltöltős aggregáttal vitathatatlanul kétarcúvá vált: 2500-as fordulat alatt az átlagos kisautók unalmas hétköznapjait éli, nem érezzük valami gyorsnak, de még különösebben erősnek sem. Egyszerű kocsi, mezei képességekkel, normál használatra, elfogadható fogyasztással – állapíthatnánk meg elhamarkodottan. Azonban a Ralliart a turbólyuk átvészelése után kimutatja a foga fehérjét, és a magasabb fordulatszám-tartományokban igazi méregzsákká válik; egyetlen szándéka, hogy maga mögé utasítsa a forgalom többi résztvevőjét. Ez pedig elég sokszor sikerül is neki, akár városban, akár autópályán járunk vele. Az ötajtós Ralliart nulláról 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, amit ránézésre senki sem gondolna róla. A Colt Ralliart-mivoltát legfeljebb a szakértő szemek szúrják ki, ám a többség egy hangyányit sem veszi komolyan, ezért is képes sokaknak meglepetést okozni. Ez a sztrádán egy ideig jó szórakozás lehet, de amikor már a sokadik, jóval lassabban haladó autós is mérlegelés nélkül indexel ki elénk a belső sávba, az bizony zavaróvá válik.
Kissé sántít a hasonlat, de találó: gyorsabb, mint amilyen szép
Nagyon kéne egy hatodik fokozat
A teljesítmény megzabolázásához - az alapfelszereltség részeként - négy tárcsafékkel szerelték fel a Ralliartokat, amelyekre szükség is volt, hiszen a mezei Coltoknál hátul sima dobfékek dolgoznak. A tárcsákkal a fékerő határozottan jobban adagolható, de keményen kell taposni a pedált, hogy kifejtsék a kívánt hatást.
Nem okozott meglepetést a sportosra hangolt futómű, amelyet már az Invite kivitelnél is dicsértünk, és amely a Ralliart 16”-os könnyűfém felnijeivel, valamint a 205/45-ös gumiabroncsaival társítva gyors kanyarokkal kecsegtetett. Ám maradt egy kis hiányérzetünk, mert a kissé szintetikus kormányzás és a magas építésű karosszéria billegése miatt kanyargós útszakaszokon a Colt nem képes a klasszikus értelemben vett örömautózást biztosítani.
Nincs valami nagy respektje az utakon, nem látszik rajta, mire képes
Persze egy ral(l)i(art)-versenyző ettől nem ijed meg, legfeljebb visszavesz egy kicsit a tempóból, és (fejben-lábban) normális üzemmódba kapcsol. A Colt egyik legnagyobb erénye pedig éppen a maga kétarcúságában rejlik. Átlagos igénybevétel mellett egyáltalán nem érezzük a motorban szunnyadó erőt, de ha éppenséggel úgy akarjuk, a Colttal igazi agyalágyultként is közlekedhetünk, akár kiröhögve a jóval drágább és nagyobb presztízsű "ellenfeleket". Azért tegyük hozzá, a Colt sem olcsó mulatság. Sőt!
Nem verik nagy dobra a képességeit
Nyugodt városi tempó, vagy esztelen száguldás? A Colt-nak mindegy
Hiába tehát az erős motor és a dögös részletek, a Colt győzelmi esélyei ebben a mezőnyben erősen megkérdőjelezhetők. A Ralliart kizárólag azok számára lehet vonzó alternatíva, akik bikaerős, de kifejezetten feltűnésmentes, japán miniautót keresnek!