Drágul a benzin és a gázolaj is

Nem várt fordulat, nem csak a dízel üzemanyag ára növekszik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha a világpiaci árak, s pláne a forint árfolyama nem indokolnák a benzin újabb áremelését, e héten is magasabbra kerül a 95-ös ára, jelentősebben drágul a gázolaj is.

Noha az előző, a benzin és a gázolaj esetében egyaránt 2 forintos drágulást hozó hét végén úgy tűnt, hogy a világpiaci árak csekély emelkedése, s a forint erősödése kioltja egymás hatását a hazai üzemanyagárak esetében, ráadásul a mai napon a forint még tovább erősödött, a holtankoljak.hu információi szerint nem csupán a gázolaj, hanem a benzin ára is növekszik szerdától. A 95-ös ára 2, a gázolajé 3 forinttal lesz magasabb a hét közepétől.
A drágulással szerdától már 432 forint lesz a 95-ös literenkénti átlagára, a dízelt pedig jellemzően 439 forintos literenkénti áron lehet majd tankolni. Az alternatív üzemanyagok ára még 400 forint alatti, a bioetanol átlagosan 374, az autógáz 245 forint literenként. Noha a töltőállomások árai között jelentős, literenkénti 30-40 forintos szórás is tapasztalható, a hagyományos üzemanyagokat - 95-ös benzint és gázolajat - már nem kapni sehol sem 400 forint alatt, 450 forint felett viszont nem nehéz találni - például az autópályák mentén.
Hirdetés

Egy évvel ezelőtt a benzin átlagos literenkénti ára még 396, a gázolajé 392 forint környékén mozgott, s idén mindkettő már 450 forint környékére is hízott, a csúcsszintekhez képest tehát még mindig viszonylag kedvező áron tölthetjük a hajtóanyagokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:52
    Permalink

    Meg kellene vizsgálni, miért olcsóbb Németországban, Ausztriában, Svájcban és a Benelux Államokban az üzemanyag – csak hogy néhány elmaradott államot soroljak és meg kellene szüntetni a MOL érdekes egyeduralmát, piacot engedni a saját fúrótoronnyal és finomítóval rendelkező vállalatok számára saját termékük értékesítésére árharcban, illetve levinni teljesen az Uniós minimumra az üzemanyag adóját is, esetleg kivételért folyamodni, legalábbis törekedni a jelenlegi gazdasági helyzetre hivatkozva. Nevetséges és egyúttal szomorú hogy ebben az országban az üzemanyag ára az egyik legrosszabb (ha nem a legrosszabb) arányban van a reálbérek átlagával. Ne mondja senki, hogy – autózni nem muszáj – az autó a mindennapok része, mint az elektromos áram (én elhiszem hogy 20 évvel le van maradva az ország az élvonalbeliek mögött, hagyjuk meg a középkori hangulatot mondjuk éttermi szinten) – és mondja ezt akkor is mikor a laptop / desktop előtt ül.

  • 2017.10.30. at 12:52
    Permalink

    Igazából az elmúlt évek bebizonyították, hogy nem a piaci árak alakítják a Mol árait. Ha nem indokolt akkor azért ha meg indokolt azért emelik. És szép lassan csak felfelé megy soha nem fog szép lassan csökkenni.

Vélemény, hozzászólás?