Drágult a benzin, de nem nálunk a legdrágább

Áremelés ellenére sem a miénk a legdrágább benzin

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mától a hazai kutakon literenként 6 forinttal drágább a benzin, 7-tel a gázolaj. Olaszországban azonban még drágább az e héttől magasabb adóval sújtott benzin.

[kepallobal=429331]Olaszországban közel 100 forinttal drágább a benzin literenkénti ára, a gázolaj viszont 10 forinttal olcsóbb[/kepallobal] Az MTI hírei szerint az egész Európát sújtó pénzügyi válság eredményeként az olasz kormány is megszorításokkal kell éljen, ennek keretében ott már életbe is lépett az itthon is beharangozott ÁFA-emelés. Igaz, míg nálunk 25-ről 27 százalékra kívánják emelni az Általános Forgalmi Adó kulcsát, az olaszok most 20-ról 21 százalékra növelték azt. Ennek eredményeként azonban a benzin átlagára az olasz kutakon 1,7 euróra (488 Ft) nőtt, míg a gázolajat tegnap óta 1,3 euróért (373 forintért) mérik. Érdekes, hogy míg a benzin nagyon jelentős mértékben, 92 forinttal, azaz mintegy ötödével drágább Olaszországban, addig a gázolaj még mindig 10 forinttal olcsóbb, mint a hazai kutaknál mától tapasztalható, e héten is emelkedett átlagos árszint. Az olaszok mindezek ellenére súlyos, az egész gazdaságra továbbgyűrűző áremelkedésektől tartanak, a Codacons fogyasztóvédelmi szervezet kalkulációi szerint a kiskereskedelemben az üzletek 35 százaléka emeli majd árait, és a megszorításokkal 33 milliárd eurót húznak ki az olasz emberek zsebéből.
Az áfaemelés következtében jelentkező élelmiszer- és ruha-áremelésekkel a családok éves átlagköltségei 500 euróval nőnek majd. Még súlyosabban érintheti az áremelés miatt visszaeső kereslet az ipart, a Confindustria gyáriparos szövetség szerint a megszorítások miatt a fogyasztás idén mindössze 0,7 százalékkal nő, jövőre pedig a korábban várt 1 százalék helyett 0,1 százalék lehet a növekedés, és a stagnálás közeli állapotot emelkedő infláció súlyosbítja majd. Az általános jólét pedig egy év alatt annyit csökkenhet, amennyit a megelőző 12 évben emelkedett, vagyis az 1999-es színvonal köszönhet vissza. És ne feledjük, Olaszországban mindössze 1 százalékkal, 21 százalékra nőtt az ÁFA.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 10:42
    Permalink

    Valahogy engem nem vígasztal a cikk címe. Ha a bérekhez lehetne arányítani az üzemanyagárakat, akkor vagy itthon kéne 80 forintba kerülnie egy liternek, vagy az olaszoknál kéne 2000 ft-ba kerülnie…

  • 2017.10.31. at 10:42
    Permalink

    Egyetértek az eddigi 3 hozzászólóval. Olaszországi tankolásaim alkalmával azt tapasztaltam, a drágább olasz benzin jobb minőségű mint a magyar, sőt az olcsóbb gázolaj is. Az autó kevesebbel beéri, szebben működik, és jobban megy vele.
    Az árról. Ne bosszankodjatok, lesz ez még rosszabb is. Ha figyelembe vesszük azt, hogy 1 liter benzin munkavégző képessége azonos 1 ember 8 órai kemény fizikai munkájával, akkor függetlenül a munkabérektől, lesz itt még drágulás.

  • 2017.10.31. at 10:42
    Permalink

    Kedves Lasarus.
    Nem is tudom, mit mondjak…
    Egy órai bérért 2 liter benya….
    Méé, te mennyit keresel ? Van ahol csak 1, ill max 1,5 litert ér 1 órai munka.
    És még örülnek is neki, hogy van munkályuk.
    Amugy az igaz, hogy tőlünk balra azéé nem annyira látszik a nagy kétségbeesés.
    Max nem 3 évente cserélnek kocsit, hanem 4, na jó, legfeljebb 5.
    Mi meg azon csodálkozunk, hogy a határmentiek kijárnak tankolni ?
    Vajon nem lenne jobb, ha ők jönnének hozzánk tankolni ?
    Lehet, nem csodálkozni kéne, hanem számolni…
    Még ha kevesebb is lenne a haszon 1 literen, de többet adnának el, talán nőhetne a bevétel is
    Régen ismerték a sűrű fillér kifejezést is, nemcsak a ritka forintot…

Vélemény, hozzászólás?