Dupla ünnep: a Föld Napján debütált a Fiat E-Ducato

Negyven éves a Fiat Ducato, bemutatkozott a teljesen elektromos E-Ducato

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

5 másodperces gyorsulás 50 km/órára, mélyebb tömegközéppont, változatlan raktérméret és terhelhetőség jellemzi az elektromos Fiat E-Ducatót. Nem fogod elhinni, mekkora felár hozzá a nagyobbik akkumulátor!

Tavaly első ízben Európa abszolút legnépszerűbb kishanszonjárműve volt a Fiat Ducato, míg szegmense eladásait 6 éve vezeti, sok más mellett a legkedveltebb lakóautó-alap. A most, a modell 40. születésnapján és egyben a Föld Napján, azaz április 22-én debütált E-Ducato azonban leginkább a városi, vagy megyén belüli áruterítésre termett.
Hirdetés
Az első kerekeket hajtó villanymotorja 122 lóerős, 280 Nm nyomatékú. A kétféle, 47 és 79 kWh kapacitással rendelhető akkumulátor semmit sem rontott a dízel verziókhoz mérten a 10-17 köbméter közötti raktérméreten és a csaknem 2 tonnás terhelhetőségen. A kisebbik akkumulátorral 170-235, a nagyobbikkal 280-375 kilométer a WLTP ciklus szerinti hatótáv, a kisebbik szám a vegyes, a nagyobbik a városi érték. Az 50 km/órára gyorsulás szintideje 5 másodperc, a végsebesség 100 km/órában maximalizált. Az AC fedélzeti töltő a kisebbik akkumulátor esetén 6,6 kW-os, a nagyobbik esetén már 11 kW-os, utóbbi opcióként a szerényebb kapacitásúhoz is elérhető. A töltési idők tehát 4,5-7,5 óra közöttiek, jelentős (nettó 950 ezer forintos) felárért 50 kW-os DC villámtöltő is elérhető, amivel a kisebbik akku töltése nagyjából 1 órát vesz igénybe. A mintegy 400 változatban elérhető E-Ducato már hazánkban is elérhető, alapára nettó 18,84 millió forint (Furgon 3.5t MH1 kivitel, 47 kWh akkumulátor). Karbantartási költségeit 40%-kal szerényebbnek ígérik a dízelmotorosokénál, saját, akár telephelyi töltőt használva futásköltsége még szerényebb lehet, az akkumulátor garanciája a kisebbik kapacitású esetén 8 év/160 000 km, az 5,8 millió forintos (!) felárral adott nagyobbnál 10 év/220 000 km. A hazai kisvállalkozók, akik leginkább csak használtan engedhetik majd meg magunknak, bízhatnak abban, hogy a 10-20 éves példányok is értelmezhető hatótávot fognak majd még tudni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?