Durvább volt a manipuláció az ADAC-nál, mint hittük
A Deloitte vizsgálat feltárta a csalást a német ADAC-nál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elnök lemondott, nem várta meg a belső vizsgálat eredményét. Ki viszi végig az ígért reformokat a politikai, kevésbé autós ügyben?
Az elnök, Peter Meyer 2001-óta vezette a szervezetet, most lemondott címéről, de egy regionális pozíciót azért megtartott
Mint korábban megírtuk, a német autóklub, az ADAC körül óriási botrány kerekedett. A szokásos éves megbízhatósági félmerésiken alapuló Sárga angyal díj közönségszavazásának megbuherálása után kiderült az is, hogy a vezetők mentőhelikopterrel jártak. A konzekvenciát levonva lemondott akkor a kommunikációs vezető és az egyesület vállalt egy független átvilágítást. Ez sajnos rosszabb eredményt hozott, mint várható volt, és azóta tovább dagadt a botrány a sajtó feltárta visszaélések kapcsán.[BANNER type="1"]
Ki fogja a segélyszerveztet kisegíteni? Legújabban már a bő 18 milliós taglétszámot is kozmetikázott számnak titulálták
Egyiptomi magánút céges repülővel? Nem gond, ha az egyik menedzser kisfia és az ő barátja lekésik a csatlakozást. A focit a németek is szeretik, még ha az adott kisváros csapata csak a Bundesliga másodosztályáig jut fel. De az, hogy az ADAC regionális vezetője az eső miatt felázott fű megszárításra mentőhelikoptert rendel a helyszínre a tagok pénzén, már bőven túlzás. Persze, mi sem egyszerűbb, a rotor keltette szél majd felszárítja a pályát, amíg bedobunk egy sört virslivel. Az elnök Peter Mayer magától lemondott, hogy elkerülje a jóval kínosabb felfüggesztést, amit a belső vizsgálat vont volna maga után. Kétlem, hogy ennyivel megúszná, maga a német igazságügyi miniszter figyelmeztette, hogy a klubtagok bizalmát visszanyerni nem csupán személyi kérdés.
Alapjaiban rendült meg az ADAC hitelessége és az elmúlt hetekben semmi javulás nem történt, csak mélyebbre süllyedtek az ingoványban
Egy ilyen helyzetben az autógyártók együttes elhatárolódása úgy hat, mint amikor a kötözködő társaság leggyengébb tagja is becsületből belerúg a már földön fekvőbe. Nem mintha az autógyáraknak ne lenne elég vaj a bizonyos képzelt fül mögött, most mégis dacosan visszaadták az összes eddig kiosztott ADAC díjat, pedig eddig akár Németországon kívül is felhasználták a reklámjaikhoz a korábban sokra tartott elismerést. A Mercedes-Benz, a BMW és a Volkswagen is többszörös dobogós, illetve kategóriagyőztes volt az elmúlt években, így őket is érinti a díjak körüli mizéria.
Messze még a felívelő pálya. A politika is figyelemmel kíséri az ügyet, mert az ADAC jelentős gazdasági tényezővé vált az elmúlt években
A Deloitte vizsgálat kimutatta, hogy a kommunikációs vezető utasításainak megfelelően készültek a hamisított adatsorok a szavazásokról. Egy véletlen hiba, mint lehetőség kizárt. Az átvilágítás személyes interjúkon kívül adathordozók és egyéb informatikai eszközök átvizsgálásából állt. Az adatsorokat elemezve rájöttek, hogy a számok változása kísértetiesen hasonlít a 2005-óta létrejött eredmények kialakulásával és ami a legrosszabb, nem csak a Németország kedvence szavazást, hanem az egész Sárga Angyal díjat is érinti, így a könyvvizsgáló cég azokat is górcső alá veszi. Az ADAC előtt álló megújulási folyamat nagyon hosszúnak ígérkezik. Egy új embert, a német UNICEF elnökét, Jürgen Heraeust bízták meg a torpedótalálatot kapott hajó kormányzásával. Nem könnyű feladat elé néz.











