Duster, S-Cross, Vitara? Mit és mennyiért adnak ma ezek?
Megújult a Duster, új az S-Cross, vajon letaszíthatják a trónról a piackedvenc Suzuki Vitarát?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak kereslet, pezsgés is van a kis SUV szegmensben, ha nem is együtt, de az elmúlt hetekben kivétel nélkül vezettem a friss Dustert, a vadonatúj S-Crosst és az eladásokat vezető Vitarát. Vajon melyikkel járhatunk a legjobban?
A piac egyaránt népszerű és fontos modellje a Dacia Duster, a Suzuki S-Cross és az eladásokat vezető Suzuki Vitara
Alapáron a Dacia Duster, összkerékhajtással már a Suzuki Vitara a legolcsóbb a trióból
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Dacia Duster | 4341 | 1804 | 1693 | 2674 | 445-1478 |
Suzuki S-Cross | 4300 | 1785 | 1580 | 2600 | 430-1230 |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-1120 |
Méretben a Vitara a legkisebb, a Duster a legnagyobb, de utóbbinál csak 4 centivel rövidebb az S-Cross
Ha azt nézzük, hogy egységnyi, sőt alapból a legszerényebb összegért ki adja a "legtöbb vasat", a legnagyobb autót, akkor egyértelműen a Duster nyer, 1,0 literes, 90 lóerős (és persze háromhengeres) alapmotorjával 4,099 millió forinttól érhető el, persze a klíma nélküli Access verziót gyakorlatilag senki sem választja. Mint azt megtudtuk a hétüléses Jogger árának leleplezésekor, a legtöbb Duster vevő bizony a csúcs Prestige verziót veszi, zömében dízelmotorral, ami a Suzukinál egy ideje már nincs is. A benzinesek köréből nagyjából azonos mennyiség fogy a 180 ezer forintos felárral LPG-vel is kínált 1,0 literesekből és az 1,3-asokból. Mi most utóbbi 130 lóerősével, azaz kézi váltóval és fronthajtással tettük képzeletben a Suzukik mellé.
Ma 4,099 millióról startol a Duster, de a legtöbb példányát már 6 millió forint körül értékesítik, a vevők zöme a Comfort és Prestige csúcsverziókat választja, fele részük még mindig dízelmotorral
A csúcs Duster nem csak vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozást, gyári navigációt is ad, igaz utóbbi a csúcs Suzukikban is megvan
Dacia Duster 1.33 TCe 130 Prestige | Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V GL+ | Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V GL | |
Emissziós norma | Euro 6d | ||
Üzemanyag | Benzin | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1333 | 1373 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | ||
Teljesítmény [LE/fordulat] | 130 (4500-6000) | 130 (5500) | |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 240 (1600-3500) | 235 (2000-3000) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,6 | 9,5 | |
Végsebesség [km/h] | 193 | 195 | 190 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] | 6,2 | 5,3-5,6 | 6,0-6,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 141 | 120 | 121-126 |
Saját tömeg [kg] | 1242 | 1195-1235 | 1165-1205 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1767 | 1685 | 1770 |
Abroncsméret | 215/60 R17 | 215/55 R17 | 215/60 R16 |
Garancia | 3 év/100 000 km | 3 év/100 000 km; 10 év a hajtásláncra | |
Alapár (akciósan) [Ft] | 6 049 000 | 6 490 000 | 5 810 000 |
Az új, múlt héten debütált és már vezetett S-Cross alighanem második, GL+ felszereltségével lesz a legkelendőbb, az már automata klímát, holttérfigyelőt és kulcs nélküli nyitást-indítást is adó
A képen az S-Cross GLX csúcsverziója, ez nagyobb kijelzőt és a csúcs Daciához hasonlóan vezeték nélküli telefontükrözést ad
Ma a Vitara belseje a leginkább koros, de ez nem nagyon látszik rajta, talán annyi említhető, hogy itt még csak kábellel tehetjük ki a telefonunk kijelzőjének tartalmát a központi érintőpanelre
Suzuki 4ever!
Az a m.rha aki suzukiért pénzt ad, nem is keveset!
Annyiért autót is lehet venni!
Ha valaki nem akar egy 200.000 km+ futott nemet premiumot, amire a gatyajat rakolti, akkor ideális valasztás lehet a dacia, vagy a suzuki is. Nem beszelve az környezetvedelmi besorolásáról, amikor a használt szaroddal nem mehetsz sehova egy esetleges szmogriadó esetén, a fent említett autókkal vígan autózhatsz a városban.
LOL 😀 Piacvezető itthon, ráadásul elég régóta, úgyhogy elég nagy az a csorda… Hadd találjam ki: csalódtál a márkában. És ezért nekem is kötelezően csalódni kell, igaz? Én leszek a világ balfékje, ha „qq” kommentje után nem leszek Suzuki-hater 😀
Te amúgy az a fajta vagy, aki a párkapcsolata tönkremenetele után világgá fröcsögi, hogy minden nő egyforma, nem? 😀
Ujujuj!
Bro’, benézted! Ez olyan hagyományos fiús-lányos oldal.
Há’ nem szégyen az, csak kellemetlen!
Ezek a kis SUV-ok nem is kicsik, nekem ezeknél kisebb is elég lenne. Csak sajnos nincs.
Hogy ne lenne kisebb??
pl: Kia Stonic, Mazda CX-3
Kisebb van ugyan, de csak pár centivel.
Kia Stonic 414cm, Vitara 417cm, Mazda CX-3 427cm, S-Cross 430cm.
A sorrended elejére beszúrtam a Dacia Sandero Stepway-t a 409,9 centijével.
Dacia Sandero Stepway 410cm, Kia Stonic 414cm, Vitara 417cm, Mazda CX-3 427cm, S-Cross 430cm.
Nem telhet el hónap dacia, suzuki összehasonlítás nélkül! Lassan az oldalt és a szerzőt is el lehetne nevezni Dacia és Suzuki összehasonlításnak. Baromi unalmas.