Ebből a Toyotából te is szívesen fotóznál!

A természetfotósok ajánlásával: Toyota Hilux

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Stefan Forster elhivatott természetfotós elveti a fotók manipulálását, s autóból is csak egyet tart megfelelőnek, a Toyota Hiluxot.


Stefan Forster - német természetfotós életét két alapvetés határozza meg: soha nem retusálja a fényképeit, és mindenhová Toyota Hilux alapokra épített, különleges expedíciós járművével utazik.

Ha nem jók a fények, menj vissza másnap!

Forster ezt olyan elhivatottan vallja, hogy állítólag megvet mindenféle utólagos képmanipulációt. „A világ önmagában szürreális színekkel és fényjátékokkal ajándékoz meg bennünket, teljesen etikátlannak érezném beavatkozni ezekbe. Képeimet a természet alkotja, nem én; az én szerepem csupán annyi, hogy megosszam a nagyközönséggel a világ szépségét, és felhívjam a figyelmet arra, milyen fontos megóvnunk ezeket a kincseket” – írta tavaly kiadott albumának előszavában a 32 éves fotográfus, aki azonban csak az utómunkálatok terén ragaszkodik a puritanizmushoz. A világon az elsők között ismerte fel a drónokban rejlő lehetőséget, és nagy teherbírású repülő szerkezeteivel az évek során fantasztikus képeket rögzített akár olyan időjárási viszonyok között is, amikor egy helikopter vagy repülőgép fel sem szállhatna.
Forster már kisgyerekként rajongott a természet és az utazás iránt, fotós pályafutását 17 éves korában egy véletlen indította útjára: vihart fényképezve sikerült rögzítenie egy gömbvillámot. A képet számos tudományos folyóirat lehozta, a befolyt jogdíjakból finanszírozta első izlandi expedícióját. A messzi szigetország varázsa azóta sem eresztette, újra és újra visszatért északra, ahonnan a rengeteg élmény és jobbnál jobb felvételek mellett még valamit hazahozott.
Hirdetés
Mivel Forstert munkája a világ legeldugottabb zugaiba szólítja, olyan autóra volt szüksége, amivel bárhol és bármikor eljuthat úti céljához. Egy egyszerű terepjáró azonban nem felelt volna meg a feladatnak, olyan jármű kellett, ami szállásként, konyhaként és stúdióként is megállja a helyét. A kiindulási alapot volt a legkönnyebb kiválasztani: a Toyota Hilux előző generációs, 3,0 literes motorral szerelt változatából a német Hurter Offroad és a pickup-átépítések kapcsán gyakorta előkerülő izlandi Arctic Trucks faragtak ellenállhatatlan terepjárót, a platón rögzített, minden kényelmi funkcióval felszerelt lakómodul pedig a Geocar alkotása.
A Hilux teljesítményét 225 lóerőre növelték, izmosították a fékrendszert is, miközben a teherbírást 3,5 tonnára emelték. A nyomtáv 30 centiméterrel nőtt. Az autó minden műszaki fődarabját, illetve kabinját teljesen leszigetelték, így a gázlómélység lenyűgöző 1,6 méter. Elöl-hátul zárható differenciálművet építettek be, az öt centivel megemelt karosszériát alulról teljesen leburkolták. Ivóvízből 110 litert, gázolajból 250 litert képes magával vinni a Hilux, ehhez képest a 2,6 tonnás menetkész tömeg nem is sok.
A másfél évnyi munkával megépített autó Forster izlandi útjain debütált, de azóta összes európai útján alaptáborként szolgált, 2021-ben pedig három hónapos expedícióra indul vele Mongóliába. Mivel gyakorlatilag a fél életét az autóban tölti, azt minden elképzelhető kényelmi extrával felszerelte. Nagyteljesítményű fűtő és légkondicionáló berendezést építtetett be (előbbit gázolajról, utóbbit LiFePo4 akkumulátorokról üzemelteti), az otthonosságot meleg vizes zuhany, gáztűzhely és hűtőszekrény teszi teljessé. Fekvőhelyből kettő kapott helyet a fülkében: egy franciágy és egy gyerekágy, hiszen útjain olykor a tanfolyamokat és fotós túrákat szervező családi vállalkozást vezető felesége, valamint négyéves kisfia is elkíséri őt.
Fotók: www.stefanforster.com
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?