Egész Európa januári eladási listáját vezette a Toyota Yaris

Semelyik modellből sem adtak el annyit januárban Európában, mint a Toyota Yarisból

Kellemetlenül indult az újautó-piac idén januárban, de még a nagy visszaesésben is tudta növelni eladásait a Toyota Yaris 2020 januárjához képest.

Nem meglepő módon a 2021-es év kifejezetten rosszul indult autóeladások szempontjából. A koronavírus még mindig érezteti hatását, de az is torzította a piacot, hogy decemberben sok adó- és árkedvezmény volt elérhető a kontinensen, ezért valószínűsíthető, hogy több ügyfél is előrébbhozta vásárlását. Összességében a JATO Dynamics szerint 839.525 új autót adtak el Európa 27 országában 2021 első hónapjában, ilyen alacsony számot nem produkált a piac már 1982 óta. A nagyobb piacok visszaesése járult hozzá a leginkább a csekély számú értékesítéshez, Németországban 32%-os volt a csökkenés egy évvel korábbhoz képest, Spanyolországban pedig 52%-os. Érdekes szegmensekre bontva is elemezni az adatokat, amiből kiderül a - szintén nem meglepő - tény, hogy a SUV-ok továbbra is élen járnak. Ebben a kategóriában csak 18% volt a visszaesés 2020 januárjához képest, míg a teljes újautó-piacot tekintve 26%. A SUV-ok tehát tovább növelték piaci részesedésüket: 2016 első hónapjában még csak az eladások 26%-át produkálták, most pedig

már majdnem minden második értékesített új autó SUV-nak számít.

A borús számok és a SUV-ok hegemóniájának ellenére a Toyota kisautója jól teljesített: januárban a kontinensen egyetlen másik modellből sem adtak el annyit, mint a Yarisból - 18.094 darabot. Ez 3%-os növekedés 2020 januárjához képest. Egyébként nem csak a japánok kisautója ment nagyot, a legtöbbet eladott modellek listájának második és harmadik helyét is ilyen kocsi foglalta el a Peugeot 208 és a Dacia Sandero személyében, de még utánuk is a Volkswagen Golf és az Opel Corsa következnek, az első SUV csak a hatodik helyre került.
Hirdetés
A már bő egy éve kapható új Toyota Yaris hibrid kivitelében 118 lóerős teljesítményt produkál, mindössze 3,7 literes fogyasztás mellett, ami bizonyára hozzásegítette az Év Autója díj elnyeréséhez. De nem csak a Yarist kereste sok vevő, a Corolla mellett az egyre inkább haldokló miniautók szegmensében is népszerű volt az Aygo. Ennek a két modellnek, valamint testvéreiknek is köszönhető, hogy a Toyota hónapok óta nem csupán felülmúlja a piac átlagos teljesítményét, de rendre a legjobban teljesítő márkák egyike. Az eredmény: a Toyota egy év alatt egy helyet lépett előre a ranglistán, így jelenleg Európa harmadik legkeresettebb márkája.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.03.03. at 22:18
    Permalink

    Bár még nagyon az elején vagyunk az évnek, de szerintem a tavaly megszerzett világelsőségét idén is megtartja a Toyota. A VW Kínában is zuhan, a nyakán van több hazai márka és gőzerővel jön fel rá a Toyota és a Honda, az USA meg hagyományosan nem megy nekik. A Renault-Nissan-Mitsubishi kapcsán a Nissan újult erőre kapása érdemelhet figyelmet, több kulcsmodelljük kapott mostanság új generációt. A Stellantis teljesítményére pedig árgus szemmel figyelnek az autóbubusok, idén talán már lehet némi kis rálátásunk, volt-e értelme létrehozni…

  • 2021.03.04. at 08:10
    Permalink

    Európánál maradva nagyon érdekes a januári statisztika. A Golfnak a tavalyi év sem volt az igazi. 30,5 %-os csökkenés ellenére is be tudta húzni az első helyet. A közel 50 éves történetében nem sokan tudták megszorongatni Európában. Teljesség igénye nélkül Fiat Punto, Opel Astra, Renault Megane

    Mostanában került fel egy havi “Europa #1” statisztika 1990-től kezdve. Lehet benne szemezgetni.
    https://www.instagram.com/p/CL-TnwyFExl/

    Összességében lehet, hogy vége a Golf hegemóniának. 1 hónap eredménye alapján nem lehet egész évre következtetéseket levonni, de mostanában nagyon csökkenő a tendencia. 42% veszteség 1 hónapra nézve nem semmi. A cikkben felsoroltakon kívül a chip hiány is már érezteti a hatását, vagy tényleg kezdenek a vásárlók átállni?

    Stellantis-nál meg kell még 2-4 év, hogy az exFCA-s modelleket áttegyék PSA platformra. Tychy-ről már jöttek hírek (Jeep, Alfa, Fiat). Onnantól majd kiderül mennyire volt jó. Az Opel is lehet, hogy nyereséges, de évről évre csökken az eladott autók száma…

    • 2021.03.04. at 12:08
      Permalink

      Azt azért ne felejtsük el, hogy a Stellantis egy 50-50 %-ban francia, ill. olasz vegyesvállalat. Az lehetetlen, hogy egy csettintésre majd mindent PSA-platformra tesznek, az amerikai részleghez nem tudnak adni érdemben semmit, az Alfához és a Maserhez se sok mindent. Hitetlenkedve olvasom, hogy nemsokára lesz PSA-alapú Jeep. Az USÁ-ba nem vihetik, mert nincsenek ott az “anyamárkák”, a Peugeot és a Citroen. A platform és az azt adó márka/-ák kéz a kézben járnak: vagy mind a kettő fut az adott régióban, vagy egyik sem. Olyan nincs, hogy csak a padlólemezt viszik oda, de a két francia márkát meg nem… Szerintem Tavares azt találhatta ki, hogy lesznek külön Európának szánt Jeep-ek, gondolom, ilyen Renegade-típusú töpszlik vagy még kisebbek. Az új Grand Cherokee-t meg már leleplezték, és valószínűleg lesz új Wagoneer is, ami nekimehet majd a Range Rovernek vagy az Escalade/Navigator párosnak.

      A Stellantis csak úgy működhet sikerrel, ha megfelelő mértékben szabad kezet adnak az olaszoknak, az amerikaiaknak meg még inkább…

  • 2021.03.04. at 10:05
    Permalink

    Golfot temetni azért korai még, persze az igaz, h az ID3 megjelenésével és felfutásával átalakult és többszereplőssé vált házon belül a VW-nél a kompakt szegmens. Lehet hogy a golf-nak veszélybe kerül az elsősége, de ezzel párhuzamosan eséllyel a villany bestseller az ID3 lesz.

    Emellett a saját suv-ok is kannibalizálnak, ahogy a listában is látszik, hogy a legjobban fogyó SUV a T-roc.
    A fenti márka TOP10-ben jól látszik, hogy több lábon áll a VW, és márka szinten erős előnye van.

Vélemény, hozzászólás?