Egy igazi kabriós télen sem fagyosszent
Lehet-e télen is kabrióval járni?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Íróasztal melletti okoskodás helyett hús-vér kabriósokat kérdeztünk meg, milyen az élet egy rongytetős autóval a téli fagyok közepette.
Meleg sapka nélkül felelőtlenség így utazni a téli hidegben, egy homlok- vagy arcüreggyulladás örökre elveheti a kedvünket a kabriózás téli örömeitől
Ha szabad ég alatt parkol az autó, de van hozzá kemény Hardtop tető, akkor mindenképpen ajánlott feltenni - a BMW 320i (E30) tulajdonos Tamás is ezt javasolja mindenkinek
Úgy hozta az élet, hogy Szilárd télen is használta BMW 325i Cabrio autóját, de nem tapasztalt különösebb változást: a rossz tömítések cseréje után száraz maradt az utastér, a fűtőrendszer is kiállta a próbát, a keret nélküli ablakok rossz úton hallható zörgése, és a nagy sebességnél jelentkező szélzaj pedig évszaktól független jelenség
Emil szerint a téli fűtéssel egyik kabriónál sincs gond, de a beázással már neki is adódtak kellemetlenségei. A Bertone-féle Opel Astrával szerencséje van, és minden évszakban használja
Kultikus kabrió típus a Volkswagen Golf, az általunk megkeresett tulajdonos, László is nagyon szerette a sajátját. Télen-nyáron használta, gondosan ápolta, és úgy zárta levelét, hogy amint lehetősége lesz, újra birtokolni szeretne egy nyitott autót. Hiába, akit egyszer a menetszél megcsap...
[kepallobal=450021]Ritka a piacon a Peugeot 306 Cabriolet, de néha felbukkan egy-egy példány - László is eladta már a kocsiját[/kepallobal] Mi tagadás, arra számítottunk, a fent leírt szezonális szerepkör miatt nem sokan vesznek majd minket komolyan, lévén, hogy nem használják télen a kabriókat, és mi se bolondozzunk, de tévedtünk, ráadásul nem is kicsit. Örömmel olvastuk a leveleinkre küldött válaszokat, amelyeken kivétel nélkül átjött a nyitott autó olykor rajongásszerű szeretete, és az a gondoskodás, ami egy kabriónak kijár, különösen a téli évszakban. Ahogy olvastuk a szinte egybehangzó írásokat, egyértelművé vált előttünk: rongytetős autót birtokolni évszaktól független életforma, de nem azoknak való, akiknek a napi használat szimplán a közlekedés. Egyetértünk a Renault 19 tulajdonos Attilával, hogy a kabrió rendszeres ápolást, törődést igényel, ami nem azt jelenti, hogy minden nap bütykölni kell rajta valamit; de van olyan részlet, amelynek elhanyagolása megkeseríti az életet. Minden bizonnyal közhellyel felérő kijelentés, hogy a nyitott kocsi lelke a tető, ez a kézzel vagy villanymotorral mozgatott, típustól függő mértékben szigetelt, egy- vagy többrétegű anyagból készült, bonyolult mechanikával ellátott szerkezet. A normál autókhoz szokott ember azt hinné, ezzel télen csak baj lehet, aztán aki ilyen „sátortető” alatt éli az életét, elmondja, hogy nem feltétlenül. Persze, akinek idegen, hogy autókozmetikában, de akár saját kezűleg végezze el a tető impregnálását (a vízállóságot megőrző állagmegóvás speciális anyaggal), illetve a szigetelésben kulcsszerepet játszó ajtók és ablakok gumialkatrészeinek ápolását, az ne csodálkozzon az ellenkezőjén.
Csak gratulálni tudunk Gergelynek ehhez a gyönyörű állapotban tartott Renault 19-eshez, amely elmondása szerint hamarosan még szebb lesz
Így helyes: nem szabad, hogy a ponyvatetőn vastagon álljon a hó. Aki kabrió mellett dönt, és télen is használja, legyen gondos gazda, az autó pedig meg fogja hálálni. És ezt nem csak mi mondjuk, hanem a tulajdonosok is
"Egyszer minden kabriósnak ki kell próbálni a szakadó hóban való nyitott suhanást, egy festői környezetben tekergő úton!" - valami ilyesmire gondoltunk, csak hóesésben
A címben feltett kérdésre, hogy lehet-e télen is kabrióval járni, a válasz határozott igen. Aki képes elfogadni és betartani a kabriósok íratlan, de cikkünkben mégis leírt szabályait, megfogadni a jó tanácsokat, annak a kabriózás nagyon sok örömet és kellemes percet szerezhet, bármelyik évszakban. Nem arról van szó, hogy télen is nyitott tetővel kell járni, és ezzel feltűnési viszketegséget szimulálni, ilyenkor a hagyományos autóktól eltérő kialakítás hangulata - egyesek szerint a tavaszvárás tudata - adja a pluszt, bár azt mondják, egyszer minden kabriósnak ki kell próbálni a szakadó hóban való nyitott suhanást, egy festői környezetben tekergő úton. Jól felöltözve, maximális fűtéssel nincs ebben semmi lehetetlen.
Minden kedves olvasónknak köszönjük a cikk elkészítéséhez nyújtott segítségét!
Télen nyitott tetővel? Badarság, de megláttam az utolsó képet, és elhiszem, hogy lehet benne valami. Én a magam részéről nem hiszem, hogy télen praktikus egy vászontetős kocsi, úgy vagyok vele, mint a franciaautós cikkben elmondottaknál: mindnki járjon azzal, amit szeret.