Egy korszak vége: nincs többé 5 millió forint alatt új autó itthon!

Idénre már csak egy ilyen típus maradt, most annak is befejezték a forgalmazását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Várható volt, hogy az idei évben eltűnik a magyar újautó-piac legolcsóbb alternatívája, utód híján pedig mostantól nem lehet 5 millió forintnál olcsóbban nullkilométeres kocsit venni hazánkban.

Eltűnt a Mitsubishi hazai konfigurátorából a Space Star, amely évek óta a magyar újautó-piac legolcsóbb szereplője volt. Az infláció ellenére több esztendeje 4 440 000 forinttól lehetett konfigurálni, ezzel messze a konkurens modellek alá vágott az árak tekintetében. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy az eladásokban már nem szerepelt olyan jól, mint azt az ára indokolta volna. Ennek oka könnyen megfejthető: a fapados Space Starból még a klíma és a rádió is hiányzik, ami még ennyiért sem tette túl vonzóvá. Így a Mitsubishi modellpalettáján jelenleg négy modell maradt: a Colt, az ASX, a nemrég bemutatkozott Grandis, illetve az Outlander PHEV. A márka korábbi ígérete szerint szeptemberben egy villanyautó is érkezik Eclipse Cross néven, amely jó eséllyel egy átemblémázott Nissan Leaf lesz. A Space Star első helyét a legolcsóbb új autó "versenyben" a Dacia Sandero vette át, amelyet jelenleg 5 699 000 forinttól lehet konfigurálni, de a legmegfizethetőbb modellek között található a Fiat Pandina (korábban Panda), a Hyundai i10, a Kia Picanto, vagy épp a Toyota Aygo X.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Egy korszak vége: nincs többé 5 millió forint alatt új autó itthon!

  • 2025.08.28. at 08:09
    Permalink

    1. A Dacia Sandero 5999-ről indul, így a legolcsóbb autó jelenleg a Fiat Pandina 5990-nel.
    2. A Dacia oldalán nincs is konfigurátor. (Ha van, linkeld rá a megfelelő szövegre, ígérem, megkövetlek.)
    3. A Picanto feljebb ment 6199-re, mivel eltűntek a 2025-ös modellév MPI motoros modelljei, GDI-re váltottak. Az Aygo-X is odébb van 6330-cal.

    • 2025.08.28. at 12:23
      Permalink

      Kedves Gabe!

      1. A Sandero nem „5999”, de még csak nem is 5 999 000, hanem 5 699 000 forint. A második szám hatos, nem kilences, vagyis a Sandero olcsóbb, mint a Pandina.
      2. Online konfigurátor valóban nincs, ám vásárlóként a szalonban bármikor konfigurálhatsz magadnak egy autót a megrendelőlapon.
      3. Ezeknek a modelleknek az árát nem említettük a cikkben, csak azt, hogy a legmegfizethetőbb modellek között vannak, ami továbbra is áll.

      • 2025.08.28. at 15:15
        Permalink

        Az nem elég, hogy megismételed, nem elírásnak néztem. Honnan veszed a számot?
        A HIVATALOS ÁRLISTÁBAN 5999e – a kedvedért 5999000 Ft) az alapár. Tehát a Pandina a legolcsóbb.

        (Van a Sandero árlista első oldalán egy 5699e-s említés, de az egy hitelkonstrukcióra vonatkozik, és mivel a többi modellnél nyilvánvalóan nem ilyen árat nézel, ezért nem igazán korrekt ezt venni alapul.)

Comments are closed.