Elég lesz ez Kína ellen? – Audi Q5 TDI teszt
Vajon joggal kerül ennyibe ez a Q5-ös?
Dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Audi Q5-öt, de nem a motor hagyott bennünk kérdéseket. Hogy akkor pontosan micsoda? Máris mutatjuk!
A külső még mindig eladja
Persze gyorsan hozzá is teszem komoly előnye van a trónfosztókkal szemben, hiszen az Audi embléma továbbra is tekintélyt parancsol, és ehhez robusztus megjelenés társul, ami szolidan személyre szabható. Elöl-hátul a lámpatestek grafikája több, előre beállított minta alapján módosítható, de messze nem olyan mértékben mint például a frissített A3-ason. A tesztautó S-line csomaggal érkezett, így a 21 colos felnik, a fekete márkajelzések, valamint a króm díszbetétek hiánya inkább a sportosabb irányba mozdítja a Q5-ös látványát.Váratlan „meglepetés” az utastérben
A vezetőoldali ajtót kinyitva olyan látvány fogad, amelyre az ember joggal mondhatja első pillantásra: ez prémium a javából. Aztán az ugyancsak S-line felszereltségi csomaghoz járó bőrkárpitozású ülésekbe huppanva az előbbi gondolat nyomatékosítható, hiszen a fotelszerű ülések elképesztően kényelmesek. Viszont engem ekkor ért az első kellemetlen meglepetés. Az ajtó behúzása közben nagyot nyekkent a fogantyú, amely egyébként körülményesen fogható meg, hiszen egy jókora, érintésérzékeny felületet pakoltak oda sok-sok gombbal. amelyen a központi zárat, a lámpákat, a külső visszapillantó tükröket, illetve az ülésmemóriát lehet állítgatni.Kínából ilyet még nem kapsz
Bár az újautó-piacon egyes kínai SUV-ok összeszerelési minőségben és anyaghasználatban felveszik a versenyt az Audi Q5-tel, műszakilag még mindig ez áll közelebb az európai vásárlókhoz. Főleg ha tovább szűkítem a kört hazánkra, hiszen itthon még mindig az EU-s átlag fölött fogynak a dízelmotoros szabadidő-autók. A tesztpéldányban is négyhengeres, kétliteres, TDI erőforrás zakatolt 204 lóerővel, illetve 400 newtonméterrel, 48 voltos lágy hibrid rásegítéssel.Mennyi az annyi?
Árak
Tesztmodell alapára
23 671 190 Ft (2025.08.13.)
Tesztautó ára
35 268 500 Ft (2025.08.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-3250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,4 s
Végsebesség:
226 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4717 mm
Szélesség:
1900 mm
Magasság:
1647 mm
Saját tömeg:
2030 kg
Össztömeg:
2595 kg
Terhelhetőség:
565 kg
Tengelytáv:
2827 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
520-1473 l
Motor és váltó
Motor:
Dízelmotor (lágy hibrid)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Hétfokozatú automata
Nyomaték:
400 Nm 1750-3250 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
226 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,4 s
CO2-kibocsátás:
155-170 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,92 l/100km


























35 misiért sornégy, 204 lovas dízelt adnak? Nevetséges.
Schmutzig schwábok. 🙂
Fullos Mazda CX-60 sorhatos, 254 lovas dízelmotorral akciósan ~21,5 MFt-ért fogható.
És abban nem recseg az ajtóbehúzó, nem nyiszog a beltér, van rá 6 év gyári gari.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/cx-60/mazda_cx-60_3.3_skyactiv_d_takumi_plus_awd_automata_navi_carplay_android_auto_mo-imarkakereskedesbol-21817466#sid=5ace9f02-3c63-47e1-bf43-7c990478e6e7
Ez nem smucigság, a dízeleket egy bizonyos igényre fejlesztették ki ami miatt semmi értelme a soklóerős (/hengeres dízeleknek). Dízelt azok vettek akik nem akartok sok adót fizetni lóerő vagy co alapon.
Ezekre van az Audinak egy sor motorja (akár a turbóbenyát is le tudják szabályozni) a CX-60-nak meg egy sem. Sőt a Mazdának is egy darab erőtlen satnya 2.0 szívóbenyája van azoknak aki nem szeretnének túl sok lóerőt (illetve az után adózni).
De a dízelek esetében már az egész vihar a biliben mert annyira durván elkezdték kitiltani egyes városok a dízeleket hogy mire elérkezik az uniós szintű ICE tiltás már évek óta nem hajthatsz be dízelekkel (pl belga városokba 2030tól már semmilyen dízellel, euro7-tel sem).
Engem különösebben nem érint, hogy a balgák, izé. belgák mit találnak ki.
Ha használt autóban gondolkodsz akkor nem mindegy, mert ott épp 10szer annyi audit vettek a hasonló lakosságú országban. Ők így haldokolnak 🙂
És mondjuk az Audinak sem mindegy hogy egy szemmel nem látható méretű piacról beszélünk vagy egy tízszer akkoráról.
Meg az sem hogy a kocsiddal behajthatsz majd pár év múlva a nyugat-európai városokba. Persze attól még viszik majd keletre ha eladod.
Én is szerettem a dízeleket, és most utálom a mostani szívó motorom, mert erőtlen xarkupac, de az elektrifikációval sajnos már nem fogunk vissza térni a dízelekhez.