Elektronok helyett csillagok hulltak a Chevy Volt töréstesztjén

Chevrolet Volt NHTSA törészteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hol Volt, hol nem Volt - ez a meseszerű kezdet is lehetne a benzin-elektromos üzemű Chevrolet Volt vicces szlogenje, miután az autó átesett az NHTSA töréstesztjén, ahol elsőként kapott 5 csillagot.

A EuroNCAP töréstesztjei ugyan mérvadók, ettől függetlenül nem az Öreg kontinens körül forog a világ, hiszen már az elnevezés is egyértelműsíti, hogy európai szabvány szerinti minősítésről van szó. Amerikában az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) végez hasonló vizsgálatokat, és legutóbb e szervezet szakemberei a Chevrolet Volt benzin-elektromos modellt vetették alá alapos töréstesztnek. A laboratóriumban háromféle vizsgálatot hajtottak végre. Az elsőnél, az 56 km/órával történő frontális ütközésnél szemre nem volt nehéz dolga az autónak, majd keményebb diónak ígérkezett a 61 km/órával végrehajtott oldalirányú becsapódás. Érdekes módon viszont nem ezek, hanem a csak 32 km/órával megejtett teszt tűnik a legdurvábbnak: ennél 25 centiméter átmérőjű rúdnak (oszlopnak) csapódik középen a karosszéria, mintegy kifliformára hajolva. A Chevrolet Volt azonban kiállta a próbákat, 5 csillagos minősítéssel zárta a vizsgálatot, és a GM hangsúlyozza, hogy az első maximális eredményt elért villanyautó biztonságában komoly szerepet játszik a rengeteg légzsák, illetve a StabiliTrack elektronikus menetstabilizáló.

De álljunk csak meg egy szóra! A Nissan elektromos modellje, a Leaf korábban már ugyancsak vett részt törésteszten, ugyancsak 5 csillagos kiváló bizonyítványt szerzett, akkor miről beszélnek az amerikaiak? A válasz egyszerű, a japán kocsit a EuroNCAP, a Chevyt pedig az NHTSA vallatta, és az utóbbi szervezetnél még nem vendégeskedett a Leaf, így voltaképpen kimondható, hogy náluk az első 5 csillagosra tört villanyautó a Chevrolet Volt. Gyanítható, ez a trükközés annak a harcnak a része, ami a Nissan és a GM között zajlik a médiában. A japánok a Leaf reklámjában egy benzinnel is tankolható Volt-ot figuráznak ki, lévén nem tisztán elektromos üzemű jármű, ellenben a sajátjukkal, így várható volt, hogy az amcsik - legalább a hazai pályán - megpróbálnak visszavágni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?