Élesben tölti vezeték nélkül autóit a Volvo

Svédországban már tesztelik a taxiként használt Volvo XC40-esek kábelmentes töltését

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha megvalósul a valódi, kellően gyors vezetéknélküli töltés a Volvóknál, az nagyot lendíthetne az elektromos autók elterjedésén.

Az elektromos autókkal szemben leggyakrabban felhozott kritikák, melyek esetleg kompromisszumra késztetik használóikat, általában a töltési időt vagy a hatótávot érintik. Tényleg ezek a legfontosabb szempontok egy villanyautó élhetőségének meghatározásánál, ugyanakkor nem elhanyagolandó az a kényelmi szempont sem, hogy mennyit kell bajlódni a töltők vezetékeivel. Nos, jelenleg viszonylag sokat: egyrészt helyet (még ha nem is nagyot) foglalnak el a csomagtartóban, másrészt mindig ki kell bogozni őket, aztán töltés után újra becsomagolni, ami még kellemetlen is lehet télen a hidegben, vagy egy egész éjszakás eső által besárazott kábel is alaposan megnehezítheti a dolgunkat.
Hirdetés
Minderre a legpraktikusabb megoldás a vezeték nélküli töltés lenne. Igazából nem forradalmi újdonság ez, a BMW már évekkel ezelőtt kínált egy kisméretű, földre helyezhető lapocskát, ami fölé gurulva az 5-ös hibrid áramot tudott felvenni. Persze ez nyilvános töltőpontoknál nem lenne kivitelezhető, de az otthoni garázsban kényelmes megoldásnak számított. Az igazán nagy áttörést viszont most a Volvo érheti el, a Momentum Dynamicsszel közös projektjükben Göteburgban tesztelik a közvetlenül az útba épített töltőket. Egy kék négyszög felé állva a Momentum Dynamics vevőegységeivel felszerelt Volvo XC40 Recharge-ok azonnal megkezdhetik a töltést, a megfelelő pozicionálást az autó 360 fokos kamerarendszere segíti. Vezeték nélküli töltésnél esetlegesen felmerülő probléma a lassabb energiaátvitel, de a Volvo szerint ez a technológia 40 kW-tal tud tölteni, ami alig gyengébb az általánosan elterjedt 50 kW-os gyorstöltőknél, és még mindig jóval erősebb, mintha otthon a kávéfőző helyére dugjuk a kábelt. A Volvo autói egyébként a Cabonline taxitársaság szolgálatában állnak, így valóban éles teszt alatt áll a rendszer: a kocsik naponta 12 órát vannak használatban, évente 100.000 km-t tesznek meg, úgyhogy ha valami probléma előfordulhat a technológiával, az itt valószínűleg ki fog derülni. Az összefogás egyébként a Gothenburg Green City Zone kezdeményezés része, mellyel a Volvo és a város vezetése emissziómentes közlekedést szeretne elérni 2030-ra. Ebből mi közvetlenül akkor láthatunk esetleg hasznot, ha a Volvo vezeték nélküli töltési rendszere működik, és azt esetleg más autógyártók is átveszik, hiszen így jóval könnyebb lenne a villanyautók napi szintű használata.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?