Villanyosodik Észak-Amerika legnépszerűbb autója
Logikus, hogy ha az USA szeretné csökkenteni a szén-dioxid kibocsátását, akkor a legkelendőbb autójából el kell készíteni a villanyhajtású változatot. Ez meg is történt, megérkezett a Ford F-150 Lightning. A platós jószág kétféle lítium-ion akkucsomaggal kerül piacra. A kisebbik 320 kilométeres hatótávolságot ígér 426 lóerővel és 1050 Nm forgatónyomatékkal. A nagyobb akkupakk már 482 kilométeres hatótávot tud 563 lóerő mellett, míg a nyomatéka ugyanakkora, mint a kis akksis változaté. Előbbihez rendelhető otthonra 48 amperes töltő, amivel 10 óra alatt 15 százalékról 100 százalékra tölthető, utóbbihoz pedig 80 amperes rendelhető, amivel ugyanez 8 óra alatt elvégezhető. Nyilvános villámtöltőn pedig 41 perc alatt töltődik 15 százalékról 80 százalékra.
Az erősebb változat 4 másodperc alatt 100-on van
De nem csak a villanymotor újdonság a Lightningban. Ez az első F-150-es, amelyik független hátsó felfüggesztést kap, így javul a menetkomfort és a kezelhetősége is. Mivel amellett, hogy sokan divatból vásárolják, azért még mindig munkagépnek is szánja a Ford, szóval a terhelhetőségre is figyeltek. A villanyos F-150 kicsit több, mint 900 kilogrammot cipelhet, illetve 4,5 tonnát vontathat. Emellett az orrában is helyet kapott egy csomagtér, ami 400 literes.
[BANNER type="1"]
Orrában 400 literes csomagtér van, műszerfalán pedig az új infotainment kijelző
Természetesen némileg a külseje is megváltozott, átszabták a hűtőmaszkot, pontosabban egy nagy zárt elem került a helyére, az igazi légbeömlő pedig leköltözött az első lökhárítóba. A két lámpatestet fénycsík köti össze és a hátsó lámpák rajzolatán is változtattak kicsit. Bent pedig megjelent a Mach E-ből ismerős 15,5 colos, függőlegesen álló, érintőképernyős kijelző. A Ford már felveszi az előrendeléseket az autóra, amelynek ára 11,5 millió forintnyi dollárról indul, de a csúcsváltozatok ára elérheti a 26 millió forintot (90 ezer dollárt) is.
A keresztben végigfutó fénycsíkról könnyen felismerhető a Lightning