Érkeznek a hidrogénhajtású Mercedesek
A GLC F-CELL üzemanyagcellás, de konnektorról is tölthető
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem elég, hogy hidrogént kell tankolni a GLC F-CELL-be, de még konnektorról is tölthetjük az aksiját. Ennyire zöld kocsit még senki sem dobott piacra, a Merci meg már jövőre gyártásba küldi.
Kívülről semmi sem változott a GLC-n, a "zöld" Mercedesek olyanok lesznek, akárcsak a többi modell
Az eddigi üzemanyagcellás kocsiktól eltérően konnektorról is tölthető, hatótávja pedig 500 km, de tisztán aksiból is képes 50-re
Legutoljára a Toyota rukkolt elő a már általunk is próbált Miraival, mint üzemanyagcellás kocsi, amit "bárki" megvehet, de a Hyundai-nak is van ilyenje. Ami viszont a Mercedesnél nagy truváj, hogy a GLC F-CELL 9 kWh kapacitású akkumulátora konnektorról is tölthető. Így hozták létre a szerintük tökéletes helyi emisszió-mentes járművet. Két nagynyomású szénszálas műanyag tartályában összesen 4 kg hidrogént képes tárolni, hatótávja pedig 500 km, de 50-et képes úgy megtenni, hogy csak az akkumulátorban tárolt áramot használja fel. Tankolása a Mercedes szerint nem több 3 percnél, így a hétköznapi használónak sem lesz sokkal kényelmetlenebb a művelet, mint benzint vagy gázolajt vételezni, azt leszámítva, hogy igencsak kevés helyen lehet hidrogént tankolni - hazánkban például még nincs rá lehetőség.
Két szénszál-erősítésű műanyag tartályban 4 kg hidrogént képes tárolni, a villanymotort hátul, az üzemanyagcellát, azaz a hidrogénből áramot előállító rendszert pedig elöl, a motortérben helyezték el