Erős és takarékos: Opel Corsa 1.7 CDTI teszt
Opel Corsa 1.7 CDTI Cosmo teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi felszereltségű és felettébb látványos Corsa tesztautó járt nálunk, de a kis Opelt nem fehér kerekei vagy csíkjai, hanem erős és meglepően takarékos dízelmotorja miatt kedveltük meg. Kerékpártartója is jópofa.
A korábban próbált Color Editionnél is harsányabb a Linea csomagos, háromajtós Corsa. Többen szimplán Fradi-autónak titulálták a zöld-fehér színösszeállítás miatt
Egy kis beavatkozással vagány, trendi autó lett a polgári Corsából
Nappali menetfényes lámpája felárért adaptív kanyarkövető lehet. Az OPC-féle kipufogó nagyon sokba kerül, de hangja nincs. A Linea csomaggal 17 collos könnyűfém kerék is jár
Mivel a tesztgépet úton-útfélen úgy megnézték, mintha egy tűzpiros Ferrari 458 Italiával virítottunk volna, érdemes megnézni, mit tud ez a (Cosmo szinten 149 ezer extra forintért mért) Linea csomag. Fehérben vagy feketében választható "sportos" csíkozással és 17 collos, színes könnyűfém kerékgarnitúrával turbózza fel az amúgy hétköznapi megjelenést. A különleges kiálláshoz tartozik továbbá a festett tükörház, a B-oszloptól sötétített üvegezés (26 ezerért), a nem annyira visszafogott, sokkal inkább harsány, esetünkben Grasshopper zöld metálfény (105 ezerért), és a morcos, OPC-féle kipufogóvég 156 ezer forintért.
Hátulról főleg kiszállni körülményes, a helykínálat átlagos testalkattal megfelelő. Az első ülések kényelmesek, 14 ezer forintért az utasé is magasságállítós
Az említettek nélkül a háromajtós Corsa csupán azzal tűnne ki a tömegből, hogy nem ötajtós, ami ránézésre tény, hogy fiatalosabbá varázsolja az autót, viszont nem kis áldozatot kér a praktikum oltárán. A hatalmas ajtók tompának nehezen nevezhető puffanással csukódnak, cserébe – persze óriási helyigénnyel – elképesztő szélesre nyithatóak. Az elölről/előre ki/beszállás remek, a hátulról/hátra művelet bezzeg mutatványszámba megy, míg az ülőlap és a támla mozgatása kétlépcsős folyamat. Elöl maximális, hátul kompromisszumos kényelemben utazhat két felnőtt - a második sorba 180 centinél nagyobbak csak fodrász előtt és lehetőleg rövid lábakkal másszanak be.
A műanyagok többnyire kemények, a kidolgozás minősége helyenként kívánnivalót hagy maga után. A kusza középkonzolról mintha egy sárgás hajú robot nézne ránk
Érdekes mintájú a műszerpult borítása, de legalább nem tükröződik a szélvédőben
Sokat tud a multimédiás rendszer, kijelzője viszont túlságosan lent van, és a sok kis kezelőgomb odafigyelést követel. Hidegben jól jön az egyedi kormányfűtés, kapcsolója a bal felső sarokban látható
Átlagos méretű a felárért duplafedeles csomagtartó, az ülőlapok megtörik a bővített raktér síkját. Van hová tenni a kalaptartót, ha tetőig rámolnánk
Kisautós mércével normális befogadóképességű és pakolhatóságú a 285 literes csomagtér, mely 14 ezer forintért divatosan duplafedeles, az üléstámlák osztott dönthetőségével korrekten bővíthető, ám síkpadlós rakterünk nem lehet, a fix ülőlapok, ha csak kicsit is, de megtörik a raktér síkját. Van azonban rés a háttámlák faránál arra az esetre, ha például tetőig rámolna az ember, de a kalaptartót nem dobná ki. Pótkerék nincs, de 5 ezer forintért kérhető mankókerék, ami a hazai – sokszor kátyús, oldalfalszakadásos defekteket ismerve okosabb megoldásnak tűnik, mint az alapból adott kompresszor és defektjavító.
Bringabarátoknak kényelmes és praktikus alternatíva a FlexFix rendszer. Két kerékpár szállítására képes, terhelhetősége 40 kg, mindig velünk van, de el is rejthető
Miután kitanultuk a fortélyokat, percek alatt a legjobb helyre kerül a bicaj
Nagyon tud menni, ha odalép neki az ember, jól is fordul. A kanyarvadászatban partner ültetett futómű kemény rugózása a városi kátyútengerben nem annyira áldásos
A jó öreg, Isuzu-féle 1,7 literes dízel nagyon erős, és meglepően takarékos
Remekül festenek és rendesen tapadnak a 215/45 R17-es abroncsok. Pótkerék nincs, a mankókerékért felárat kell fizetni, a sérülékeny felnikre is érdemes vigyázni
Más kérdés, hogy ésszerűen közlekedő vezető kezei között külön odafigyelés nélkül is váratlanul keveset fogyaszt a majd’ 1,3 tonnás 1.7 CDTI. Nálunk vegyes, de zömében városi üzemben, téli hidegben 5,3 litert evett, aminek fényében a gyári, 4,5 literes ígéret is valóra váltható. A Corsa mellett szól még stabil útfogása, túlszervózottnak tűnő, mégis direkt kormánya, s végül, de utolsósorban, hiszen egyáltalán nem fontos: kanyarsebessége az ültetett sportfutóművével és széles, alacsony oldalfalú, peres abroncsaival. A /45 és a feszes rugózás persze visszaüt a kátyús, minősíthetetlen magyar utakon, de ennél rázósabb futamokon is vettünk már részt sportosként beállított tesztautókkal, szóval az időnkénti zötykölődés vállalható mértékű.
Fölényes teljesítmény, szerény fogyasztás, különleges felszerelések és megjelenés - de vajon mennyiért? Az Opel Corsa 1.7 CDTI Cosmo listáron 4 941 000, gazdagon kistafírungozva 5 983 000 forintba kerül, tehát az Opel derekasan megkéri az árát. Még akkor is drága az autó, ha tudjuk, hogy akciósan félmillióval kevesebbért juthatunk hozzá. A messze nem ilyen fickós, 1,3 literes dízelmotorral és 5 fokozatú váltóval kínált, alapfelszereltségű és 75 lovas Corsa alapára 3,8, start/stop rendszerrel 3,88 millió forint. A valljuk be, túlmotorizált kisdízelek közül a 143 lóerős Seat Ibiza SC 2.0 még húzósabb, 6,3, míg a vele egyező, CR TDI motoros Audi A1 több mint 6,8 millió forint. Csekélyebb krafttal (1.6 TDI 90 LE), de az előbbi Volkswagen-konszereneseknél izmosabb Highline felszereltséggel és 7 fokozatú DSG-automatával 5,2 millióért már Polót is kapni, míg az egyhatos lökettérfogatból 110, illetve 120 gázolajos lóerőt kihozó Citroën DS3, valamint Alfa Romeo MiTo ára 5,8 millió forint körüli.
Aktív-passzív biztonsága rendben van, töréstesztje 2006-ban ötcsillagos lett. Gazdagon extrázva borsos az ára, tesztautónké akciósan is 5,5 millió forint, pedig olyasmiket még nem is adott, mint parkradar, dombsegéd vagy például panorámatető
A legsanszosabb persze az, hogy a mutatós és überdízel Corsát látva, árát hallva már egy Mini jut az ember eszébe. Nos, a státuszszimbólum 1,6 literes, 112 lóerős Cooper D verziója azért még jóval odébb van a maga 6,55 milliós alapárával. Így aztán jelentősen olcsóbb és el kell ismerni, takarékos, erőteljes turbódízelével, eltalált futóművével remek autó a D Corsa, amit a legfinnyásabb vevőkörnek szóló személyreszabhatóságával és végtelen opciós listájával is nyomatékosít. Tény azonban, hogy akkor is csak a Bundesligában, és nem a Premier League-ben focizik, ha trendin csíkos a rucija.
Na igen nagyon tuti a gép de könyörgöm az ára teljesen irreális…ezért az árért fél vagy egyéves 1-2 kategorával fejjebb lévő autókat is lehet vanni garanciával mindennel együtt…:)) !!!
Jól elszálltak az autó árak.Közel 6 millió egy dízel kisautóért nagyon sok.Akkor is,ha a többi is ennyibe kerül.Néhány éve egy dízel Superb 5 millióba került akciósan.