Az elektromos Enyaq és Enyaq Coupe új változatait mutatta be a Skoda, Laurin & Klement 85 néven. Ahogy az a jelzésből is sejthető, ez itt az abszolút csúcsváltozat, de ez itt nem csak annyit jelent, hogy dugig tömték az autót extrákkal.
Úgy néz ki, a teljes hajtásrendszer más, nagyobb kapacitású akkumulátort, nagyobb teljesÃtményű motorokat, akkumulátor elÅ‘fűtést és gyorsabb tölthetÅ‘séget kÃnálnak a csúcskivitelben.
Érdekes módon nincs teljesÃtménybeli eltérés a hátsó- és az összkerék-hajtású kivitel között: mindkettÅ‘ 285 lóerÅ‘s. Az összkerék-hajtású kivitel, a 85x azért valamivel fickósabbnak tűnik, legalábbis a számok ezt mutatják: 6,6 másodperc alatt gyorsul százra, egy tizeddel hamarabb, mint a hátsókerék-hajtású modell.
A nagyobb teljesÃtmény ellenére valamelyest javult a hatótáv: WLTP ciklusban 570 km-t adnak meg, ami a valamivel nagyobb akkumulátornak köszönhetÅ‘. Emellett a töltési idÅ‘n is javÃtottak, legalábbis erre utal, hogy 30 perces töltési idÅ‘t adnak meg 10-rÅ‘l 80%-ra. Talán ezeknél is lényegesebb, hogy a jövÅ‘ben az összes Enyaq változathoz jár akkumulátor-elÅ‘fűtési lehetÅ‘ség, ami elsÅ‘sorban télen igen hasznos: ilyenkor sokat javÃt az akkumulátor energiafelvevÅ‘ képességén, Ãgy jelentÅ‘sen meggyorsÃtható vele a töltés.
Az L&K változatot természetesen igyekeztek formailag is elkülönÃteni az egyszerűbb Enyaq változatoktól: a csúcsváltozaton több a króm, és a szÃnre fényezett részlet. Belül elsÅ‘sorban a fedélzeti számÃtógép új szoftvere jelent eltérést az eddigiekhez képest.
“…mint az eddigi csúcsmodell, az Enyaq 80 204 lóereje…”
Tévedés. Eddig is volt 80x 265 lóerÅ‘vel, és volt a világÃtó hűtÅ‘maszkos csúcsmodell 300 lóerÅ‘ körüli teljesÃtménnyel. MindkettÅ‘ kétmotoros. Csak ezeket hozzánk eddig nem szállÃtották.