Ez a legerősebb sorozatgyártású Golf GTI!
Jubileumi Golf GTI a szülinap előtt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2026-ban ünnepli 50. születésnapját a Golf GTI, ám ennek örömére a Volkswagen már idén elkezdi gyártani a a valaha volt legerősebb sorozatgyártású GTI modellt.
A Golf GTI a világ egyik legsikeresebb kompakt sportautója. Eddig világszerte több mint 2,5 millió darabot gyártottak belőle, a fél évszázados születésnapjára időzítve pedig, a Volkswagen egy különleges modellt fog piacra dobni jövőre. nemes egyszerűséggel Golf GTI Edition 50 néven.
A különleges modell mozgatását egy 2,0 literes turbófeltöltős motorra bízzák, amely a GTI Clubsport erőforrásának módosított változata, és 60 lóerővel izmosabb az alap Golf GTI-nél, tehát 325 pacit mozgósít. A maximális nyomatéka 420 Nm-re nőtt, összehasonlításképpen a Golf GTI Clubsport maximális nyomatéka 400 Nm, míg az alap Golf GTI 370 Nm nyomatékot produkál.
A Golf GTI EDITION 50 futóművét is a nagyobb teljesítményhez igazították. A MacPherson első és a négy lengőkaros hátsó felfüggesztés maradt, de az évfordulós modellt 15 mm-rel leültették. Azoknak, akik még sportosabb élményre vágynak, a Volkswagen az opcionális GTI Performance csomagot ajánlja, amely további 5 milliméteres ültetést ad, tehát összesen 2 centivel alacsonyabb ezzel a hot hatch. Emellett 19 colos kovácsolt könnyűfém felniket is adnak, amelyek kerekenként 8 kilogrammos tömegcsökkenést jelentenek, valamint az Akrapovic kipufogórendszer is 11 kilogrammot farag le az autó üres tömegéből.
Bent a piros biztonsági övekkel kombinált, kockás mintás sportülések szintetikus velúr elemekkel, az új sportkormány, a plakettek és a vörös betétes fémpedálok dobják fel a hangulatot. Öt külső színt terveznek a Golf GTI Edition 50 számára: a jellegzetes pure white (fehér) mellett a Moonstone szürke, a Grenadilla fekete metál és - kizárólag az évfordulós modell esetében - a Dark Moss zöld metál és Tornado vörös színek lesznek elérhetők.
Érdemes még tudni, hogy a Nordschleifén már rekordott döntött a modell. A 20,832 kilométer hosszú pályán a VW tesztpilótája 07:46:13 perces idő alatt ért körbe áprilisban, és ez a valaha volt leggyorsabb kör egy sorozatgyártású Golffal (habár atényleges sorozatgyártás csak év végén indul). Azóta ugyanezen a helyszínen a 24 órás versenyen is behúzta a kategóriagyőzelmet egy Golf versenyautó, úgyhogy minden adott a jubileumi ünnepléshez.









