Hirdetés

Ez a Toyota mindenen átmegy!

Mindenen átjutó ragadozó készült egy Toyota Land Cruiserből

A Patriot Campers alapvetően egy ausztrál utánfutó-gyártó, viszont egy Toyota Land Cruiserből hatkerékmeghajtású ragadozót építettek.

Megatourer névre hallgat az ausztrál Patriot Campers hatkerékhajtású Toyotája

A Patriot Campers Ausztrália legfiatalabb és legjobb utánfutó-építő vállalkozása. A cég mindössze négyéves fennállása alatt díjak és elégedett ügyfelek tömegét tudhatta magáénak. Legutóbbi aranyérmük után úgy gondolták, ideje építeni egy olyan impozáns vontatójárművet, amely méltó a vállalkozás offroad utánfutóihoz – no meg ahhoz a meglehetősen radikális stílusú televíziós műsorhoz, amelyet időközben a lelkes és tehetséges csapat köré kerítettek.

Brutális terepszögek elöl-hátul, akár a gyárinál 20 centivel nagyobb hasmagasság, ami légrugóval 10 centi pluszra apasztható

Az első lépés a megfelelő donor kiválasztása volt. Mivel a Patriot Camper már korábban is épített olyan túra-terepjárókat, amelyekkel holdbéli tájakon is tökéletes biztonsággal közlekedhetünk, tudták, mihez nyúljanak: a Toyota Land Cruiser 79 (az FJ70 pickup kivitele) minden szempontból tökéletesnek tűnt. Az ausztrál piacon a mai napig árult, szimpla és duplafülkés platós, valamint kombi és „csapatszállító” kivitelben választható modellt egy 4,5 literes, V8-as turbódízel hajtja; teljesítménye gyári állapotában 205 LE, maximális forgatónyomatéka tekintélyes 430 Nm, már 1200/perctől! Ez kiindulási alapnak pont jó volt: nagyobb turbót akasztottak rá, a kipufogót pedig függőlegesen vezették el a fülke mögött, akár a nyergesvontatóknál.

Elöl-hátul hajtás + portáltengely + légrugó

A rendelkezésre álló erővel ezek után nem volt baja az alkotóknak, annál inkább annak átvitelével: mivel a két hajtott tengelyt kevésnek tartották, hátra beépítettek egy plusz harmadik – hajtott – tengelyt is. És ha már hozzányúltak, mindhárom tengelyt portálhídra emelték, és a kényelem, valamint a változtatható hasmagasság érdekében légrugókkal támasztották meg. A hasmagasság három fokozatban állítható: 10, 15 vagy 20 centiméterrel haladja meg a gyári értéket. Mivel maguk a kerekek sem aprók, no meg az átépítés jelentős pluszterheléssel járt (bár a hátsó váznyúlvány beépítése mindössze 345 kilogramm többletet eredményezett), minden keréken őrült méretű 360 milliméteres féktárcsa és hatdugattyús nyereg gondoskodik a lassításról.

Hirdetés

Hat kerék persze ötven százalékkal nagyobb esélyt jelent a defektre is, ezért a teljesen átépített platón két teljes méretű pótkereket találunk (bár nem lehet túl könnyű mutatvány megemelni őket). Az előttük lévő doboz egy 60 literes hűtőszekrény (ne feledjük, a Megatourer Ausztráliában hivatott kalandozni), amelynek áramellátásáról a tetejére szerelt napelemek gondoskodnak. A plató praktikumát oldalra kihúzható tárolórekeszek teszik teljessé.

Kihúzható fiók a plató alatt, a rendszám helyén mindent eláruló felirat

Elöl csörlőt, kiegészítő – rettenetes fényerejű – ledes fényszórókat és vontatási pontokat találunk, hátul pedig egy másik csörlő, a plató alól kihúzható tálca, a hátsó terepszög háromszögében pont megbúvó tárolórekeszek, valamint egy 70 literes víztartály kapott helyet. Bár a Megatourer igazi puritán kempingezőnek tűnhet, nem az. Utasterét sárga cérnával varrott fekete bőr/nyersbőr kombó borítja, elöl kagylóüléseket találunk, és természetesen többmonitoros infotainment rendszer is bekerült az újjászületett Land Cruiserbe, ami az alábbi videóban is megcsodálható.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?