Ezt biztosan nem fogjuk összekeverni semmi egyébbel!

"Gondolatébresztőnek" szánják az új Kia Sportage dizájnját, belül prémium minőség és technológia vár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljesen új irányt vett a Kia dizájnfilozófiája - hogy ez bejön-e, az csak később derül ki. Mindenesetre a kényelmi és biztonsági funkciókon biztosan nem fog múlni a Sportage sikere.

Annyi SUV és crossover van már a piacon, hogy bizony nem árt néha különcnek lenni, ha valamivel magunkhoz akarjuk csábítani a vásárlókat. Mondjuk lehet, hogy annyira messzire se kell menni, mint a Kia teszi most az új Sportage formájával. A márka pár hónapja megújult identitását képviseli a népszerű modell legújabb generációja, amelyből leginkább a természet által inspirált dizájnt tükrözi a Sportage. Ilyen például a "tigris" hűtőrács (amiben én személy szerint nem látok tigrist), ami nem mellesleg a kocsi orrának teljes szélességében fut, egyes BMW-k frontrészeit is megszégyenítve. Bumeráng alakúak a nappali menetfények, amik bizonyára megosztóak lesznek, de legalább nem a sokak által lemásolt egyszerű vonalakat követik. Oldalról dinamikus hatást keltenek a hosszan hátratolt ablakok, a kidekorált D-oszlopok, mindezeknek pedig az opcionálisan feketére fényezett tetőpanel adhat még több hangsúlyt.
Hirdetés
Hátul kevésbé merész a stílus, de konzervatívnak azért ez sem mondható. Teljes csíklámpa most sincs, csak az összeérő piros lámpaburkolat, mint ahogy az előző Sportage esetén. A függőleges vonalaktól mentes és vízszintes felosztásokkal tűzdelt far széles megjelenést ad, bár az alsó lökhárító arányait mintha túllőtték volna. Hétféle felni közül lehet választani, 17 és 19 colos méretek között, összességében pedig két irányba indulhatunk el a Sportage tervezésekor: lesz egy terepezésre készített X-Line és egy városi vagányságot viselő GT-Line. Ezek a karakterbeli különbségek egyébként vezetés közben is előjönnek, van külön terepmód és akár négykerékmeghajtás is, de aszfalton is megállja a helyét a kis SUV a Comfort, Eco, Sport és Smart vezetési módokkal. Belül kevésbé képezheti vita tárgyát a Sportage, sokkal inkább a prémiummárkák vevőit teszi majd iriggyé. Van itt a Mercedes-Benzekéhez hasonló egybeépített duplaképernyő, csak itt még hajlított is, és egyes BMW-kétől is menőbb forgókapcsoló. Nem kell már a bajorok luxusautóit választani azért sem, mert Harman Kardon hangrendszert kínálnak, a koreaiak SUV-ja is tudja ezt, és akkor még nem is beszéltünk a puha bőrökről, a fényes fekete kapcsolókról és nem mellesleg a kategóriájában a Kia szerint első helykínálatról. A szokásos vezetéssegítő rendszerek is járnak a Sportage-hez, ezek közül érdemes kiemelni a "sétáltatást" (kívülről irányítva parkolhatunk ki és be), illetve az okos holttérfigyelőt, ami a jobb és bal hátsó traktus kameraképét vetíti közvetlenül a műszerblokkba, ha sávot akarunk váltani. Első körben benzines és dízel erőforrásokkal lesz elérhető a Sportage (180 lóerő körül), de lesznek lágy és konnektoros hibrid változatok is később. Sőt, régiótól függően különböző tengelytávval is elérhető lesz, egyes piacokon talán még választani is lehet majd a rövid és a hosszú közül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?