Ezzel az autóval már Európát célozza Kína

Európát tarolná le ezzel a típussal a kínai gyártó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tervezésnél állítólag már az európai igényeket is figyelembe vették.

Az ET5 Touring nem az első Nio villanyautó, amelyet Európában forgalmaznak, de ez az első, amelyet bevallottan úgy terveztek, hogy nálunk is sikeres legyen. A kombi karosszériás típust egyelőre Kínában mutatták be: ott 298 ezer jüanos, azaz átszámítva kb. 14,2 millió forintos áron lesz kapható. Emellett akkumulátor-előfizetéses rendszerben is megvehető, akkor az ára 228 ezer jüan (úgy 10,9 millió Ft) is lehet. Akkumulátorból háromfélét kínálnak az autóhoz: az alapváltozatba 75 kWh-s kerül, a közepes változatba 100 kWh-s – ez a helyi CLTC szabvány szerint akár 680 km-re is elegendő – a csúcsváltozatba pedig 150 kWh-s. Mindhárom akkumulátortípus cserélhető kivitelű, így akár az autó megvásárlása után is válthat a tulajdonos egy másikra. Hajtásrendszerből csupán egyféle van: ez 490 lóerős, egy 204 lóerős első, és egy 286 lóerős hátsó villanymotor alkotja. A formás, bár kissé sematikus kombi így akár 4 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t. Az ET5 Touring egyértelműen a Tesla Model 3 súlycsoportjába érkezik. Nem csoda, hogy a 2,89 méteres tengelytávú, és 4,79 méter hosszú típust első körben Észak-Nyugat Európába tervezik exportálni. Németország, Dánia, Hollandia, Svédország és Norvégia az elsődleges célpontok. Az itteni árakat egyelőre nem ismerjük, de szinte biztosan drágább lesz, mint amennyit Kínában kérnek érte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?