Fél másodperccel jobban gyorsít az Opel Insignia új dízele
Frissített dízelmotor érkezik az Opel Insigniába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szentgotthárdi 1.6 CDTI után a 2.0 CDTI-ből is hoz új verziót az Opel. Elsőként az Insignia kapja meg.
Ősszel már beszámoltunk arról, hogy az Opel Mokka is megkapta a legújabb fejlesztésű és nem mellesleg hazai gyártású 1.6 CDTI dízelmotort. A 400 köbcentivel nagyobb 2.0 CDTI legújabb kiadása pedig az idei évtől az Insigniába, később pedig a Zafirába is megérkezik. Az Euro-6-os normákat teljesítő motor 170 lóerős és 400 newtonméter teljesít 1700-2500 1/perc fordulatszám tartományban. Az Insignia végsebessége elődjéhez képest 5 km/h-val nőtt, ezentúl akár a 225 km/h-t is elérhetjük a szimplaturbós dízellel. Gyorsulása fél másodperccel javult, mellyel 9,0 másodperc alatt érhetjük el álló helyzetből a 100 km/órát. A fogyasztási adatokról jelenleg nem áll rendelkezésre információ. A valóságban produkált értékeknek hamarosan mi is utánajárunk, hiszen nemsokára egy külföldi tesztvezetésen elsők között próbálhatjuk ki a legújabb dízeles Opeleket, köztük az Insigniát és az 1.6 CDTI-vel szerelt Mokkát.
Félreértések elkerülése végett, az Opelnek a diesel motor gyára, valóban Olaszországban van!
100% GM tulajdonban és innen veszik a népek ( olaszok, amerikaiak, koreaiak, indiaiak stb.. ) a diesel motorokat. ( 1.3 1.6 2.0 stb)
Az Audi motorra sem mondják, hogy magyar!
Félreértések elkerülése érdekében, ez nem új motor. A korábbi Fiattól származó 2.0 CDTI (JTDm) dízel.