Félbevágott Zsigulival a közúton? Az oroszok megcsinálták!

Ha már félbe vágunk egy Ladát, azt hosszában vagy keresztben érdemes? Íme a videó!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Garage 54 már megint eszement projektbe fogott, az eredményt látó járókelők reakciója mindent elárul.

Nehéz szavakat találni arra, amit a Garage 54 YouTube-csatornájának csapata időről időre összerak a műhelyében. Az orosz szakembereknek ezúttal az jutott az eszükbe, hogy félbe kellene vágni egy Zsigulit. Autók vágásával korábban is próbálkoztak már, most viszont eltökélt szándékuk volt, hogy az elkészült "műalkotással" szeretnének egy kört is megtenni a városban. Így tehát adott volt, hogy inkább hosszában kellene megfelezni az autót, hiszen elöl és hátul is vannak olyan alkatrészek, amikre szükség van. Íme az eredmény:
Hirdetés
Az első és hátsó tengelyt nyilván nem vágták ketté, tehát továbbra is négy keréken gurul az autó, ami elengedhetetlen a jármű stabilitásához. Persze, nem mintha olyan sziklaszilárd lenne a fél Lada, a gödrökön és bukkanókon áthajtva egyértelműen látszik, mennyit árt az autó szilárdságának, ha nincs szélvédő elöl és hátul, valamint ha hiányoznak az A-B-C-oszlopok az autó egyik oldalán. Még a rendszámot is kettévágták hátul, az első lökhárító pedig már teljesen azonosítatlan maradt. Hogy ezek után mégis bemerészkedtek a forgalomba, az elég vicces, de azért valljuk be, kicsit veszélyes is.
Hirdetés
A forgalmi vizsgák kritériumai között lehet, hogy nem szerepel, hogy a karosszéria ne legyen félbe vágva, de azért elég biztos, hogy ezt még a legkorruptabb vizsgáztató műhely se engedné át, még Oroszországban sem. Pedig egyébként műszakilag szinte minden megvan, a beavatkozásnak köszönhetően könnyedén látható, hogy egy régi Lada mennyire kevés és egyszerű alkatrészből állt. Az pedig, hogy még félbevágott állapotban is képes közlekedni, megmutatja, mi mindent kibír a Zsiguli. A projektet egyébként nem is tartott olyan sokáig elkészíteni az egyszerű műszaki tartalom miatt - egy mai modern autónál biztos jóval tovább kellene agyalniuk a szerelőknek, hogy a sok elektronikai és egyéb rendszert hogyan zsúfolják be csupán az autó egyik oldalába. Itt szerencsére erre nem volt szükség: a motor elfért elöl, az üzemanyagtartály hátul, a váltómű és a főtengely pedig szépen megmaradt középen. Így már csak az utastérbe becsapódó víz okozott kellemetlenséget, de ezért pedig kárpótolta a sofőrt, hogy gyerekjáték a ki- és beszállás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?