SUV eddig még nem volt a smart kínálatában
Városi kisautók gyártójaként a smart könnyen lépett át a villanykorszakba, most már csak elektromos hajtású autókat kínálnak. Ugyanakkor egy nagy lyuk tátong a modellpalettájukon, amit most betömnek, ugyanis a Müncheni Autószalonon bemutatott Concept #1 tanulmányautó egy városi crossover.
A Concept #1 hajtásláncáról egyelőre semmit nem tudni
Más érdekesség is történt a márka háza táján, hiszen a kínai Geely tulajdonrészt vásárolt a cégből. Így az autókat most már ők tervezik, a dizájnért pedig a Mercedes csapata felel. Az új felállásban pedig ez az első modell. A Concept #1 hosszúsága 4290 mm, szélessége 1910 mm, magassága 1698 mm, tehát egy kicsit kisebb csak a Mercedes EQA szabadidő-autónál (
lásd a tesztjét itt). De sok közük nincs egymáshoz, mert a smart most már a Geely platformjára épül, amire valószínűleg a jövőbeli Volvók is.
Kicsit kisebb, mint a Mercedes EQA
Szinte egyből látszik a koncepcióautó külsején, hogy elhagyták a B-oszlopot, és valóban az alábbi képen láthatók is az egymással szemben nyíló ajtók, amelyek megkönnyítik a beszállást az utastérbe. Itt már feltűnik némi Mercedes rokonság a „lebegő” középkonzol hatására, illetve a 12,8 colos érintőképernyő is stuttgarti vonás, de a kormánykerék mögött nincs folytatása, az első fotókon nem látni digitális műszeregységet.
Bent még érződik a Mercedes hatás
Technikai részleteket nem közöltek még a hajtásláncról, olyan érdekességeket viszont elárultak, hogy az autót egy digitális kulcs nyitja majd, magyarán egy applikációval működtethető majd a zár, illetve over the air frissítések fogadására is képes lesz autó. Gyártását 2023-ban kezdenék Európában és Kínában egyaránt.
2023-ban érkezhet a piacra
MINI-nek meggyőző volna, de smartnak elég simulékony.