Felszállt a SUV vonatra a smart is

Kompakt szabadidő-autóval rukkolt elő a smart

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aki kimarad az lemarad, gondolhatták a smartnál, és elkészítették a saját szabadidő-autójukat.

Városi kisautók gyártójaként a smart könnyen lépett át a villanykorszakba, most már csak elektromos hajtású autókat kínálnak. Ugyanakkor egy nagy lyuk tátong a modellpalettájukon, amit most betömnek, ugyanis a Müncheni Autószalonon bemutatott Concept #1 tanulmányautó egy városi crossover. Más érdekesség is történt a márka háza táján, hiszen a kínai Geely tulajdonrészt vásárolt a cégből. Így az autókat most már ők tervezik, a dizájnért pedig a Mercedes csapata felel. Az új felállásban pedig ez az első modell. A Concept #1 hosszúsága 4290 mm, szélessége 1910 mm, magassága 1698 mm, tehát egy kicsit kisebb csak a Mercedes EQA szabadidő-autónál (lásd a tesztjét itt). De sok közük nincs egymáshoz, mert a smart most már a Geely platformjára épül, amire valószínűleg a jövőbeli Volvók is.
Hirdetés
Szinte egyből látszik a koncepcióautó külsején, hogy elhagyták a B-oszlopot, és valóban az alábbi képen láthatók is az egymással szemben nyíló ajtók, amelyek megkönnyítik a beszállást az utastérbe. Itt már feltűnik némi Mercedes rokonság a „lebegő” középkonzol hatására, illetve a 12,8 colos érintőképernyő is stuttgarti vonás, de a kormánykerék mögött nincs folytatása, az első fotókon nem látni digitális műszeregységet. Technikai részleteket nem közöltek még a hajtásláncról, olyan érdekességeket viszont elárultak, hogy az autót egy digitális kulcs nyitja majd, magyarán egy applikációval működtethető majd a zár, illetve over the air frissítések fogadására is képes lesz autó. Gyártását 2023-ban kezdenék Európában és Kínában egyaránt.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?