Fickósítva is jön a VW Beetle Turbo

Volkswagen Beetle R és Turbo Edition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Beetle még alapverzióival sem kapható, de az Egyesült Államokban már most különleges, bevezető szériát kreáltak belőle, Európa pedig várhatja az izmosított, R-verziót.


A német VWvortex után maga a Volkswagen is elkészítette az idén ősszel piacra lépő, legfrissebb Volkswagen Beetle egy-egy speciális változatát. Kizárólag az Egyesült Államok piacán lesz kapható a piaci bevezetést felpörgető, „Black Turbo Launch Edition”, mely mindössze 600 példányban készül és a paletta jelenlegi csúcsváltozatára, azaz a 2,0 literes, 200 lóerős, 7 fokozatú DSG, azaz dupla kuplungos automata váltós csúcsverzióra épül. E kivitel leginkább megjelenésével egyedi: ma divatos, fekete és fém színű, kétárnyalatú, 18 colos alufelniket kap, melyek mögött piros féknyergek bújnak meg. A sportos megjelenést ködfényszóró és hátsó légterelő is fokozza, az utasteret háromszínű hangulatfény dobja fel, de sok egyéb mellett fém pedál-szett, 8 hangszórós hifi, iPod-csatlakozó és Bluetooth-kihangosító is kerül oda. Az USA piacán egyébként a rögtön limitált szériával érkező Beetle az első modell, mely az új, internetes előrendeléssel érhető el: a vevők nem csak konfigurálhatják, hanem 495 dollárért (mintegy 90 ezer forintért) le is foglalhatják autójukat. Amennyiben valaki elállna a vásárlástól, ezen összeget visszakapja, egyébként ez már beleszámít a bevezető-széria esetén 24 950 dolláros (4,6 millió forintos…) vételárba, melyen felül még 770 dollár, azaz nem egész 145 ezer forint fizetendő az autót átadó, dekonzerváló, forgalomba helyező kereskedésnek.
Európában, nem csak nálunk, hanem mindenhol máshol is, csak ámulni lehet az amerikai árakon. Talán ezért is, errefelé a Volkswagen inkább egyéb érdekességekkel kecsegteti a vevőket, ez pedig a most először bevezetendő, sportos Beetle R-verzió. Ebbe a hírek szerint a palettán amúgy is szereplő, 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, turbós motor kerülne. Az ugyanis eddig sem volt titok, hogy ebből több is kihozható, mint az áprilisi bemutatkozáskor említett 200 lóerő, hiszen példának okáért a Golf R-ben ez a blokk 270 lóerőt tud. Itt azonban „köztes”, 240 lóerő körüli teljesítmény várható, s a hajtás is csupán az első kerekeknél marad – a Beetle-ből ismert elektromos fék-differenciálzár természetesen nem marad ki. A Beetle R várhatóan ősszel, a Frankfurti Autószalonon már látható lesz, s a gyár nem titkoltan a Beetle Cabrio R bevezetését is fontolgatja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?