Ford Kuga leplezetlenül
Ford Escape néven mutatkozott be az új Kuga
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Focus és a Fiesta után az Escape és a Kuga megjelenését is egységesíti a Ford, így az Egyesült Államokban bemutatkozott modellt európainak is vehetjük.
Focusos lámpák a Kugaként jövő tavasszal Genfben bemutatkozó, azonos külsejű Escape-en
Az Escape amerikai premierjét követően az autó valamikor tavasszal, nyár elején jelenik meg Európában Kuga néven, majd az év második felében Kínában is színre lép. A Fiesta és a Focus után ez a harmadik modell, melynek a Ford világszerte egységesítette megjelenését az Alan Mulally által tavaly kikiáltott One Ford szlogen jegyében.
A Kugát leginkább viszonylag kisméretű csomagtartója és szűkös hátsó lábtere miatt kritizálták: az új modell tíz centiméteres nyújtásának legnagyobb része a tengelyek közé kerül, ami változtat ezen a helyzeten
Kugaként nagyott nőtt elődjéhez képest a 4,52 x 1,84 x 1,68 méteres dimenziókkal rendelkező, 2,69 méteres tengelytávú új SUV. Az Escape alapváltozata az Egyesült Államokban 168 lóerős 2,5 literes négyhengeres szívómotorral, elsőkerék-hajtással kerül piacra. Két további benzines erőforrása Európában is kapható lesz, akár első-, akár négykerék-hajtással. A 173 lóerős 1,6 literes négyhengeres EcoBoost turbó maximális nyomatéka 240 Nm, míg a kétliteres EcoBoost 237 lóereje mellé 340 Nm párosul.
Európában a Focusból ismerős dízelválaszték mellett takarékos, háromhengeres motorral is bővítik a kínálatot. Az aerodinamikai fejlesztések között érdemes megemlíteni az első hűtőrácsot, mely becsukja önmagát, amikor nem olyan nagy a motor levegőigénye
Elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, az intelligens összkerék-hajtás elektromágneses kuplunggal dolgozik. A rendszer összesen huszonöt különféle szenzor adatait (például kerékfordulat, gázpedálállás, kormányelfordítás szöge) dolgozza fel a hajtás optimális elosztásához, és ebben a Curve Control és a Torque Vectoring Control berendezések is segítenek.
Méretes csomagtér minimálisan tolakodó kerékjáratokkal, megszokott fordos formák az utastérben
Csak egy rúgás a lökhárító alá, és már nyílik is az ajtó. Mellékesen ez talán minden idők egyik legvagányabb sajtófotója!
Temérdek kényelmi extrával próbálja kényeztetni vásárlóit a Ford, ilyen a kéz nélkül, motorosan nyitható csomagtérajtó, melyet a lökhárító alján elhelyezett mozgásérzékelővel lehet aktiválni, a holttereket figyelő BLIS rendszer vagy az internet kapcsolatot is biztosító Sync szórakoztató központ. Utóbbiak természetesen opcióként várhatók a jövő évben a hazai piacon is megjelenő szabadidő-autóhoz.











