Frankfurt 2011: a jövő villanyautója a Johnsontól

Johnson Controls ie:3 - villanyautó a háttéripartól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a nagynevű autómárkák, azok beszállítói is felvonultak a Frankfurti Autószalonon, és bizony náluk is akadt érdekesség bőven.


A világ 150 országában jelen lévő és 154 ezer alkalmazottjával elsősorban autóelektronikákat, akkumulátorokat, de nem kevés modellhez komplett műszerfalakat, ülésrendszereket is kínáló Johnson Controls a Frankfurti Autószalonon nem csak részegységeit állította ki, hanem ott mutogatja saját koncepcióautóját, az ie:3-at is.
Az ajtók nélküli, formájával erőteljesen a Kia Soulra emlékeztető ötüléses kisautó abban nagy, amiben a Johnson Controls, azaz egyedi, helytakarékos, könnyedén újrahasznosítható kárpittal burkolt és sokféleképpen variálható üléseket, kis tömegű, szilárd műanyagokat vonultat fel, műszerfala az autóiparba ma betörő érintőképernyőket és a már ismert átlátszó head-up displayt alkalmazza. A fedélzeti elektronikához nem csak adatátvitelhez csatlakoztathatók vezeték nélkül a zsebkészülékek, hanem utóbbiak (a támogatottak esetén) töltést is kaphatnak kábeles kapocs nélkül.

A hajtás természetesen elektromos, egyéb részlet azonban vele kapcsolatban nem ismert, a padlólemezbe épített, helytakarékos, prizma-cellás, lítium-ion akkumulátorokkal a hatótávot 160 kilométeresnek mondják.
Az ie:3-at természetesen sosem kívánja egy az egyben sorozatgyártásba vinni a Johnson Controls, a futurisztikus kisautó nem más, mint a gyári alkatrész-beszállító demonstrációs eszköze. Az autómárkák szabadon szemezgethetnek belőle, nyilván lesz olyan akit az akkumulátora érdekel, mások az érintőképernyős, tükröződés-mentesnek ígért kijelzőkre bukhatnak, és leghamarabb vélhetően a vezeték nélküli telefontöltőt rendelhetik friss modelljeikbe az autógyártók. Megfelelő áron persze nyilván az ie:3-at is megvalósítaná a Jonhson Controls, ám azt ők sem titkolják, hogy a prototípus minden eleme csak 2015-re lesz sorozatgyártásra kész.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?