Frissítették a Range Rover Evoque divatterepjárót

Kilencfokozatú váltót kapott a Range Rover Evoque

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Javított tartalommal folytatja pályafutását minden idők legsikeresebb Land Rover típusa. Bővült a kényelmi és a szórakoztató rendszerek sora, takarékosabbak lettek erőforrásai mivel a modell megkapta a korábban beharangozott kilencfokozatú váltót.


Minden idők legsikeresebb Land Rover modellje az Evoque, ugyanis 18 hónapos története során 170 ezer példányban kelt el. A 2014-es modellév frissített autóit legkorábban a britek vásárolhatják meg a negyedik negyedévtől kezdődően, a jövő év elején hozzánk is megérkeznek az első ráncfelvarrott ügyfélautók. Az arculati változásokon és az új, kilencfokozatú váltón kívül hét új vezetősegéd gazdagítja az Evoque kínálatát.
Bár már a genfi szalonon bemutatták, a ZF kilencfokozatú automatikus váltója (ZF-9HP) az ősszel érkező új Range Rover Evoque-ban kezdi meg hódító útját. A fokozatokat minden bizonnyal észrevétlenül váltja, tanulékony és inkább hozzáad, mint elvesz a vezetési élményből, kényelmes és takarékos.
A vezetéstámogató rendszerek közül immár az Evoque-hoz is választható új fejlesztésű parkolósegéd, melynek révén párhuzamosan magától kiparkol, illetve merőlegesen is beparkol a hobbiterepjáró. Egy új asszisztens a holttérben megjelenő és az autónkat megközelítő járművekre figyelmeztet, de rendelhető vétlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, táblafelismerő és pocsolya-szenzor is (utóbbi a 800 milliméteres gázlómélységgel bíró Range Rover Sportban mutatkozott be, jelzi, ha mélyül a víz, amin áthajtunk). Új infokommunikációs fejlesztései révén az Evoque baleset esetén értesíti a mentőket, megadja a jármű pontos koordinátáit, lopás esetén hangtalan riasztóval jelzi a tulajdonosnak és a vagyonvédelmi cégnek, merre jár éppen a kocsi (mindkettő opciós).
Hirdetés
Szintén felárért rendelhető intelligens útfelismerő rendszere (active driveline), amely segít mérsékelni a fogyasztást azzal, hogy automatikusan felismeri a terepviszonyokat 35 kilométer/órás sebesség felett (csak a Si4 benzinmotorhoz rendelhető) és csak az első kerekeket hajtja. Összkerékhajtásba csak akkor kapcsol, ha úgy ítéli meg, hogy szükség van rá (reakcióideje 300 milliszekundum). A 4x4-es hajtást aktív nyomatékátirányítás és elektronikus differenciálzár egészíti ki (a hátsó tengelyen), de mind a négy kereket fékezgető nyomatéksegéd támogatja az alulkormányozottság megelőzésében.
Az Evoque arculata alig változott, a beltér több színt kapott, négy új könnyűfém felnit lehet választani, változott a Land Rover márkajelzés a hűtőmaszkon, a kerekek közepén és a kocsi farán.
Motorjai továbbra is négyhengeresek, a 2,2 literes dízel 150 és 190 lóerős változatban érhető el, a kétliteres benzinmotor 240 lóerős. Kilencfokozatú váltóval és aktív útfelismerővel szerelve a Land Rover saját mérései szerint 11,4 százalékkal csökkent a benzines kocsi fogyasztása, 9,5 százalékkal pedig a szén-dioxid-kibocsátása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?