Fű alól laposan, vagy épp autópályán, forgalommal szemben állva is mérnek

110-zel az M0 két méter széles sávjában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Baleseti szempontból fekete volt a múlt hétvége, 422 baleset történt az ország útjain az extrém időjárás miatt. A rendőrség válasza? Még több sebességmérés.

Közel 40 fokos hőmérséklet, közelgő hidegfront – a szakértők szerint ezek voltak a fő okai annak, hogy az elmúlt hétvégén 422 közlekedési baleset történt Magyarország útjain. A napok óta nehezen/keveset alvó sofőrök figyelme lankad, sokan ingerülten ültek a volán mögé. Nem megfelelően megválasztott követési távolság, pillanatnyi oda nem figyelés – ilyen és hasonló okok miatt ugrott meg a balesetek száma. Mi a rendőrség válasza minderre? Növeli a sebességmérések számát. Azaz, a balesetek okának kiszűrése helyett az épp nehéz helyzetben lévő államkassza bevételét szeretnék gyarapítani. Másra ugyanis nem nagyon jó az objektív felelősség... Kezdjük rögtön azzal, hogy mióta bevezették a nagy szigort, különösebb nehézség nélkül el lehet kerülni a büntetőpontokat. A pénzbüntetést minden esetben be kell fizetni, büntetőpontokat azonban csak akkor osztanak ki, ha az üzembentartó elárulja, ki vezette az autót. Utóbbira csak a legritkább esetben kerül sor. A rendőrséget meg nem foglalkozik nagyon a tényleges bűnös felkutatásával, hiszen a kasszában ott a sok pénz.
Joggal tehetnénk fel a kérdést, miért nem a fáradt vezetőket szűrik ki a forgalomból? Lehet, hogy nehezebb dolog kiszűrni a fáradt sofőrt, hiszen sok éves tapasztalat és hosszabb megfigyelés szükséges a fáradt sofőr felismeréséhez, a traffipax meg önmagától készíti a képeket, a büntetések automatikusan mennek. A rendőrség azzal védekezik, hogy nincs elég ember/forrás minderre. Ebben lehet valami, hiszen ha kiemelt közúti ellenőrzésnek számít, ha minden sebességmérőt kivezérelnek az utakra. Apropó. Nem azért vették a darabonként sokmilliós berendezéseket, hogy azok folyamatosan termeljék a pénzt? Miért kell külön akciózni ahhoz, hogy használják azokat az eszközöket, amelyeket az adóforintjainkból vásároltak? Telepítsenek rögzített sebességmérőket, azoknál nincs sok lehetőség vitatkozni, és képesek hátulról is felvételeket készíteni. Nem csak a motorkerékpárokról, de sok személyautóról is hiányzik az első rendszám, és a traffipax-blokkolót is jellemzően csak előre szerelik. Az, hogy nem felismerhető a sofőr, az objektív felelősség bevezetése óta már amúgy se szempont. De most hétvégén egy – számomra – új jelenséggel találkoztam. Az autópályán a forgalommal szemben (!) álló rendőrautóból mértek sebességet. Amióta az újpesti polgármester az autósok mellé állt egy hasonló ügyben, törvényesítették a rendőrök tilosban parkolását, de ez azért elég meredek. Nem az, hogy ott állnak, de ahhoz, hogy olyan helyzetbe kerüljenek, meg kell fordulniuk az autópályán! Mindezt a balatoni forgalomban, az M7-esen. Normálisak? Mármint nem az a rendőr, akit kivezényeltek oda, hanem az, aki minderre kiadta a parancsot. Egyébként nem értem, milyen sebességtúllépést próbálnak meg rögzíteni akkora forgalomban, ahol a 110 km/h-s sebesség elérésének is örül az ember a tömött autópályán. Nem ott és akkor kellene ellenőrizni a megengedett legnagyobb sebesség betartását, ahol és amikor arra szükség van? Itt szóba kerülhetne a véletlenül kint felejtett sebességkorlátozások kérdése is, de inkább egy sokkal veszélyesebb megoldásra szeretném felhívni az autósok és az illetékesek figyelmét. Az M0 déli szakasza hiába 2x2 sávos autóút, nagyrészt 80 km/h-ra van korlátozva a tempó. Azért mondom, hogy nagyrészt, mert az 51-es út csomópontja közelében épp útépítés van, sávszűkítés-sávelhúzás miatt 60-as táblát helyeztek ki. Az M1/M7 irányába haladva a korlátozás sikerült 50 méterrel a kereszteződés elé kihelyezni, utána pedig nem ismételték meg. A KRESZ mai állása szerint a lehajtó feloldja a sebességkorlátozást, és azt követően az autóutakon megengedett maximális sebességgel lehet haladni a 2 méterre szűkített belső sávban, a beton terelőelemek mellett. Valószínűleg a félelem miatt nem történtek még itt súlyos balesetek, de nem ártana lépni a közút kezelőjének, és megismételni azt a 60-as korlátozást, mielőtt még nagyobb baj lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:01
    Permalink

    Két rendőr barátom is azért ment nemrég nyugdíjba /pedig még évekig dolgozni akartak/ mert folyamatosan csesztették őket a főnökeik ,hogy az embereik nem büntetnek eleget és amikor mondták ,hogy de hát jobb a statisztikájuk mint tavaly mert több bűnözőt fogtak el mert több emberen segítettek akkor azt mondták az nem számit büntetni kell mert felülről folyamatos a nyomás hogy jöjjön a lóvé. Egy konkrét esetet is elmeséltek nevezetesen a településünkön volt egy sorozatbetörés és a harmadik után világos volt ,hogy ugyanazok csinálják. Erre pár rendőr bement a főnökhöz hogy bent maradnának túlórázni ingyen nem kérnek pénzt mert szeretnék elkapni a bandát. Erre a főnök azt mondta hogy nem lehet mert másnak ki kell állni fényképezni és igazoltatni ,büntetni. A rablok elfogása nem olyan fontos menjenek haza és pihenjenek, hogy másnap fitten ki tudjanak állni büntetni. Na hát így mennek a dolgok a rendőrségen mert kedves politikusainknak kell a lóvé. Mert sajnos a büntetésből befolyó pénz nem marad a rendörségnél.

  • 2017.11.01. at 04:01
    Permalink

    Vannak érdekes helyek, nagyon érdekelne hogy Gödöllő felől a
    3-as úton Kerepes felé miért van még mindig kint a 30-as tábla?
    Szerintem semmi nem indokolja mert egyenes jól belátható és
    munkára már nem használt útpályáról beszélünk.

  • 2017.11.01. at 04:01
    Permalink

    “Valószínűleg a félelem miatt nem történtek még itt súlyos balesetek,…”

    De igen, sajnos történtek pont a hasonló ügyes mazsolák miatt, akik papíron tudják a Kreszt, de a józanész messze elkerülte őket.
    Ezért kéne pszihiátriai tesztre küldeni minden új jogsit szerzőt, hogy kiderüljön mekkora kockafejű, talán nem lenne ennyi baleset.
    Tipikus eset:
    -Összetörtem a kocsit,…
    -és mennyivel mentél?
    -50-nel,
    -az oké, de garázsban?….

    Juci voltam

  • 2017.11.01. at 04:01
    Permalink

    Hát szerintem nem éppen:

    Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

    márpedig a sebességkorlátozást -kiegészítő tábla nélkül- az útkereszteződés feloldja…

Vélemény, hozzászólás?