Hirdetés

Gyári fotókon, majdnem minden infóval a Volvo V90

Bemutatkozott az új nagyméretű kombi Volvo, íme a V90

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyobb szám a modellnévnél: a V70-est váltja a V90. Csomagterének (bővített) mérete ugyanakkor kisebb lesz, ahogyan a konkurensek között is van öblösebb. Ebből viszont lesz zöld rendszámos is.

A V90 hosszabb, szélesebb és laposabb, mint elődje – a márka hagyományai szerint még egy kis válla is van

A közönségpremier március elején, a Genfi Autószalonon lesz, kiszivárgott stúdiófotón már egy héttel ezelőtt láthattuk a Volvo új nagyméretű kombiját, ami az XC90-nel bevezetett és természetesen a szedán S90 által is alkalmazott – átméretezhető – SPA platformra épül, és ami a Volvo kombilegendáját hivatott folytatni.

Alapáron 16, opcióként akár 18 colos felniket kap, hasmagassága 15,3 centi, opcióként szintszabályzós légrugózás is rendelhető lesz

A közzétett sok-sok fotó és külső-belső videó mellett az újdonság legtöbb adata publikus már, csomagterének alapméretről ugyanakkor hallgat egyelőre a gyártó. Az ülésdöntéssel elérhető bővített méret viszont már publikus: 1526 liter, amivel elmarad a kifutó V70 1600 literes értékétől, meg persze a Skoda Superb 1950 literesétől is. Pedig kívülről óriási, 4,94 méter hosszú, behajtott tükrökkel is 1,89 méter széles. Míg a hossz 11,1, a szélesség 3 centivel nőtt, a magasság 7 centivel csökkent, most 1475 mm. A tengelytáv 12,6 centis többlettel 2941 mm, az utastér tehát a korábbinál sokkalta tágasabbnak ígérkezik.

Hirdetés

Nem csak kívül, belül is az XC90-essel megismert, meg persze az V90 limuzinjának számító S90 által is alkalmazott dizájnvonalat hozza

Hosszban a korábbinál nagyobb tengelytáv miatt parádés helykínálattal kecsegtet, ötödik ülőhelyével csenevésznek ígérkezik a V90 (is)

Új építőkészlet ide vagy oda, a saját tömeg nagyon magasról indul, legkevesebb 1825 kilogramm az új V90. A motorpaletta csakis 2,0 literes és legalább turbós egységeket sorol. A benzines belépő (T5) 254 lóerős, 350 Nm – már 1500-4800 1/perc közti fordulaton konstans – 350 Nm nyomatékkal. A T6 már kompresszort is bevet a turbó mellett, így 320 lóerőt és 400 Nm (2200-5400 1/perc közötti) nyomatékot ad, nem mellesleg alapból összkerékhajtású. A T8 a T6-ra épül, de még egy 117 lóerős, 240 Nm nyomatékú villanymotort is alkalmaz, így 407 lóerős rendszerteljesítményt és 640 Nm összesített nyomatékot nyújt. Konnektorból tölthető hibridként 9,2 kWh-s lítium-ion akkumulátorával legalább 45 kilométeres (helyi szinten) emissziómentes hatótávra lesz képes, itthon tehát zöld rendszámot kaphat majd.

A városi koccanásgátló természetesen gyalogosfelismerős, a gyártó kiemeli, hogy a rénszarvasokat is jól látja

Az ugyancsak 2,0 literes dízelek mind ikerturbósak, a D4 195 lóerőt és 400 newtonmétert, a D5 235 pacit és 480 newtonmétert tud. A váltó mindegyik V90-esnél nyolcfokozatú automata, a sofőrsegédek arzenáljával (aktív sávtartó, araszolófunkciós távolságtartós tempomat) félig önvezetőnek mondja ezt a modellt is a Volvo. A legtakarékosabbnak mondott és legizmosabb hibrid 2,1 l/100 km kombinált fogyasztást és 5,2 másodperces 100 km/órára gyorsítást hirdet. A T6-os 6,1 másodpercet és 7,4 l/100 km értéket ígér, az “alap benzines 7 másodpercet és 6,8 litert. A dízelek (D4, D5 sorrendben) 8,5-7,2 másodpercet, 4,5-4,9 litert. További részletek, alap csomagtérméret legkésőbb másfél hét múlva, a Genfi Autószalon nyitása után várhatók.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?