Gyári képeken és infókkal a BMW 4-es Cabrio

Már nincs titok: a BMW mindent megmutat a 4-es Cabrióról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A héten tartozékaival kiszivárgott fotókon már láthattuk a BMW vadonatúj 4-es Cabrióját, most pedig megérkeztek a mindent megmutató gyári képek és a részletes adatok is.


Özönlenek az újdonságok a BMW-től. Miután a héten a 4-es sorozat tartozékkatalógusával kicsúsztak a 4-es Cabrio első fotói, s miután a 2-es Coupe részletes műszaki adataival is "kiszivárgott", mára virradóan a BMW teljes részletességgel publikussá tette a 3-as Cabriót váltó 4-es sorozathoz kapcsolódó információkat.
Hirdetés
BMW 4-es Cabrio - méretek
Hosszúság [mm]4638
Szélesség [mm]1825
Magasság [mm]1384
Tengelytáv [mm]2810
Csomagtér [l]220-370
A 2-eshez hasonlóan a 4-es is két benzines és egy dízel (kivétel nélkül turbós) motorokkal, és csakugyan 184-306 LE teljesítménnyel jön, ám itt már a belépő benzines is 245 lovas. A menetdinamikai adatokat és méreteket nem ragozzuk, a táblázatokból minden kiolvasható. A futómű az aktuális 3-ashoz hasonlóan elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a méretek kapcsán kiemelendő, hogy a kifutó 3-as Cabriónál leginkább szélességével, tengely- és nyomtávjával nagyobb a 4-es. Az utolsó 3-as Cabrióhoz hasonlóan keménykalapos 4-es Cabrio három részből álló lemezteteje elektromosan záródik az alapesetben 370 literes csomagtérbe, a tetőt is elpakolva 220 liter marad a csomagoknak. A tér pakolhatóságát javítja, hogy a lenyitott tetőt alapáron is emelőszerkezettel emelhetjük fel nagyobb csomagok behelyezéséhez.
BMW 4-es Cabrio - műszaki adatok
428i435i420d
Hengerűrtartalom [cm3]199729791995
Hengerek/szelepek száma4/166/244/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6 (automata/8)*kézi/6 (automata/8)*kézi/6 (automata/8)*
Teljesítmény [LE (1/min)]245 (5000-6500)306 (5800-6000)184 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]350 (1250-4800)400 (1200-5000)380 (1750-2750)
Gyorsulás 0-100 km/h 6,4 (6,4)*5,6 (5,5)*8,2 (8,2)*
Végsebesség [km/h]250 (250)*250 (250)*235 (228)*
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km]8,8/5,7/6,8 (8,6/5,5/6,6)*11,4/6,2/8,1 (10,8/5,6/7,5)*6,0/4,5/5,1 (5,7/4,3/4,8)*
CO2-kibocsátás [g/km]159 (154)*190 (176)*133 (127)*
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg]1680 (1755)*1740 (1750)*1680 (1690)*
* automata váltóval
Kompakt BMW kabrióban első ízben érhető el az első ülések fejtámlája alá épített szellőzőrostélyból fúvó fejtér-fűtés, ami nyilvánvalóan azt a célt szolgálja, hogy hűvösebb időben is le lehessen nyitni a tökéletesnek mondott hőszigetelése miatt téli használathoz is ajánlott lemeztetőt.
Fontos, és a vezetési élményt bizonyára alapjaiban meghatározó, hogy elődjeihez hűen a csakis hátsókerékhajtással érkező 4-es Cabrio is 50:50 arányú tengelyek közötti tömegeloszlást hoz, mindegyik motorjához választható lesz a ZF 8 fokozatú automatája az alapáras 6 fokozatú kézi váltó helyett. Mindegyik verzióhoz alapáras a BMW EfficientDynamics filozófia jegyében adott automatikus motorleállítás és -indítás, valamint a 20 százalékos fogyasztásmérséklést ajánló Eco Pro funkciós menetmódválasztó is.
A majdan az alapkivitel mellett háromféle (Sport Line, Modern Line és Luxury Line) felszereltségi kombinációval, valamint M-sportcsomaggal is rendelhető 4-es Cabrióhoz gyakorlatilag mindaz megkapható lesz, ami a 3-ashoz. Egyebek mellett araszolófunkciós távolságtartós tempomat, automata reflektor, Head-Up Display, éberségfigyelő vagy a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus is. Hogy mennyiért, azt továbbra is csak tippelni lehet, sanszos a 12 millió forint környéki alapár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?