Győr büszkesége a Detroiti Autószalonon
V8-as biturbó a Bentley Continental GT új alapmotorja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Contintental GT és GTC új motorja a győri Audi gyárban készül, és a nagyméretű Audi S-modellekben használták eddig.
Alacsony terhelésnél csak négy henger működik, átlagosan 40%-kal takarékosabb, mint a csúcsmodellek W12-ese
Az állítólag “azonnal felismerhetően morgó” nyolchengeres jelenlétét külsőleg is jelzik a Continentalon: fekete hűtőrács, vörös jelvények és 8-as alakú kipufogóvégződések utalnak a Győrben összeszerelt, de a Bentley szakemberei által még Crewe-ban finomhangolt és beállított motorokra.
A nyolcfokozatú váltóval összekapcsolt nyolchengeres nyolcas alakú kipufugóvégen át eregeti a CO2-t, de csak a bemutatón árulják el, pontosan mennyit. Hatótávja több mint 800 km
A nagynyomású közvetlen befecskendezéses motor csúcsteljesítménye 500 LE/6000 1/min, 660 Nm-es nyomatéka 1700-5000 1/min között rendelkezésre áll, de ha nem sietünk sehova, a nyolcból csak négy hengert működtet, aminek köszönhetően fogyasztása és CO2-kibocsátása gyári közlemény szerint 40 százalékkal kedvezőbb, mint 6,75 literes W12-es csúcsmotoré.
Alapkivitelben 20, opcionálisan 21 colos felnikkel érkezik az alapmotoros GT és GTC
A ZF automata váltó fokozatainak száma megegyezik a hengerekével, így nem csoda, hogy a gyengébb Continental is ötnél kevesebb másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.











