Gyors kanyar után terepakadály és vizes pálya
A legújabb Mercedes-Benz SUV-okat és AMG sportmodelleket vezettük a Star Experience roadshow-n
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes-Benz Star Experience alapvetően egy ügyfeleknek szánt élményprogram, de az újságírók is élvezték a csapatást, méghozzá nagyon.
A reggeli hűvös fényben már vár a flotta - kisuvickolva és teletankolva
Csillagpróba. Írtunk már a vezetéstechnikai képzések fontosságáról, nem is egyszer. Kiadónk is elvitte tavaly a sokat autózó kollégáit egy ilyenre, a gyakorlat szerint még a legrutinosabbak is láttak, hallottak, vagy akár tapasztaltak újat. Írtunk már arról is, hogy a Mercedes-Benz minden itthon eladott autóhoz ad egy vezetéstechnikai kurzust is az etyeki drivingcamp tanpályán. Tavasszal a CLS tesztautóval végigpróbáltam az összes gyakorlatot és nagyon tetszett, amit láttam. A Mercedes-Benz Star Experience őszi állomásán éppen ezért az újságírókat a Mercedes sokkal inkább a komoly gyakorlás és tanulás helyett az élményvezetés irányába vitte. Egyúttal több, eddig nem próbált modellel szerezhettünk tapasztalatot aszfalton és tereppályán is.
Egy kis eligazítás és az elmélet sosem árt, aztán mehet a csapatás, de csakis instruktori felügyelettel. A legtöbb kolléga és az ügyfelek is ezen a rendezvényen láthattak élőben először GLC-t
Az új Mercik jók. Az S-osztály 2013-as bemutatása, aztán a tavaly kihozott C-osztály egyértelműen megmutatja, hogy nagyjából mit is gondolnak Stuttgartban a prémiumautókról, így a kétezertízes évek közepén. A klasszikus vonalú, de nem feltétlenül múltidéző külső formák megosztották a közönséget, de mára elültek a negatív felhangok. Talán évek óta most lehet a leginkább boldog az a vásárló is, aki egy egy sokkülős felnis, fabetétes, világos belsejű, szalon hangulatú luxusautóra vágyik. És az ő komplett ellentéte is, aki hideg fémekkel berendezett, sportüléses, hatalmas felniken guruló verdát akar. Az elegáns és a sportos vonal egyszerre, egymás mellett megállja a helyét, a Mercedes meg megtalálta végre a saját útját. Autói nagyon mások, mint a fő konkurens Audi és BMW modelljei, és ez így is van rendjén. A mai új Mercikbe ülve ugyanakkor hamar ugyanolyan otthonosan érezhetjük magunkat, mint azokban a régiekben, amiknek a minősége máig élteti a márka jó hírnevét.
Az országúti modulon banálisnak tűnő, de sajnos sok sofőrnek új igazságokra derülhet fény. Ez akkor nem baj, ha minél többen részt tudnak venni ilyen vezetéstechnikai tréningeken
A C-k és a CLA-k is nagyon jól mozognak a drivingcamp gyors körén, de az igazi élvezet az AMG-kkel nyomni. Sokkal több van bennük, mint amit az átlagsofőr (így én is) kiautózhat, pláne közúton. Az érzés mégis magával ragadó
Igen erős a SUV-kínálat. A kompakt GLA-val kezdve a Mercedes mára egy öttagú modellkínálatot alakított ki szabadidő-autókból. Ezek közül a GLA-t nevezhetjük akár crossovernek is, bezzeg a nagy és legendás ős, a G-osztály esetében nem kell gondolkodni, hogy rögtön rávágjuk: az az igazi terepjáró. Az átnevezési hullám még nem ért véget, a nagy GL-t a modellfrissítéskor váltó GLS-t épp a napokban láthattuk, de alapjaiban nem fog megváltozni a leginkább Amerikának szánt modell. A harmadik szériás ML már GLE, legforróbb változata a GLE Coupé, amit már AMG változatban teszteltünk. Én eddig nem próbáltam, de azt kell mondjam, tetszett az ereje és az összeszedettsége is. A drivingcamp szűk kanyarjaiban is jól mozgott. A GLE Coupénál kisebb, olcsóbb és szolidabb is a GLC, talán emiatt is tetszett annyira az év egyik Mercedes újdonsága. A GLK-t váltó modell és az alapjait adó C-osztály szerintem a ma kapható két legjobb termék csillaggal az orrán.
Nem elég, ha felmegy, le is kell jönnie. Odafelé a 4ETS trakciórendszer, visszafelé meg az állítható sebességű lejtmenetvezérlő segít
Mik ezek az épített akadályok? Gondoltam én, aztán meg csak néztem, hogy hűha, mi lesz itt. Ami a G-nek alapáron gyerekjáték, az a GLE terepcsomagos változatával is teljesíthető feladat
A felülmúlhatatlan kocka és a többiek. A program része volt, hogy instruktorokkal olyan terepakadályokon lépdeltünk át a SUV modellekkel, hogy csak néztünk. Ez az a programpont, amit senkinek nem ajánlanánk otthoni kipróbálásra. Gyakorlás és a segítő rendszerek pontos ismerete nélkül hiába van ott a 4Matic modellek 4ETS trakciórendszere, meg az intelligens lejtmenetvezérlő. Instruktoraink elmagyarázták, hogy elektromos fékdifferenciállal és a rendelkezésre álló, vagy adott esetben légrugóval növelhető hasmagassággal is elmennek ezek az autók szinte mindenhol. A lényeg, hogy finom gázpedálkezeléssel egyértelmű utasítást adjunk, így az autó meg tudja osztani a nyomatékot és a legjobban tapadó kerekeknek át is képes azt adni. Ahova ez sem elég, oda kell az elektronikusan kapcsolható differenciálzár, amiből a G-osztályban három is van - tengelyenként egy, illetve még egy középen. Az opcionális terepcsomagokkal meg a kínálat szabadidő-autói is igazi terepjárókká válhatnak.
A rántópad sosem téved, csak az ember lehet lassú. A gyakorlás mindenkinek jót tesz, a Mercedesek meg ott segítik a sofőrt, ahol csak tudják
AMG-t a mindennapokra! A BMW után a Mercedes is meglépte azt, hogy az alapváltozatok és a kőkemény sportmodellek között több fokozatban kínálja sportosabb autóit. A Mercedeseket lehet kérni Avantgarde változatban, álló helyett a hűtőmaszkra szerelt csillaggal, hozzá egy sportfutómű és kész is a diszkrét sportosítás, fiatalítás. Ha ennél többre vágyik az ember AMG sportcsomagot is kérhet két részben, lehet csak külsőt rendelni nagy felnikkel és mély kötényekkel, de a sötét tónusú belsőt akár ki is lehet hagyni. Eddig voltak a kőkemény AMG változatok, de már végre itt van ezeknek a napi használatra szelídített változata is. A C-osztály esetében a Mercedes-AMG C 63 alá pozicionált ilyen modell a C 450 AMG Sport 4Matic. 476 lóerős V8-as helyett benne 367 lóerős, felöltött, 3 literes V6-os dolgozik. Nyomatéka 520 Nm, amit 2000 és 4200 között főtengelyfordulaton szállít. Az AMG motortuningot AMG fékek és futómű teszik teljessé, és a külső-belső optikai tuning is magáért beszél.
A C-osztály nagyon finom a V6-os benzinessel, pláne ha az a 450 AMG
A C 450 AMG az új kedvencem. Hogy mindez mire elég? Nos, a drivingcamp nagy körén próbálva mindenre. Összkerékhajtásával abszolút támogatólag viselkedik, csodás a fékje, gyors a váltója és bár a sima C 400 is nagyon tisztességesen mozgott ugyanitt, az AMG tuningos változaton érződik, hogy jól bírja ezt a fajta strapát. És közben vidáman nagyokat durrog a négy kipufogóvégén át. 4,9 másodperc alatt van százon, a padlógázas gyorsítások szédítőek. Más ha valamit te csinálsz, vagy veled csinálják, így nem csoda, hogy egy enyhe hányinger mellett meg is szédültem, miközben kollégám játszi könnyedséggel fűzte a kanyarokat. A C 450 AMG-ben az a legjobb, hogy egy átlagsofőr is pár perc alatt nagy királynak érezheti benne magát, ha viszont meg tudjuk állni, egész szolid maradhat. A gyári vegyes fogyasztása lehet 7,9 liter is, az alapára meg "csak" 17,3 millió forint, ami a tudásához képest baráti ajánlat, például a csak 326 lóerős BMW 340i 14,4 milliójához képest.
Hmmm biztos jó a C450 főleg hogy az AMG futóművét kapja viszont ha csak lóerőre megyünk és mindennapi használatra ” nem kell megvenni kötelezően a 18 as kereket ” akkor jobb választás lehet egy C400 + Brabus Chipp a maga 400 lóerejével és 550 nm nyomatékával sokkal erősebb mint a C450 mindezt bruttó 5.000 euróért … és még spórolunk is párezer eurót a C450 árához képest .