Hirdetés

Ha lemerült az akkuja, akkor vizet és áramot termel

Árammal és hidrogénnel is tölthető a Mercedes-Benz GLC F-CELL

A Mercedes-Benz már gyártásba kerülő modellként mutatta be a Frankfurti Autószalonon a GLC F-CELL szabadidő-autót, ami a világ első konnektorról is tölthető üzemenyagcellás hibridje.

147 kW (200 lóerő) teljesítményű, 350 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a már gyártásra kész Mercedes-Benz GLC F-CELL-t

A 20 colos felnikre állított, s a GLC széria többi tagjánál valamivel kisebb csomagterén túl szinte azokkal egyező használhatóságot adó GLC F-CELL belső égésű motor nélküli. Hajtását 200 lóerős villanymotor adja, ahhoz az energiát pedig egy 13,8 kWh-ás lítium-ion akkumulátor, ami konnektorról, illetve Type2 csatlakozós publikus töltőről is táplálható. Mivel a fedélzeti töltő 7,2 kW-os, a töltés legalább 1,5 óra, sima konnektorról viszont ennek nagyjából háromszorosával kell számolni. A csupán elektromos hatótáv 49 kilométer, ha viszont lemerül az akkumulátor, a GLC F-CELL esetén hidrogén üzemanyagcella termeli az áramot – a csomagtérpadlóba épített akkumulátorba. A hátsó ülés alá és a kardánalagút helyére épített tartályok 4,4 kilogramm hidrogén tárolására alkalmasak, ezzel a GLC F-CELL összesített hatótávja 437 kilométer.

Hirdetés

Oldalról hidrogénnel, hátulról árammal tölthető. Előbbi 3 perces töltéssel 400, utóbbi legalább 1,5 óra alatt 49 kilométer hatótávot ad

Mindkét hidrogéntartály karbonszállal erősített, a hidrogént legfeljebb 700 bar nyomáson tároló, természetesen a Mercedes-Benz biztonsági előírásainak megfelelő. A hidrogén tankolása mintegy 3 percet vesz igénybe, a már gyártásra kész modellként kiállított GLC természetesen fedélzeti rendszerén, illetve az autóhoz fejlesztett applikációban akár okostelefonunkon is mutatja, hogy hol találunk hidrogén-töltőállomást. Tömeg és menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölt a gyártó, de azt ígérik, az F-CELL verzió vezethetősége nem más, mint egy hagyományos GLC-é. Üzemanyagcellás üzemben az emisszió vízpára. Az alábbi videó főszereplője is bizonyára vízből kortyol, nem pedig pálinkából.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    Ez a 4 perces hidrogén tankolás módfelett érdekes. Nemrég még a Mirai kapcsán azok a hírek terjedtek, hogy 5 kg hidrogént 40-50 perc alatt tud tankolni. A Mercinél feltaláltak valamit, amire a japánok nem bírtak rájönni?

Vélemény, hozzászólás?