Hamilton újabb rajt-cél győzelmet ünnepelhetett a Hungaroringen
F1, Magyar Nagydíj: Hamilton a hungaroringi futammal közelebb került újabb világbajnoki címéhez
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája saját szavai szerint az esőnek is köszönhette pole pozícióját, a futamot viszont nem érte el a vihar, végig kánikulában ment, Hamilton pedig maradt az élen.
Lewis Hamilton élete hatodik hungaroringi győzelmét ünnepelhette, a képen a második helyezett Sebastian Vettellel, aki a világbajnoksági pontversenyben 24 pontos lemaradással követi (MTI Fotó: Kovács Tamás)
A 33 éves Hamilton rekordot jelentő, hatodik alkalommal győzött Mogyoródon, az idei szezonban ötödször, pályafutása során 67. alkalommal állhatott a dobogó felső fokára. Másodikként Sebastian Vettel futott be, míg a harmadik helyen Vettel csapattársa, a finn Kimi Räikkönen végzett.
A start előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek meg Sergio Marchionnéról, a Ferrari szerdán elhunyt elnökéről. A rajtnál Hamilton meg tudta tartani a vezető pozíciót, mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas igyekezett kivédeni a két Ferrari támadásait. Előbb Kimi Räikkönen próbálta megelőzni honfitársát, majd miután a kettes és a hármas kanyar között Vettel átvette a harmadik helyet, ő eredt Bottas nyomába. Az első kör végén így Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három helyezett sorrendje.
Hamilton nem csak a pole pozíciót szerezte meg, azt meg is őrizte a futam végéig, a levegő hőmérséklete 34 Celsius fok volt, az aszfalté 50 feletti
Hamilton a tizedik körben már négy másodperccel vezetett Bottas előtt, közben a negyedik pozícióban száguldó Räikkönen arra panaszkodott a csapatrádióban, hogy problémája akadt a kulacsával és nem tud inni. A Ferrari boxából megerősítették, hogy a finn pilóta kulacsát elfelejtették csatlakoztatni, így Räikkönen a futam ideje alatt nem fogja tudni pótolni az elveszített folyadékot. A levegő hőmérséklete 33 fokos volt, a pilótafülkében ülve ez nagyjából 70 Celsiust jelent. Räikkönen a 14. körben kiállt a boxba kereket cserélni, a Mercedes pedig egy körrel később kihívta Bottast. A huszadik körben Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három sorrendje. A címvédő autójára csak öt körrel később raktak friss abroncsokat, de az élre kerülő Vettelt még ezután is kint tartotta a pályán csapata, hogy minél jobban növelje a különbséget. A 32. körben 14.5 másodperc volt az előnye, de amikor a 39. körben a boxba hajtott, ez már csak 7.8 mp volt, mert a lekörözéseknél többen is feltartották.
Időközben Räikkönen ismét kereket cserélt, a legtovább Daniel Ricciardo várt, ő a 45. körben állt ki, a negyedik helyről, és csak egy pozíciót veszített. Húsz körrel a vége előtt már körvonalazódott, hogy amennyiben baleset vagy műszaki hiba nem történik, a harmadik helyen haladó Vettel számára csak a második Bottas megelőzése lehet reális, mivel az éllovas Hamilton előnye egyre nőtt.
Bár a címvédő Hamilton vezet a világbajnokságban, a hungaroringi győzelem 2004 óta nem járt együtt vébé-címmel
A hajrában Vettel nagy lendülettel támadta Bottast, aki bár lassabb volt, a végsőkig próbálta őrizni pozícióját. A német versenyzőnek végül sikerült megelőznie finn riválisát, de a két autó a manőver közben összeért, a Mercedes első szárnyának jobb széle letört, a Ferrari bal hátsó gumija azonban sértetlen maradt.
A világbajnokságban most 24 pontos előnnyel álló Hamiltonnak ez volt pályafutása 220., míg Vettelnek 210. Forma-1-es futama. Hamilton számára ugyanakkor intő jel lehet a Hungaroringhez kapcsolódó érdekes statisztikai adat: 2004 óta a Magyar Nagydíj győztese az adott évben egyszer sem tudott világbajnokságot nyerni.
A vb egy hónap szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik Belgiumban.
Végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km):
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:37:16.427 óra
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 17.123 másodperc hátrány
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 20.101 mp h.
- Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 46.419 mp h.
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 50.000 mp h.
- Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:13.273 perc h.
- Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
- Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1 kör h.
- Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
- Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1 kör h.
- Nico Hülkenberg (német, Renault) 1 kör h.
- Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
- Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1 kör h.
- Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 2 kör h.
- Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 2 kör h.
- Lance Stroll (kanadai, Williams) 2 kör h.
Pole pozíció: Hamilton
Leggyorsabb kör: Ricciardom 1:20.012 perc
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Hamilton | 213 | 1. | Mercedes | 345 |
2. | Vettel | 189 | 2. | Ferrari | 335 |
3. | Räikkönen | 146 | 3. | Red Bull | 223 |
4. | Bottas | 132 | 4. | Renault | 82 |
5. | Ricciardo | 118 | 5. | Haas | 66 |
6. | Verstappen | 105 | 6. | Force India | 59 |
7. | Hülkenberg | 52 | 7. | McLaren | 53 |
8. | Magnussen | 45 | 8. | Toro Rosso | 28 |
9. | Alonso | 44 | 9. | Sauber | 18 |
10. | Perez | 30 | 10. | Williams | 4 |
Forrás: MTI
A magyar nagydíj általában tipikusan az a futam, ami alatt az ember hajlamos lehet elbóbiskolni, nem az évad legizgalmasabbja, de meglepően sok előzés volt, bár főleg Danny Ricciardo “szállította” őket. Palvin Barbi már sokadik alkalommal hozott szerencsét Hamiltonnak 😀