Hatótávolság-verseny

Meddig juthatunk el 5000 forintból?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dízel? Benzin? Esetleg a gáz? Megnéztük, melyik autóval hová utazhatunk el 5000 forintért megtankolva.

A német autóklub (ADAC) nemrégiben tíz modellt rangsorolt aszerint, meddig jutunk el velük adott összegért megtankolva. A fogyasztási adatokat a saját, mintegy 250 modellt tartalmazó eco-tesztjükből vették az ADAC szakemberei. Ezen felbuzdulva mi is elkészítettük elméleti tesztünket, de kissé máshogyan. Frankfurt helyett Budapest nulla kilométerköve volt a kiindulópont, és azt néztük meg, hogy hová jutunk el, és onnan vissza is 5000 forintért megtankolva. Megtartottuk az ADAC tesztjének tíz autóját, de a németek első két helyezettjét (Fiat Panda 1,2 CNG és VW Passat 1,4 TSI EcoFuel) a földgázüzem hazai rendezetlensége miatt „diszkvalifikáltuk”. Helyettük a dízelpiac két jellemző szereplőjét állítottuk harcba. Számításainkat az ADAC tesztfogyasztási adataira alapoztuk, de harminc euró helyett ötezer forintért tankoltunk, a június 14-e óta érvényes átlagárakon.
ÜzemanyagÁtlagár (2010.06.14.)Mennyiség (5000 Ft-ért)
95-ös benzin342 Ft14,62 l
gázolaj325 Ft15,38 l
bioetanol241 Ft20,75 l
LPG180 Ft27,78 l
CNG220 Ft22,72 kg

A német tesztben a két legjobb autó CNG-s, vagyis földgázüzemű. A Fiat Panda és a VW Passat Variant jóval messzebbre jutna ötezer forintból, mint a legjobb dízel. Ám kizártuk őket, ugyanis hazai CNG-s kúthálózat gyakorlatilag nem létezik. Csupán Szegeden és Győrben, az Égáz-Dégáz által üzemeltetett nyilvános gázkutakon tankolhat az autós. Ezekben a nagyvárosokban gázüzemű buszok járnak, ezért építették ki a kutakat. Budapesten a Főgáz saját autói számára tart fenn egy kutat, amely azonban nem nyilvános. A közel 900 németországi kúttal szemben ez a kettő nem biztosít normális ellátottságot a magyar fogyasztóknak, ezért ritka nálunk a földgázos autó. Egy „gyakorló” CNG-s honfitársunk elmondta, hogy a szlovák határ mellett lakik, és a túloldalon lévő buszgarázsoknál tud tankolni. Arról is beszámolt, hogy gyárilag földgázos autóját nem tudják itthoni márkaszervizben javítani, de még a vizsgáztatás sem megoldott: benzinesként műszakiztatják, miután minden alkalommal kiszereltetik belőle a gázrendszer elemeit… Pedig a CNG-üzem a benzinesnél mintegy 80 százalékkal kisebb környezetszennyezést okoz, és jóval olcsóbb annál (mi a szegedi, 220 forintos kilogrammonkénti árral számoltunk a győri 250 Ft helyett). Környezetkímélő volta és kedvező ára tehát indokolná hazai elterjedését, erre azonban a közeljövőben nincs remény. Ezért végül versenyen kívül szerepeltettük a két CNG-s autót.
A papírformának megfelelően a teszt győztesei nem benzinesek lettek, hanem dízelautók és egy LPG-s (autógázzal hajtott) kocsi. Az sem váratlan, hogy a benzinesek között egy hibrid szerepelt a legjobban. A győztes a Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline lett, 375 megtehető kilométerrel (4,1 l/100 km). A második helyezett Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium 8,13 litert fogyaszt autógázból (LPG), így az előírt összegből 342 kilométert tehet meg. A harmadik megint egy dízelautó: a Fiat Panda 1.3 JTD MJet 16V Emotion 4,63 literes fogyasztással, 332 kilométeres hatótávot produkálva. Épphogy lemaradt a harmadik helyről a legjobb benzines, a Toyota Prius, amely 319 kilométert megy ötezer forintból.
Szintén kis különbség, mindössze hét kilométer van a kétliteres dízel (VW Passat Variant) és a tesztben legkisebb motorral induló benzines kisautó (Chevrolet Matiz) hatótávolsága között. A bioetanol (E85) hiába olcsóbb száz forinttal a 95-ös benzinnél, fogyasztástöbblete a sereghajtók közé száműzte a Saab 9-3 BioPowert: közel 11 literes fogyasztásával 200 kilométert sem tud megtenni egy ötösért. A hátul kullogó három autó vagy nehéz, vagy bivalyerős, vagy mindkettő. Automata, dízel Land Rover Discovery-vel vagy a (természetesen benzines) Corvette C6-tal szinte ugyanaddig jutunk el. A teszt utolsója, a hibrid BMW X6 a C6-nál is hajszálnyival több benzint kér. Persze, hiszen a hibridhajtáson nyert fogyasztás-előnyét megissza a többletsúly és a nagyobb légellenállás.
A térkép ide kattintva letölthető PDF formátumban!
HelyezésModellÜzemanyagÁtlagfogyasztás /100 kmMegtehető távolság
1.VW Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline 105 LEgázolaj4,10 l375 km (Miskolc)
2.Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium 92 LELPG8,13 l342 km (Szeged)
3.Fiat Panda 1.3 JTD MJet 16V Emotion 69 LEgázolaj4,63 l332 km (Mosonmagyaróvár)
4.Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive 136 LE95-ös benzin4,59 l319 km (Kisújszállás)
5.VW Passat Variant 2.0 TDI Highline DSG 140 LEgázolaj6,71 l229 km (Paks)
6.Chevrolet Matiz 1.0 SX 67 LE95-ös benzin6,59 l222 km (Balatonfűzfő)
7.Saab 9-3 Sportcombi 2.0t Biopower Vector 200 LEbioetanol10,98189 km (Várpalota)
8.Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE Aut. 245 LEgázolaj10,44147 km (Cegléd)
9.Corvette C6 Coupé 437 LE95-ös benzin11,82124 km (Rétság)
10.BMW ActiveHybrid X6 486 LE95-ös benzin11,88123 km (Gárdony)
Versenyen kívülFiat Panda 1.2 8V Natural Power 52 LECNG4,41 kg515 km (Körmend)
Versenyen kívülVW Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline DSG 150 LECNG4,85 kg468 km (Nyíregyháza)


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Nekem van egy 1968. évi Trabantom. Egy hengerrel 3-4 liter körül van a fogyasztása, ekkor a max sebesség 30 km/h, de ha megy mindkét henger akkor a fogyasztás lemegy 1-2 liter körülire és a sebesség pont a duplájára nő. Már többször mértem, ezért az adatok valósak.
    Ám, ha előveszem az 1985. évjáratú UAZ 452 típust, akkor aztán nyitva marad a buksza, mert az 22 liter körül csipeget. Viszont az fényszóróval előre jön ki a ganyéból.
    Na ezt űbereljétek nagyotmondással!

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Szia! Az semmi 😀 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999 es 379.000KM rel 180 as tempó mellett 5.4 a fogyasztásom! 🙂 Szidhatjátok szar olaszozhattok 😀 Engem nem érdekel de eddig 250.000FT ot költöttem rá 🙂 11 év alatt 🙂 Hozzá teszem egyszer nem hagyott cserben mig barátnöm STIFTJE 2008 as 29 szer hagyott cserben a 11 literes fogyasztásával! 😀 Elegem van a Japán Német autósok szitkolozásaibol! Emberek felkéne ébredni az Alfa Romeo nem csupán szerelem hanem egy életérzés!

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    csak a gazdadok bírnak benzint tankolni: :Fecó,Viki,stb. őket nem érdekli a KIS ember nagy problémája. én lpg-vel járok suzuki sx4 (tudom nem autó) szemetekben. autopálya 130+klima 8.2l/100km-er. ez 15.2 ft/km er városon kívöl 90-100 al 7,1 liter/100km-er ez 13.1ft/km-er……..nekem megéri! igy 5000ft-ból 330–380km-ert tudok menni

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Anak aki leszolja a Suzuki Swiftet
    Nekem egy 1.3-as 16 szelepes sedanom van
    kicsit megpiszkálválva és 6, 6.5 literel járom
    németországt 170-180-as tempóval.

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Nekem egy BMW 330 D van a 204 LE. van suzukis ismerősöm és neki is 7 alatt nem megy. de az enyém városban tényleg 7 et eszik ha nagyon csak arra figyelek 6.7 et is mértem de ahhoz sok szerencse kellet kevés forgalommal autópályán 4.6 l/100km ot mértem hosszútávon 100 nál 130 nál pedig 5.6 l/100km sokat járok külföldre legalább havonta 1 szer szóval adatok valósak !!

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Nekem van egy Citroen berlingo 1.9D
    Már ennél a primitiv autónál is tapasztaltam hogy a mennyiség sokszor nem jelent hosszabb távú autózás.

    Mikor másfél évvel ezelőtt 250-260 Ft körül volt az üzemanyag teszteltem a verdát ezzel a módszerrel.
    A metrónál 5000 ért 248Ft/L áron 20.16L üzemanyagot kaptam ami 234 Km re volt elég ami rendkivül magas fogyasztásnak bizonyult. 8.6l/100Km vegyes
    3 nap múlva tankoltam az ÖMV-nél szintén 5000-ért 257Ft/L áron 19.4L üzemanyag ment az autóba és 313 Km-re volt elég. Ez nagyjából 6.3l-es fogyasztásnak felel meg.

    Szóval nem igaz az a mondás sokszor az a drága ami olcsó.

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Nem is értem hogy az én Audi 100 2.8 quattro- mat miért nem tették bele…XD Simán elmegyek 14 literből a városban…
    Szerencsére nekem nem létszükséglet az autó.

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Nem is értem hogy az én citroen saxo 1.5-met miért nem tették bele? 3.2 liter-t eszik 60kmh-nál 😀
    Persze így csak az idióták használják. Nálam vegyesbe 4.4-et eszik.
    Ha valaki az uj swiftel városban elmegy 7 liter alatt, annak ezentúl én tankolom. 😀

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Azon nem csodálkozom, hogy Bluemotion VW nyerte a tesztet, hisz fogyasztásban a VW mindig is élen járt. De nem értem, hogy hol marad a VW Lupo 3L a listából? Volt valami megkötés évjárat szempontjából? VW Lupo 3L-ből azért van még az utakon rendesen és 510 km megy el a tesztben említett diesel mennyiséggel 110 km/h átlagsebességgel. Heti rendszerességgel járok vele a balatonra, mindig az M7re feklhajtástól mérem az átlagot, és 140nél 3.9 szokott lenni, azért ez veri a cikkben említett mezőnyt VASTAGON.

  • 2017.11.01. at 05:07
    Permalink

    Üdv!

    Abban szeretném a segítségüket kérni, hogy nem tudják-e váletlenül, a ’93-mas oyota mr2-nek a gyári és a tényleges fogyasztási adatait? Tervezem egy vásárlását, de nagyon eltérő infókat kapok. Valamint, ha van egyéb hibája, annak is örülnék.
    Előre is köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?