Hazánkba is megérkezett az új Hyundai i10
Új Hyundai i10: turbómotor nélkül, 3,349 millió forintos alapárral lépett a hazai piacra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon is debütált az új Hyundai i10. Turpisságok, turbómotor és hibridrendszer nélkül, józan méretekkel hoz szerény fogyasztást.
A Hyundai legújabb modellje most a paletta legkisebbje, az i10-es. Elődjénél hosszban alig, mindössze 0,5 centivel nagyobb, de tengelytávja 4 centivel nőtt. Magassága 2 centivel apadt, szélessége ennyivel nőtt
Michelisz Norbi a hétköznapokon a fehér Santa Fe-vel jár, Kiss Ramóna a fekete Tucson N-Line-nal
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3670 | 1680 | 1478 | 2425 | 256-1050 |
Kevesen választanak hazánkban miniautót, hiszen nem tud olcsóbb lenni, mint egy hasonlóan felszerelt, egy kategóriával nagyobb kisautó, pedig városban rendkívül praktikus a szerényebb parkolóhely-igény
A korábbinál érezhetően tágasabb és igényesebb a beltér. Alapáron csak hifielőkészítés jár, de a bázisverzió kivételével online kapcsolatos, a navigációs címeket okostelefonos alkalmazásból is fogadó rendszer is elérhető
Mindkét motorhoz kérhető robotizált váltó - egységesen 300 ezer forintért
1.0i | 1.25i | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 998 | 1197 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (robotizált/5) | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 67 (5500) | 84 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 96 (3750) | 118 (4200) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,8 (17,8) | 12,6 (15,8) |
Végsebesség [km/h] | 156 (156) | 171 (171) |
Fogyasztás - WLTP [l/100 km] | 4,5-4,8 | 4,6-4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 122-126 | 117-132 |
Érdekes, izgalmas részletek is kerültek a karosszériára. LED menetfény és automata fényszórókapcsolás alapáron jár
A legolcsóbb új i10-es 3 349 000 forintról startol, egyebek mellett alapáron sávtartó-asszisztenssel, a sofőr éberségét figyelő rendszerrel, automata fényszóró és távfénykapcsolással, LED-es menetfénnyel, elektromos első ablakokkal és központi zárral, de légkondicionáló nélkül. Utóbbi a távirányítós központi zárral, a "bicskakulccsal" és a gyári riasztóval, valamint az MP3-olvasós, USB-csatlakozós hifivel együtt 300 ezer forintért kapható meg, a négyhengeres motor felára 200 ezer forint. Az alap Life szinthez mérten mindössze 350 ezer forintos felár az említett csomagon túl kihangosítót és multifunkciós kormányt, valamint állítható magasságú vezetőülést, visszagurulásgátlót, színezett üvegeket és kilincseket, külső tükröket, továbbá sminktükröt adó Comfort csomag. Ehhez műár egyébként elérhető a bevezetési "Launch csomag", ami 400 ezer forintért nagyon sok extrát, például tolatókamerát és alufelniket is ad. Aki még többre vágyik, az alapverzióhoz mérten 800 ezer forintért kérheti a Premium csúcsfelszereltséget is, de jó hír, hogy már az alap is extrázható, 95 ezer forint hozzá például az első ülések és a kormánykerék fűtése. A Hyundai 5 éves, kilométerkorlát nélküli garanciája minden i10-hez is alapáron jár.
Alaphelyzetben is egész nagy, 256 literes, ülésdöntéssel több mint egy köbméteres a csomagtér
A bázisverzió 3 349 000 forintba kerül, a négyhengeres, robotváltós, Premium ellátmányú csúcs 4 649 000 forintba, persze néhány extrával az 5 milliós vételár is elérhető. Ezzel egy miniautó a hazai piacon nehezen emészthető, de fontos tudni, mi még így is olcsóbban kapjuk az új i10-est is, mint Nyugat-Európa