Hazánkba is megérkezett az új Toyota Hilux, megnéztük

Félezer newtonméterrel erősít a világ kedvenc pickupja, íme az új Toyota Hilux

A pickup nálunk még ma is a vállalkozók olcsó "nagy SUV-ja", ennek megfelelően a jól felszerelt, csúcsmotoros verziók is jól fogynak belőlük. Ilyennel erősít most a Toyota Hilux.

Hiába a világ kedvenc pickupja a Toyota Hilux, a kényes magyar vevők ízlésének eddig nem volt elég megfelelő, hiszen 2,4 literes turbódízelmotorja "csak" 150 lóerőt tud mozgósítani. Az Invincible csúcsverzió persze így is épp elég ütős volt, ám a hazai pickup-piacon van egy igen jelentős, az eladások mintegy felét adó szegmens, amely úgy tartja, 200 lóerő alatt nincs élet, így aztán hiába növelte idén 30-ról 35 százalékosra piacrészét a Toyota a pickupok között, a Hilux még mindig csak második az első félévben, igaz, már szerény lemaradással. Változást hozhat ugyanakkor a második félév, ugyanis már a nyár végétől megnyílhat a rendelés a jelenleg nyolcadik generációjánál tartó, 1968 óta hódító Toyota Hilux frissített változatára, ami immár egy 2,8 literes, 204 lóerős, 500 Nm nyomatékú turbódízelt is kínál.
Hirdetés
A frissítés persze nem csak egy új motort hozott. A 2015 óta velünk lévő és 2017-ben már frissített nyolcadik generációs Hilux egy minden eddiginél erőteljesebb karaktert adó hűtőmaszkot kapott. Bár leginkább csak az autó frontja és a hátsó lámpák változtak (az új fényszórókhoz hasonlóan full LED-esek), ám egy pickup esetén ennyi pont elég ahhoz, hogy új modellnek tűnjön. Beszélhetünk természetesen 3 új színről (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) és friss 18 colos alufelni-szettről is, ahogyan az utastérben is új a műszerblokk és az infotainment is. Utóbbi immár Apple CarPlay-t és Android Auto-t is kínál - már a második, Active felszereltségi szinttől. Feljebb akár 9 hangszórós, 800 wattos zenei teljesítményt adó JBL hifi is elérhető. Kulcs nélküli nyitás-indítás, bőr kárpit ugyanúgy rendelhető, ahogyan eddig is. A 2,4 literes dízelre hengerenként egy-egy deciliternyi plusz lökettérfogattal és 54 lóerővel, valamint 100 Nm nyomatékkal licitáló, összességében 2,8 literes, 204 lóerős és 500 Nm nyomatékú új dízel a 12,8 másodperces 100-as sprintet kereken 10 másodpercre apasztja, míg vegyes fogyasztási értéke még mindig csupán 7,8 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 204 g/km. Az új motor a leginkább népszerű duplakabinos mellett az extrakabinos, azaz nyújtott kétajtós Hiluxhoz is elérhető, mindkettőhöz kézi és automata (egyaránt 6 fokozatú) váltóval is. Hogy terepen ügyes a továbbra is létraalvázas Hilux, az nem lehet kérdéses, hiszen kapcsolható összkerékhajtást, 29 fokos első és 26 fokos hátsó terepszöget ad, hasmagassága 7 mm híján 30 cm, gázlómélysége pedig 70 cm. A kényelem érdekében felfüggesztése elöl-hátul új lengéscsillapítókat kapott, áttervezett laprugói is jobb komfortot ígérnek, de igen, a Hilux az 1 tonnás terhelhetőség és a 3,5 tonnás vontatási kapacitás érdekében továbbra is laprugós. A hajtáslánc újdonságai, hogy a kétkerékhajtású verziók elektronikus fékdifferenciálzárat is kapnak. Érdekesség az is, hogy míg a motor alapjárati fordulatszámát a korábbi 850-ről 650 1/percre apasztották, az új elektronikus gázpedál finomabb adagolhatóságot ígér. Szokás szerint frissült a menetstabilizáló elektronika (VSC) szoftvere is.
Hirdetés
Ha frissítés önmagában nem lenne elég, a csúcsmotorhoz hasonlóan a két hosszabbik (extra és dupla) kabinhoz elérhetően továbbra is elérhető az Invincible csúcsverzió, ami kifejezetten a "kettős célú", részint szabadidős használatra szánt felszereltség. Sok más mellett egyedi első lökhárítóval, exkluzív hűtőmaszkkal, kartervédővel és kerékjárat-szélesítésekkel, valamint exkluzív műszeregységgel és beltéri elemekkel különbözik a többi Hiluxtól, sőt még egyedi okoskulcsot is kap. A duplakabinos Invincible továbbá utastéri kék LED hangulatvilágítást is ad az első-hátsó ajtóknál, üléseire pedig kéttónusú perforált bőr kárpitozás kerül. Az új Hilux hazai árlistája és rendelhetősége a nyár végére várható, az első példányok beérkezése pedig az év vége felé esedékes csak, ám a Toyota mégis úgy gondolja, van annyira potens ajánlat, hogy akár a hazai piacon is visszaszerezheti a piacvezető címet. Talán azért is, mert a kifutó verzió is elég jó ajánlat a duplakabinos kedvezményesen 6,785 millió forintos (nettó) alapárával, ráadásul ezeket készletről tudják adni. Akinek pedig az új, izmosított verzió a vágya, az vélhetően szintén a konkurensekhez mérten kedvező vételárat fog kapni, csak még egy kicsit várnia kell rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.07.12. at 12:53
    Permalink

    Sziasztok!
    Sajnos a Toyota Hilux lemaradása a piacon minimum kettő év. A legjobb a 3 literes volt, de ezt sajnos száműzték a piacról, nagy hiba volt !!! A lemaradás itt kezdődött el,és úgy látom ,hogy nagyon nehéz lesz ezt visszahozni. Ugyanis a mostani 2.4 literes 150LE változat egy vicc. A fogyasztása magas, az Adblue rendszer nevetséges, és a 6 sebességes automataváltó hagy kivetnivalót maga után. Értelmetlennek tartom, hogy hatodikba csak 120-140 km -nél vált el (90km/ora) ,úgy hogy teherautóról beszélünk. Ez a motor , váltó egyesítése nem igazán sikerült, értelmetlenül bőgeti a motort, amit elvileg nyomatékból, simán meg kellene hogy oldjon, de sajnos ez ilyen. A konkurencia előnye már akkora, hogy a Toyotának nagyon nehéz dolga lesz ezt a lemaradást behozni, és személyes véleményem szerint nem is fogja behozni. Ugyanis a hatos váltó maradt, a hátsó laprugóhoz ragaszkodnak, ez a 2.8 literes motor meg már régóta megvolt nekik, de kérdem én, hogy miért csak most jön??? Nyilván az áron is meglátszik majd a nagyobb motor. De ha megérkezik hazánkba, kiszeretném próbálni és leírom a véleményem. Nekem sajnos nagy csalódás volt ez az autócsere,mert a Hilux árából más márkánál extra felszereltségű autót kaptunk volna, de sajnos hűek maradtunk, hiba volt !!! Próba nélkül, soha ne vegyetek autót !!! Régóta ismertük az eladót , és megbíztunk benne , de még egyszer ilyen hibába nem fogunk esni. Ennek ellenére, nem fogom a többi márkát sem előnybe részesíteni, mert ott sem szentek.

  • 2020.07.12. at 13:10
    Permalink

    Uuu ez a globális Toyota formanyelv nagyon undorító. Idehozták az amerikai márkaarculatot – de vajon az amerikai vevőket is importálni fogják hozzá? Ez a Fordnak se jött be.
    Egyébként a 2.8-tól sem esnék hanyatt – a déli földrészen óriási visszahívások meg botrányok voltak a hibásan működő részecskeszűrő miatt, szerintem jobban járnának a Toyotánál ha dieselt is csak a Peugeot-tól licencelnének (a 2.2 HDi bizonyított haszonjármű motor).

  • 2020.07.13. at 22:32
    Permalink

    Ez a pickup szegmens azért eléggé jelentéktelen Magyarországon. Tavaly 5600-5700 db-ot adtak el (az első 9 hónap adatai alapján arányosítva). Ennek fele Ford Ranger. Őszintén szólva nem is tudom mire való. Szokták mondani, hogy mezőgazdasági vállalkozónak. Van egy ilyen ismerősöm, kb. 100 szarvasmarha és sok föld. De ők ha földre mennek, akkor kizárólag traktorral teszik, ha közútra, akkor meg az E Mercivel. Szerintem inkább csak vagánykodni jó. Van egy földmérő ismerősöm, talán nála van értelme, sokszor megy messzireis, terepre is, és a zárt platón viszi a műszereit, de igazából egy nagyobb SUV is jó lenne neki.

    • 2020.07.14. at 22:34
      Permalink

      Nem tudom, nézted-e a “Házasodna a gazda” c. műsort. Minden ott szereplő gazdának volt pick-upja. Még a gazdasszonyoknak is. Leginkább Ranger-ek voltak meg 2000 körüli L200-asok, de most felbukkant egy X-osztály is. Gondolhatod ezek után, hogy az egész országra kivetítve mekkora ez az arány…

  • 2020.07.15. at 10:50
    Permalink

    Nekem nem hiányzott ez a stílus, meg az erősebb motor se annyira, de a futómű hangolásnak örülök. Amúgy nem értem mi a panasz, ez a 2.8-as motor(1GD-FTV) jól sikerült a Toyotánál, sokkal jobb, mint a 3.0 D4D (1KD-FTV), aminek volt egy csomó injektor, dugattyú, tűzkarika problémája. Ez öt éve van az ausztrál piacon, de egy rosszul programozott DPF (ott akkor jelent meg először a DPF) és egy hibás légszűrőtömítésen túl más panasz nem volt rá.

    Azt el tudom képzelni, hogy az automataváltó nem jó, de annyira jó a manuális áttételezése, hogy nekem biztos nem kéne az automata.

    Amúgy ami a piaci igényeket illeti, 2019-ben a Hilux Ausztrália legtöbbet eladott autója volt. (Nem a legnépszerűbb pickup, hanem az összes autó között!) Szóval a Toyotánál asszem nem mi leszünk a fő szempont. Mondjuk a Rugged, meg Rugged X modelleket ide is hozhatnák már, nem az ilyen gagyi Invincible szériákat… De úgy látszik ide jobban kell a sok króm, meg a 18″-os felni a sokgangos automatával. Arra vannak az SUV-k, ez lemezfelnivel, meg MT-s gumival az igazi. 🙂

Vélemény, hozzászólás?