Hibrid menetpróba közben vesztette életét a BMW tesztpilótája

Elvesztette egy tesztpilótáját múlt pénteken a BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pénteken Dingolfing közelében az A92-esen történt a baleset, melyben a sofőr életét vesztette.


Halálos kimenetelű munkahelyi - közlekedési - balesetet szenvedett múlt hét pénteken a BMW egyik tesztpilótája, mikor a cég dingolfingi gyárától nem messze összeütközött egy teherautóval az A92-es autópályán. A beérkezett információk szerint éppen a 3-as széria hibridhajtású prototípusát tesztelte nagy sebességnél. Épp pár előtte haladó teherautót előzött, amikor az egyikük hirtelen sávot váltott, és a sofőr hiába próbálta meg jobbról kikerülni, már nem tudta elkerülni az ütközést, és a szerelvény utánfutója alá csúszott.
Hirdetés
A becsapódás sebessége akkora volt, hogy feltehetően azonnal életét vesztette, a helyszínre érkező mentők és tűzoltók már nem tudtak rajta segíteni. Az autópálya érintett szakaszát a helyszínelés és a műszaki mentés néhány órás időtartamára le kellett zárni,nehezen tudták csak kiszabadítani a teherautó alól a tropára ment prototípust. A rendőrség természetesen vizsgálja a baleset körülményeit, s a nyomozás remélhetőleg választ ad arra a kérdésre, hogy pontosan miként is történt a baleset.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Sajnálom szerencsétlent!! Az igaz, hogy tesztpályán kellett volna tesztelni a kocsit meg nem a teherautók között!!Lehet mondani mindent!!! DE a BMW az nem bevásárló autó nem kell össze hasónlítani középkategóriás autókkal!! A csillagok meg passzolom mire jók amikor a suzuki is 5*-os! Én a BMW-nek köszönhetem az életem +a hülye fejemnek az előzményét ez is igaz, 180-al megcsúsztam elkaptam a fát az ajtómnál és élek! 2 apró vágással amit az üvegtől szereztem! Még aznap vezettem a baleset után szerintem a többi 5*-os után max vittek volna fektetve!!!!

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Egyetértek. Ebben a szituációban senki és semmiben nem élte volna túl.
    A biztosnság relatív fogalom egy autóban. bizonyos tesztek (pl euro Ncap) bizonyos körülmények között bizonyos sebességek meleltt vizsgál szituációkat. Erre megfelel akár egy corsa is már és megkapja az 5 csillagot.
    De a valóság általában nem ezekből a szituációkból áll, mint ez a pálda is mutatja. Vagy túléled vagy nem. ennyi

    Hogy miért gyártanak ilyen autókat? Mert van rá kereslet és megéri. És ha a management az mondja, hogy igény van rá, akkor le is gyártyák és van aki megveszi.
    Nekem sem tetszik a mai autók tervezése, de ebből élek én is.
    Nyugodjon békében a pilota

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Ebben az esetben minden autó elbukna! Ha érdekelné a BMW-t a biztonság, nem gyártana szériában ilyen teljesítményű kocsikat!

    Ha a rutinos tesztpilóta is az életével fizet, akkor egy 20-on éves gyerek (vezetés élménye, magyarázattal) tömeg balesetet csinál 5-6 halottal!

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Ennyit az 5 csillagos töréstesztről. 100 km/h felett már csak a szerencsében bízhatsz. Én is azon a véleményen vagyok, hogy egy autó sebességét tesztpályán teszteljék, a forgalomban meg közlekedjenek úgy, mint mindenki más. Mi lett volna, ha egy olyan autóba durrant bele hátulról ekkor sebességgel, amiben 3 pici gyerek utazik a hátsó ülésen?

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Aki tanulta a KRESZ-t az tudja mikor milyen sebességgel lehet haladni!
    Egy balesethez 2 ember kell, aki hibázik és aki nem tudja kivédeni! Ebben az esetben a gyorshajtás volt a baleset okozója, a tesztpilóta azt hitte halhatatlan egy BMW-ben!
    Egy kis Polski volánja mögött még mindig élhetne!

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    caby!
    Az, hogy a közúton tesztelgetik, akkor is hülyeség, ha a jövőbeli vásárló igényeit akarják szem előtt tartani. Egy nem forgalombiztos járművet, ne engedjenek ki a forgalomba!!!
    Ez már egy szériagyártott kocsi lehetett.

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Egy ilyen balesetet látva, eszembe jut az a sok okos ember, aki a német autópályákat piedesztára emelvén itt is korlátozás nélküli utakat szeretne. Ez a pilóta egy vezetéstechnikailag valószínűleg igen magasan kvalifikált személy, egy hiper-szuper minőségi autóban, mégis egy pilanat alatt olyan szituációban találta magát, amit még ő sem volt képes kivédeni. Akkor mit akarnak az itthoni aszfalthuszárok korlátozás nélküli autópályát?

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Sajnos a teherautók megfelelő körültekintés nélkül egymást előzgetik és ez rettenet balesetveszélyes.
    Egy 80-90-nel elénk vágó teherautó még akkor is halálos lehet, ha csak 130-140-el haladunk.

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Szerintem a teher autók 95%-a életveszélyes,a kötelező ütköző keret nélküli ezeréves f talicskákkal közlekedik sz összes délvidéki fuvarozó.Elkezdhetnék végre a gyorhajtokkal együtt őket is durván büntetni.Jó ideje nem helyezhető forgalomba olyan vontatmány amin oldal és hátsó ütközés gátló nincs,a tudomásom szerint.na persze 2mm-es lemezből dísznek felszereltet is büntetném.Ebben az esetben lehet hogy csökkentette volna az ütközés erejét.A múltkor látam egy videót,német autópályán mivel foglalkoznak a teherautó sofőrök vezetés közben,Tisztelet a kovételnek.Olvas,Feltett lábbal eszik…stb.És akkor jönnek,hogy én szállítom amit zabálsz,meg milyen ruhában járnál.Tudod mit, ilyen áron nem kell,okostojás!rakják vasútr az összeset!!!

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    3 ember és 3 hozzászólás.
    Exus: te egy bunkó paraszt vagy!!!Gondolkod el rajta miért.
    Encore:igazad van, de neki benne van az elvégzendő listában,hogy bárki megveszi már le lett tesztelve.Nagysebességgel is.
    Won:jó ember vagy,igen tesztelik pályán is, de a vásárló sem csak teszt körülmények között fogja tesztelni.Az életben használja majd.

    A 4. ember én:tesztelési szituációkban sok minden még nem szériaérett a kocsikon hanem “na a mai napot kibírja” Nagyon sok példa van erre.A vizsgálatok ki fogják deríteni pontosan mi történt.2-es kép a kocsi félig a füvön félig az úton tehát már próbálta elkerülni a teherautót mert tudta nem fog megállni addig.2 kereke a füvön 2 a betonon fékezett ,pillanatok alatt lecsökkent a fékhatása.A 3. kép a gumi végig nyalta az aszfaltot.Ezen a képen látható az is,hogy még kb 10-15 cm kellett volna jobbra és ma még élhetne.A teszt sofőr nyugodjék békében.

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    [b]Még jó hogy nem egy családi autóton tesztelte a BMW-t.Nem tudom sajnálni aki közúton 200 felett kölekedik és csalódik mikor tolószékben ébred.[/b]

  • 2017.10.30. at 13:59
    Permalink

    Én nehezen tudom elképzelni hogy nem ment gyorsan, minimum 200-al.
    Akkora sebességnél már elég kiszámíthatatlan tud lenni a forgalom változása még a korlátlan sebességű német autópályán is.
    Én egy új A6-os Audival mentem 200 körül ott, és nem voltam meggyőződve róla hogy simán gond nélkül ki tudna bárki kerülni ekkora sebesség felett egy váratlan szituációból. Pedig ez is egy agyonsztárolt német autó volt. (Nem tartom magam versenyzőnek)
    Próba után vissza is vettem 160-ra.

Vélemény, hozzászólás?