Nem csak hajtásláncával, még formájával is kívánatos lehet az ë-mobile
Környezetvédő, hibrid vagy elektromos autóval járni menő dolog, de igazán menőnek nyilván az számít, ha valaki elmondhatja: „Útjára indítottam egy igazán környezetbarát, elektromos hajtású autó fejlesztését és gyártását, 2 év múlva már átvehetők lesznek az első példányok.”. Oroszország második, a világ jelenleg harminckilencedik leggazdagabb embere, a 45 éves Mikhail Prokhorov most az előbbit állíthatja, hiszen miután tavaly 45 százalékkal beszállt a Brooklynban uszkve 200 millió dollárért épített kosárlabda csarnokba és megvásárolta a New Jersey Nets kosárlabdacsapat 80 százalékát, most 198,4 millió dollárt költ egy benzines és elektromos motoros, szerény fogyasztású és olcsó kisautó fejlesztésére.
Ötajtós családi verzió és kupé, valamint dobozos áruszállító is készülhet
A Moszkvában bemutatott ë-mobile műszaki paraméterei egyelőre ismeretlenek, a két- vagy négyajtós, lépcsős- és meredek-hátú, valamint kupé, sőt az orosz piac igényeinek megfelelően dobozos teherautó karosszériával is ígért kisautót a tervek szerint csakis elektromos motor hajtja. Akkumulátort egyelőre egyáltalán nem említenek, benzines, forgódugattyús motorja közvetlenül az elektromos motort hajtaná. Így a Toyota Priuséhoz hasonló, sőt még annál is jobb, 3,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást ígér az 1090 km-es hatótávval és 130 km/órás végsebességgel kecsegtető koncepció. Árát kiviteltől függően 10 000-14 500 dollár, azaz 2-3 millió forint közöttinek jósolják.
Mikhail Prokhorov, Oroszország második leggazdagabbjaként forradalmi autót ígér
A költségek alacsonyan tartása érdekében az alkatrészek zömét Oroszországból, illetve a volt Szovjetunió területéről kívánja megvásárolni Prokhorov. Az eddig leginkább pénzügyi, illetve könnyű- és színesfém gyártásban tapasztalatot szerzett üzletember nem egyedül, hanem a Yavorit, orosz teherautó-gyártóval együttműködésben tervezi a gyártást. Miként autójuk ma még kissé földtől elrugaszkodottnak ígérkezik, terveik is azok. A 2012-ben beindítandó termeléssel első évben 10 000 példányt kívánnak előállítani az ë-mobileból, mellyel az orosz autópiac 0,5 százalékát tudhatnák magukénak. A távolabbi tervek között a nyugat-európai színre lépés is szerepel, nagyjából 2015 környékén, de ahhoz még számos előírásnak meg kell feleljenek. Ha minden a terv szerint halad, Prokhorov elérheti célját, azaz annak a sztereotípiának a lerombolását, mely szerint az oroszok nem tudnak jó autót gyártani.
Legyen szerencséjük!Az orosz autóipar úgysincs most a helyzet magaslatán.De szerintem a 3.9 literes fogyasztás Wankel motorral enyhén szólva hihetetlen,még ha hibrid,akkor is.De ki tudja?