Hibridautó az orosz milliárdostól

2 év múlva jön az ë-mobile orosz hibridautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hibridautót mutatott be Oroszország második leggazdagabb embere - tízezerszám fogják gyártani?

Környezetvédő, hibrid vagy elektromos autóval járni menő dolog, de igazán menőnek nyilván az számít, ha valaki elmondhatja: „Útjára indítottam egy igazán környezetbarát, elektromos hajtású autó fejlesztését és gyártását, 2 év múlva már átvehetők lesznek az első példányok.”. Oroszország második, a világ jelenleg harminckilencedik leggazdagabb embere, a 45 éves Mikhail Prokhorov most az előbbit állíthatja, hiszen miután tavaly 45 százalékkal beszállt a Brooklynban uszkve 200 millió dollárért épített kosárlabda csarnokba és megvásárolta a New Jersey Nets kosárlabdacsapat 80 százalékát, most 198,4 millió dollárt költ egy benzines és elektromos motoros, szerény fogyasztású és olcsó kisautó fejlesztésére.
A Moszkvában bemutatott ë-mobile műszaki paraméterei egyelőre ismeretlenek, a két- vagy négyajtós, lépcsős- és meredek-hátú, valamint kupé, sőt az orosz piac igényeinek megfelelően dobozos teherautó karosszériával is ígért kisautót a tervek szerint csakis elektromos motor hajtja. Akkumulátort egyelőre egyáltalán nem említenek, benzines, forgódugattyús motorja közvetlenül az elektromos motort hajtaná. Így a Toyota Priuséhoz hasonló, sőt még annál is jobb, 3,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást ígér az 1090 km-es hatótávval és 130 km/órás végsebességgel kecsegtető koncepció. Árát kiviteltől függően 10 000-14 500 dollár, azaz 2-3 millió forint közöttinek jósolják.
A költségek alacsonyan tartása érdekében az alkatrészek zömét Oroszországból, illetve a volt Szovjetunió területéről kívánja megvásárolni Prokhorov. Az eddig leginkább pénzügyi, illetve könnyű- és színesfém gyártásban tapasztalatot szerzett üzletember nem egyedül, hanem a Yavorit, orosz teherautó-gyártóval együttműködésben tervezi a gyártást. Miként autójuk ma még kissé földtől elrugaszkodottnak ígérkezik, terveik is azok. A 2012-ben beindítandó termeléssel első évben 10 000 példányt kívánnak előállítani az ë-mobileból, mellyel az orosz autópiac 0,5 százalékát tudhatnák magukénak. A távolabbi tervek között a nyugat-európai színre lépés is szerepel, nagyjából 2015 környékén, de ahhoz még számos előírásnak meg kell feleljenek. Ha minden a terv szerint halad, Prokhorov elérheti célját, azaz annak a sztereotípiának a lerombolását, mely szerint az oroszok nem tudnak jó autót gyártani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 22:49
    Permalink

    Legyen szerencséjük!Az orosz autóipar úgysincs most a helyzet magaslatán.De szerintem a 3.9 literes fogyasztás Wankel motorral enyhén szólva hihetetlen,még ha hibrid,akkor is.De ki tudja?

Vélemény, hozzászólás?