Hivatalos: 300 kilométer hatótávot is tudhat a BMW i3
Folytatódik a villanyautók hatótáv-licitje, a BMW i3 már 300 kilométert adhat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Növelt kapacitású akkumulátorral, ezáltal 300 kilométeres hatótávval is rendelhető már a BMW i3.
Immár növelt energiasűrűségű, 33 kWh-s (99 Ah) lítium-ion akkumulátorral is rendelhető a BMW i3. Akkor is, ha benzinmotorral növelhető (REX) változatról van szó. Maradt a hajtási séma: farmotor, 170 LE, 250 Nm, hátsókerékhajtás
Miként a Nissan Leaf esetén megjelent tavaly ősszel a 30 kWh-s akkumulátorral szerelt verzió, úgy a BMW sem maradhatott ki a hatótáv-versenyből. Míg a Nissan Leaf legfeljebb 250 kilométeres hatótávot tud, a villanyautóként és hatótávnövelős hibridként is rendelhető 33 kWh-s akkumulátoros i3 akár 300 kilométeres hatótávot is adhat.
Legalább 200 kilométert állítólag mindenképp, klímázva vagy fűtve is elmegy
A 22 kWh-s alap akkumulátorral ígért 190 kilométereshez képest tehát több mint 50%-os a hatótáv-növekedés. A gyár azt ígéri, hogy a legzordabb körülmények közepette, klíma vagy fűtés használata mellett is képes lesz 200 kilométeres hatótávra a nagyobb kapacitású akkus i3. Maga az akkupakk amúgy pontosan akkora, mint az alapmodellben, csak az energiasűrűsége nőtt.
Különleges, karbonszálas plasztik karosszériavázának köszönhetően 12,6 kilowattóra az NEDC ciklus szerinti energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve
Változatlanul lenyűgözőek a menetdinamikai értékek, a 170 lóerős, 250 newtonméter (már indulástól elérhető) nyomatékú villanymotorral a 0-100 km/órás gyorsulás 7,3 másodperc, a végsebesség a villanyautók körében jelentős, 150 km/óra. A nagyobb akkumulátorra biztosan jelentős kereslet lesz, hiszen maga az i3 is sláger. Bár nem olcsó (alapáron 11,88 millió forint), tavaly a magánvásárlók körében a legnépszerűbb villanyautó volt hazánkban, a nagyobb kapacitású akkumulátor felára pedig nem vészes: 384 ezer forint.