A múlt héten megérkezett a modellpaletta legfrissebb illesztése, az itthon Dolphin Surf néven forgalomba kerülő kompakt villanyautó. Az újdonság két szempontból is fontos: egyrészt ezen sorok írásakor ez a legolcsóbb hazánkban megvárásolható akkumulátoros elektromos autó. Másrészt lapunk kérdésére a BYD hazai képviselete megerősítette, ezt a típust biztosan gyártják majd Szegeden. Azt egyelőre nem tudni, hogy egy Dolphin Surf lesz-e az első BYD személyautó, amely Magyarországon látja meg a napvilágot, de az igen, hogy az alföldi település mellett készül majd a típus - viszont fontos hangsúlyozni, nem kizárólagos gyártásról van szó, a globális piacot nem is tudná kielégíteni Szeged, még akkor sem, ha teljes kapacitással csak ezt az egy modellt gyártaná. Emellett azt is megtudtuk, hogy a márka a kezdetektől olyan létesítmény felhúzásán dolgozik, amelyben a kapacitást folyamatosan a piaci igényekhez tudják majd igazítani. A gyakorlatban mindez azt jelenti, a számos villanyautó mellett konnektoros hibridek is készülnek majd Szegeden.
Itthon jelenleg a Seal U a legkelendőbb BYD, jelentős részük a DM-i hajtásláncot kapja
A piac pedig érezhetően igényt tart a PHEV-ekre. Jelenleg kizárólag a Seal U DM-i rendelhető a BYD modellpalettáján belső égésű motorral, ez pedig mind Európában, mind itthon jól teljesít. A kontinens országainak összesített adatai alapján nagyjából 60-40 százalék arányban a konnektoros hibridet választják a vásárlók, míg Magyarországon hozzávetőleg kétszer annyi fogy a konnektoros hibridből, mint az elektromosból. Az igazsághoz persze hozzátartozik,a BEV Seal U ára rendkívül közel áll a Sealion 7-eséhez, így sokan inkább ezt választják.
Az elektromos Seal U nem csak a zöld rendszámról, a zárt „hűtőmaszkról” is könnyen felismerhető