IsmerÅ‘s jelenség az Ickx K2, és ez nem véletlen: az Olaszországban bemutatott tÃpus a kÃnai BAIC – korábbi nevén Beijing Jeep – BJ40 tÃpusának Európába szánt változata. Az olasz DR Automobiles alapÃtotta a márkát, amely már 2006 óta forgalmaz különbözÅ‘ kÃnai autókat Olaszországban, de láthatóan úgy Ãtélték, hogy a nagy, és viszonylag drága terepjárót könnyebb lesz egy másik márkanéven kÃnálni, mint az olcsóbb Chery modelleket.
A K2 egyébként hátulról elég erÅ‘sen emlékeztet a Jeep Wrangler négyajtós változatára. Ahhoz hasonlóan ez is alvázas terepjáró, jellegzetes tetÅ‘vázzal, és a ráépÃthetÅ‘ moduláris tetÅ‘rendszerrel. Az olasz-kÃnai modell 4,65 méter hosszú, azaz durván 14 centivel rövidebb a négyajtós Wranglernél. A felépÃtésébÅ‘l adódóan a tömege sem kevés: üresen 2,18 tonnát nyom.
Az egyetlen lényeges részlet, amiben a K2 eltér BJ40 másutt forgalmazott változataitól, a motor. Itt 2 literes, 162 lóerÅ‘s négyhengeres turbódÃzelt alkalmaznak a kÃnai változat turbós benzinmotorja helyett, amivel az autó végsebessége 160 km/h, a fogyasztása pedig 10,3 liter száz kilométeren.
Ez is lehet a tÃpus legfontosabb vonzereje, hiszen a Wranglert már két éve csak konnektoros hibridként lehet megvásárolni, a dÃzelmotor már nem szerepel a Jeep kÃnálatában, annak ellenére, hogy igény egyértelműen lenne rá.
A K2 nem olcsó: 54 500 euró az ára, ami 22,4 millió forintnak felelne meg. Igaz, ezért már minden benne van, amit a BJ40 csak nyújtani képes, a bÅ‘r kárpitozástól a korszerű fedélzeti számÃtógépen át a kétzónás klÃmáig, a vásárlók csak az autó szÃnét választhatják meg.
Ez a modell ebben a formában aligha lesz hosszú életű – az Euro 7 az évtized közepén szinte biztosan ellehetetlenÃti a dÃzelmotoros személyautókat – addig viszont olyasmit kÃnál, ami az utóbbi években eltűnt a piacról, ami akár jelentÅ‘s eladásokat is hozhat.
Hát ezek sem fognak sok terepet látni, bár becsületükre legyen szólva nagyon igyekeztek minden offroados klisét kipipálni a szélesÃtésektÅ‘l kezdve a pótkeréken át az ajtózsanérokig. ElÅ‘ször azt hittem Jacky Ickx-tÅ‘l szereztek valamilyen név licencet, de ha jól értem ez valami rejtélyes betűszó az ICK-ra és az X az azért kell mögé, mert hát cross! Mondjuk mivel a kÃnaiak nem gyártanak dieselt, valószÃnűleg a motor is valamelyik olasz gyártóé (tippre Fiat Multijet), szóval távoli rokoni szálak tényleg fűzhetik a Jeep Wranglerhez.
Olyan mint egy G Mercibe oltott Hummer egy kicsit kisebb méretben 🙂 Igazából szerintem jól néz ki, abszolút hozza, amit kell. Ha a Fiat dÃzel van benne, az nem rossz, mert a cikkek, videók szerint nem egy problémás darab. A kÃnaiak az utóbbi idÅ‘ben nagyon jó minÅ‘séget produkálnak, szóval azzal sem nagyon lesz gond. Viszont sikerült egy jó h.lye nevet kitalálni ICKX K2 🙂 de ez legyen a legnagyobb probléma.