Ilyen lesz az új Jaguar „kisautó”
Jaguar XE: könnyen, takarékosan, 2015-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még odébb van a Jaguar majdani középkategóriás limuzinjának a premiere, de már most tudni pár dolgot arról, mivel akar odapörkölni a német prémiumtriónak.
A Jaguar egyelőre csupán ezt a teasert publikálta XE újdonságáról
Ha minden igaz, a Jaguar 2015 derekán kezdi forgalmazni, s valamikor idén év végén leplezi le az XE névre hallgató új középkategóriás szedánt. A "briteknek" nagyon kell, hogy a nem is Jaguar-gyökerű és igen régi X-Type után legyen mit adnia az A4-es Audi, a 3-as BMW és a C-osztályos Mercedes-Benz uralta szegmensben.
[BANNER type="1"]
A Genfi Autószalon alkalmából egy ÃzelÃtÅ‘ képen mutatott XE a márka másik nagy durranásával, a C-X17 (még csak koncepció) szabadidÅ‘-autóval egyetemben alumÃnium platformon és alumÃnium karosszériával jön az XF alá a brit sajtó szerint olyan 29 ezer fontos, 11 millió forintos bázisárral. (Az XF itthon 12,7 milliótól vásárolható meg.) Az IQ alumÃnium padlólemez állÃtólag az eddigi legrugalmasabb lesz. Készen hátsó- és összkerékhajtásra, a sportosabb verzióknál szénszálas műanyagok befogadására, a késÅ‘bbi új XF-et is kiszolgálva.
A brit Autocar szerint ilyen menő lesz a jövő nyáron már megvásárolható limuzin
A klasszikus limuzin bevezetését követÅ‘en sanszosan kombi, négyajtós kupé és talán kabrió is lesz az XE-bÅ‘l. Orrukba a Jaguar - a Volvóhoz hasonlóan - új négyhengeres (szimpla és dupla turbós, kompresszorral is lélegeztethetÅ‘) motorcsaládot fejleszt Ingenium névre keresztelve és tiszta üzemmel, a leggazdaságosabb dÃzel a könnyű kasztniban 4 l/100 km alatti fogyasztásra is képes lehet - laboratóriumi körülmények között.

